استان ها

اربعین یک جریان بزرگ و راهبردی در جهان است

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اربعین که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) در استانداری برگزار شد، از اهتمام فرماندار و امام جمعه شهرستان مریوان، شورای تامین ، مواکب مردمی، فعالان و همه کسانی که در میزبانی از زوار اربعین جهادی پای کار بودند قدردانی کرد و بر استمرار این وحدت و صمیمیت تاکید کرد.

او افزود: میزبانی از زائرین اربعین حسینی (ع) و افتخاری که نصیب ماشد در این استان، فرصت ارزشمند و ذی قیمتی در ابعاد فرهنگی، معنوی، مادی و توسعه‌ای برای کردستان مهیا ساخت.

استاندار کردستان با اشاره به برکات اربعین و پیوند برادری و همدلی که در این مراسم معنوی حاصل شد، ادامه داد: استمرار و استحکام این انسجام و برادری موجب رضایت خداوند متعال و پیامبر اعظم(ص) و موجب یاس ، دلسردی و ناامیدی دشمنان امت اسلامی به ویژه صهیونیست‌های جنایتکار خواهد شد.

زارعی کوشا قدرشناسی از این فرصت و خدمت در این مسیر را راهبردی اعلام کرد و گفت: به عنوان خدمتگزار این استان با شرکت در بیش از ۲۰ جلسه ستاد اربعین در تهران تمام تلاشم بر این بود که به این میزبانی برای استان‌حفظ شود و استقبال و میزبانی از زوار در مرز باشماق به نحو احسن برگزار شود.

او تردد زوار از مرز باشماق را بسیار مهم ارزیابی عنوان کرد و ادامه داد: تردد از این مرز از لحاظ راهبردی و اهداف متعالی تقریبی نظام جمهوری اسلامی و وحدت اسلامی بسیار مهم است.

استاندار کردستان با اشاره به توسعه استان در حوزه زیرساخت‌ها عنوان کرد: تمرکز ما در زیر ساختواربعین بر رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی استان متمرکز بود و در این زمینه، نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

زارعی کوشا با ابراز خرسندی از روند کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ‌و میرهای ناشی از تصادف در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته در مقایسه با سایر استان‌های کشور گفت: شیب رشد تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در کردستان نسبت به میانگین کشوری روند نزولی و رو به پایین را طی کرده است.

وی ارتقای جایگاه استان از ۲۷ کشوری در زمینه تصادفات جاده‌ای به رتبه دوم کشوری به لحاظ مقایسه‌ای با دیگر استان‌ها را امیدوارکننده اعلام کرد.

استاندار کردستان، ایمن‌تر کردن جاده‌های کردستان را از برنامه‌های راهبردی دولت در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در جایگاه ۲۷ کشوری، شش ماهه اول امسال به رتبه دوم ارتقا یافته و این مهم نیز از کمترین برکات حرکت اربعین است.

زارعی کوشا تکمیل برخی از پروژه های نیمه‌تمام و بازتاب سفره وحدت، را از دیگر برکات اربعین دانست و گفت: اربعین در دنیا منجر به ایجاد یک جریان بزرگ و راهبردی شده و اضمحلال رژیم منحوس صهیونیسم را سرعت بخشیده است.

دکمه بازگشت به بالا