علمی و پزشکی

یک زندگی سالم‌ پس از ۶۰ سالگی

مطالعات مقدماتی در ایالات متحده ، مقایسه وضعیت سلامتی بازنشستگان و افراد مسن با افراد میانسال و هنوز شاغل ، نشان می دهد که بیشتر سالمندان و بازنشستگان تمایل به رعایت سبک زندگی سالم و پیروی از توصیه های بهداشتی در سنین پیری دارند.

پروفسور دانا کینگ ، سرپرست پزشکی خانوادگی در دانشگاه ویرجینیای غربی ، به ESN گفت که تغییر روش زندگی سالم و کنار گذاشتن سبک زندگی ناسالم ، به ویژه برای افراد بالای 60 سال ، بسیار دشوار است.

در این مقاله ، CNN سه متخصص و پزشك اصلی را در مورد چگونگی تشویق سالمندان به زندگی سالم و داشتن زندگی سالم بعد از 60 سالگی بحث می كند.

دکتر کینگ با بیان اینکه افراد برای بازنشستگی برنامه ریزی می کنند اما برای سلامتی خود برنامه ای ندارند ، گفت: برای سلامتی در سنین پیری باید نکات زیر را رعایت کنند.

– کفش های کتانی مناسب پیاده روی بخرید. ابتدا با قدم زدن در خانه شروع کنید. سپس سه روز در هفته پیاده روی خود را به نیم ساعت افزایش دهید یا با افزایش 10 درصدی رد پا در هفته هدف خود را دنبال کنید.

– تعادل ورزش کنید. تعادل بهترین راه برای جلوگیری از سقوط و سقوط است. به عنوان مثال ، چشمان خود را ببندید و به مدت 30 ثانیه روی یک پا بایستید.

– صبحانه خود را تنظیم کنید. به جای صبحانه از خوردن قهوه و شیرینی خودداری کنید. یک صبحانه نرم خانگی را می توان با موز ، میوه های فصلی ، شیر بادام و آرد پروتئین یا کیک های پروتئینی بدون قند جایگزین کرد. همچنین ، از شکر در تمام وعده های غذایی خود خودداری کنید و به جای نوشابه از آب گازدار استفاده کنید.

اضطراب را عاقلانه از بین ببرید. بسیاری از برنامه های تمدد اعصاب و مراقبه وجود دارد که می توانید آنها را روی تلفن همراه خود نصب کنید و حتی به مدت 10 دقیقه به آنها گوش دهید.

کنار آمدن را تمرین کنید. برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و ضعف ، با بلند کردن رول ها و تیغه ها مقاومت کنید ، زیرا در صورت عدم استفاده از عضلات ، در نهایت ضعیف می شوید.

– تمرین “نشستن” را انجام دهید. افراد مسن نیاز به نشستن منظم دارند ، زیرا اگر این تمرینات را انجام ندهند ، پس از مدتی نمی توانند به راحتی بلند شوند.

سرعت خود را بسنجید. برخلاف تصور عمومی ، افراد مسن نیز ورزشهای سریعتر و شدیدتری می خواهند. اکثر مردم حتی به سرعت فکر نمی کنند. اما علاوه بر قدرت ، باید به ورزشهایی که سرعت شما را به چالش می کشند نیز فکر کنید. تنیس یکی از این ورزش ها است ، بنابراین انجام آن در سنین پیری ممکن است مفید باشد.

شرکت در یک پروژه چیزی را انتخاب کنید که برای شما معنی داشته باشد. یکی از سالخوردگان می گوید با اینکه سابقه نوشتن نداشت ، اما از بزرگتر نوشتن کتاب را شروع کرد. وی در حال حاضر سومین کتاب خود را با عنوان New Too After 65 در حال نگارش است که نکاتی را به شما ارائه می دهد و از افراد مسن الهام می گیرد. انجام پروژه های جدید در دوران سالمندی یک رویا است که به حقیقت پیوسته است.

خودسازی را بپذیرید: برخی از افراد سبک زندگی سالم را مادام العمر می دانند ، زیرا پیروی از یک سبک زندگی سالم نیاز به یادگیری مداوم و خودسازی دارد. می توانید در کلاس های آموزشی برای سالمندان ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که سبک زندگی سالم نه تنها به آموزش جسمی بلکه به آموزش ذهنی نیز نیاز دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا