فرهنگ و هنر

برگ برنده یکتا ناصر و آغاز چالش‌ها برای سریال رضا عطاران

اعلام سینماهای پرفروش تیرماه، اکران آنلاین مغز استخوان، اعلام فهرست پرستاره فیلم‌های ونیز ۲۰۲۳، برگ برنده یکتا ناصر، آغاز چالش‌ها برای سریال جدید رضا عطاران، دیدار رئیس مجلس صربستان از کتابخانه ملّی ایران، واکنش‌ هنرمندان کارتونیست به هتک حرمت قرآن، جزئیاتی از آتش‌سوزی هتل ایرانی‌ها در نجف، واکنش میراث کرمان به ساخت کاروانسرای طلا، سرانجام جاده‌کشی در «شهر سوخته» و تعطیلی موزه‌های بنیاد مستضعفان در تاسوعا و عاشورا از اخبار فرهنگی هنری سوم مردادماه بود.

به گزارش دانا نیوز، روز سه‌شنبه سوم مردادماه سینماهای پرفروش کشور با فروش بیش از ۸۰ میلیارد تومان در تیرماه معرفی شدند. همچنین در روزهای ابتدایی مردادماه فروش کل سینما از فیلم‌هایی که از ابتدای امسال روی پرده سینماها رفتند، به بیش از ۳۶۳ میلیار تومان رسیده و تاکنون هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هم به تماشای این فیلم‌ها نشسته‌اند.

اکران آنلاین مغز استخوان و واکنش فارابی به هتک حرمت قرآن

همچنین فیلم سینمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و تهیه‌کنندگی حسین پورمحمدی از چهارشنبه، ۴ مرداد، اکران آنلاین می‌شود و در ادامه، بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پیام‌های جداگانه‌ای هتک حرمت ساحت قرآن مجید را محکوم کردند. 

ناصر تقوایی و دغدغه ساخت فیلمی سینمایی درباره تعزیه

اعلام فهرست پرستاره فیلم‌های ونیز ۲۰۲۳

در خبر دیگری هم فهرست رسمی فیلم‌های هشتادمین جشنواره فیلم ونیز  با حضور جدیدترین آثار فیلمسازان سرشناسی چون «دیوید فینچر»، «لوک بسون»، «رومن پولانسکی» و .. اعلام شد.

از نقدهای احتمالی ناراحت نمی‌شوم

گفت‌وگویی هم با یکتا ناصر  داشتیم که این روزها با بازی در نمایش «نویسنده مرده است» روی صحنه می‌رود. این بازیگر از تجربه بازی‌اش در این نمایش گفت و تاکید کرد که از نقدهای احتمالی ناراحت نمی‌شود و بزرگ‌ترین برگ برنده‌اش در بازیگری، تمرکز بالایش است.

خبرهایی از نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»، اجرای «ساپو» در تئاتر شهر و اجرای دو تئاتر از نمایشنامه‌های اکبر رادی از جمله دیگر خبرهای تئاتر بود.

روایتی عروسکی و لطیف از عاشورا برای کودکان

«محفل» و «حسینیه معلی» اتفاق متفاوتی را رقم زدند

در ادامه، سازنده ویژه‌برنامه محرمی «از سرگذشت» با اعلام اینکه برنامه‌اش تا پایان صفر در شبکه نسیم ادامه دارد، نکاتی هم درباره لزوم پرداختن به ساختارهای جذاب برنامه‌سازی در حوزه معارفی بیان کرد.

«مادرخوانده» روی دست «پدرخوانده» می‌زند؟

امیر پورکیان نیز که پیش از این سریال «ممنوعه» را با بازی امیر جعفری، نیکی کریمی و هادی حجازی‌فر در شبکه نمایش خانگی ساخته بود، حالا از تولید سریال جدیدی با عنوان «مادرخوانده» خبر داده است؛ مجموعه‌ای که هنوز پلتفرم منتشرکننده آن رسما اعلام نشده است.

آغاز چالش‌ها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران

خبری هم از سریال جدید رضا عطاران داشتیم که در سکوت خبری ساخته شد و حالا بعد از انتشار اولین تصاویر و پوسترهایش، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و البته برای گرفتن مجوز از ساترا هم وارد چالش جدی شده است.

در خبر دیگری هم اعلام شد که قسمت‌های جدید سریال «سوران» همزمان با شهادت امام حسین (ع) این هفته روی آنتن شبکه یک سیما نمی‌رود.  

تلویزیون از «مختارنامه» دست نمی‌کشد

دیدار رئیس مجلس صربستان از کتابخانه ملّی ایران

همچنین رئیس مجلس صربستان و هیات همراه به منظور افزایش تعاملات فرهنگی میان دو کشور ضمن بازدید از تالار ملل و پنجره کشور صربستان در کتابخانه ملّی ایران، با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا حکیمی درباره عاشورا چه گفته؟

رقابت ۱۴۰ مرد برای شبیه بودن به «همینگوی»

واکنش‌ هنرمندان کارتونیست به هتک حرمت قرآن 

در ادامه، نمایشگاه «جدال نار با نور» با نمایش آثار هنرمندان در محکوم کردن جسارت به ساحت قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با نمایش ۶۵ کارتون، کاریکاتور و پوستر در نگارخانه ابوالفضل عالی برپا شده است و تا ١۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

گلدان نقلی اثری کمیاب از آب درآمد

برداشت آزاد از مجموعه مجهول هنری

بشنوید/ آهنگساز مسیحی که نوحه عاشورایی را جاودان کرد

با بازگشت آخرین کاروان زائران ایرانی از عربستان به ایران در بامداد سه‌شنبه، پرونده حج ۱۴۰۲ بسته شد. در حج امسال که پس از سه سال محدودیت برگزار شد، حدود دو میلیون زائر حضور داشتند که سهمیه ایران ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر بود.

جزئیاتی از آتش‌سوزی هتل ایرانی‌ها در نجف

این در حالی بود که در یکی از هتل‌های نجف آتش‌سوزی رخ داد و معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره آن گفت: این آتش‌سوزی در حسینه‌ای در نزدیکی یکی از هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی رخ داد که به هتل سرایت کرده و بر اثر آن تعدادی از این زائران دچار سوختگی و مشکل تنفسی شده‌اند.

واکنش میراث کرمان به ساخت کاروانسرای طلا: نگران نباشید!

فعالان میراث‌ فرهنگی استان کرمان نیز درحالی نسبت به ساخت یک بازار جدید در بافت تاریخی کرمان هشدار داده‌ و بر ضرورت استفاده از کاروانسراهای تاریخی شهر تاکید کرده‌اند، که مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان معتقد است «ساخت این بنای جدید جای نگرانی ندارد و بنا با ضوابط میراث‌ فرهنگی ساخته خواهد شد.»

سرانجام جاده‌کشی در «شهر سوخته»

در ادامه، معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با تاکید بر این‌که فعالیت‌های عمرانی شهر سوخته پیش از دستور وزیر متوقف شده است، گفت: برای جاده‌کشی محور زابل ـ زاهدان تنها راهی که پیش پای میراث فرهنگی و راه و شهرسازی وجود دارد، مسیر پیشنهادی اعضای شورای راهبردی است که کمترین آسیب را به این محوطه جهانی وارد می‌کند.

تعطیلی موزه‌های بنیاد مستضعفان در تاسوعا و عاشورا

همچنین اعلام شد که گروه موزه‌های دفینه وابسته به بنیاد مستضعفان در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل است.

و در نهایت این‌که باستان‌شناسان بقایای یک کارگاه شیشه‌سازی با قدمت ۲۳۰۰ سال را در شمال کوه‌های آلپ کشف کردند.

هنر ایرانی‌ها در حرم امام حسین (ع) + عکس

انتهای پیام 

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا