برترین های کسب و کاربین الملل

چرا برای وقت سفارت بعضی کشور‌ها هزینه‌های گزاف گرفته می‌شود؟

چه اتفاقی میافتد که ویزا ریجکت می شود!

مراحل گرفتن وقت سفارت اسپانیا: یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزا ورود به فرودگاه های غیر مجاز می باشد عنوان یک فرودگاه غیر مجاز شناخته شده ودر صورت وجود مهر این فرودگاه در پاسپورت فرد, سبب ریجکت شدن ویزا از تمام سفارتخانه های خواهد شد. عدم وجود سفر های قبلی در پاسپورت فرد ,عامل دیگر رد شدن ویزا می باشد. در واقع اگر فرد فاقد هرگونه مهر ویزا سفر باشد ویا تعداد سفر های شخص کم باشد ,فرد واجد شرایط نمی باشد.

بعضی از افراد هستن که بعد رد شدن ویزا خود دچار افسردگی ویا متحمل هزینه های گزاف مادی ومعنوی می شوند ,ولی این را بدانید که شما با آگاهی های لازم وداشتن وکلی حقوقی میتوانید از دلایل ریجکت شدن ویزا اطلاع پیدا کنید ومی توانید به تحلیل پرونده خود بپردازید, بنابراین این را بدانید که ریجکت شدن ازدرخواست ویزا به این معنی نیست که همان را نمیتوانید برگردانید! و همچنین شما قانونا اجازه ی ارائه نامه یا اعتراض خواهید داشت.

شما میتوانید اعتراض بزنید و ویزای رد شده ی خود را برگردانید اگر بدانید که ویزای شما واقعی بررسی شده است یا غیر واقعی تعیین میکند که شما می توانید ویزای ریجکت شده ی خود را برگردانید یا نه. بهتر است دلایل ریجکت شدن هر نوع از ویزا را از قبل مورد بررسی قرار دهید اگرچه ممکن است در کلیات دلایل ریجکتی آن ها یکسان باشد اما در جزئیات متفاوت خواهد بود به عنوان مثال جزئیات با جزئیات می تواند متفاوت باشد.

پس این بسیارحائز اهمیت است را بدانید که کشوری برای اخذ ویزای آن اقدام کرده اید افسر ویزا در با هدف (علمی بدون نظر خصوصی) بررسی میکند یا بدون هدف! کسانی که دلایل زیر دارا باشند ویزا آنها ریجکت می شوند. اگر ویزای شما رد شود پس مطمئنا دلیل نامطلوبی در پرونده درخواست ویزای مورد نظر وجود داشته است.

  • اقدامات جنایت کارانه کنونی یا گذشته
  •  مدارک سفر نادرست و جعلی
  •  ارائه ندادن توضیحات کافی برای هدف اقامت
  •  پاسپورت آسیب دیده
  • پاسپورت نامعتبر
  • عدم تایید برنامه سفر
  • نامه مرجع نامعتبر
  • معیارهای معیشتی ناکافی
  • گواهی ازدواج یا تواد غیرقابل قبول
  • نامعتبر
  • عدم ارائه مدارک اقامت
  • وضعیت نابسامان .

حال ویزای شما ریجکت شده است برای رفع ریجکتی آن باید چه اقداماتی انجام دهید ! اگر شما برای گرفتن از یک سفارت اقدام کرده و ریجکت شده باشد تا 6 ماه باید صبر کنید تا دوباره بتوانید برای ویزای شینگن از همان کشور یا سایر کشور های حوزه شینگن اقدام نمایید ,بدون هیچگونه دلیلی مجددا درخواست شما برای ویزا ی شینگن ریجکت خواهید شد. که داشتن 2 مهر ریجکتی در پاسپورت برای گرفتن ویزای شینگن برای آینده کار را بسیار سخت می کند.

به صورت قانونی شما اگر نتوانید دقیقا با شواهد و مدارکی محکم ثابت کنیم که برنامه ی کوتاه یا بلند مدت ما ,برای آنها و کشور مورد نظر سود خواهد داشت مطمئنا ویزای ما رد خواهد شد. بسیاری از متقاضیان متوجه دلایل رد شدن و یا دیگر ویزا ها نمی شوند. به همین دلیل ما رایج ترین دلایل ریجکت شدن ویزا را ذکر می کنیم. تا شاید در یافتن دلیل مشخص رد شدن ویزا کمکی به شما شود. اگر یه افسر کنسول نتواند اطلاعات مورد نیاز متقاضی را به طور کامل دریافت کند درخواست اخذ ویزا را رد می کند و تشخیص می دهد فردمتقاضی صلاحیت دریافت را ویزا را ندارند. برای رفع ریجکت آن باید با مشاوران حقوقی مشورت کنید. و دنبال علت ریجکت شدن ویزا خود بروید تا بتوانید ویزا را بگیرید.

این مطلب، کتاب آموزشی وقت سفارت نیست که بخواهیم فقط برای شما وقت سفارت را تعریف کنیم و یا انواع آن را برای شما نام ببریم! ما در این مطلب در مورد تمامی دغدغه‌های شما در مورد وقت سفارت صحبت می‌کنیم و اگر نیاز داشته باشید، می‌توانید سرنخ گرفتن وقت سفارت را در این مطلب آموزش ببینید.

ویزای شینگن چیست؟

برای اینکه بدانید ویزای شینگن یعنی چه و اینکه چند نوع ویزای شینگن وجود دارد بهتر است با دقت این بخش را مطالعه کنید زیرا در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که شناخت انواع ویزای شینگن چقدر برای شما میتواند مهم باشد. این توضیحات و آموزش ها قطعا برای کمک به شما جدیدترین آموزش ها تهیه و تنظیم شده است :

1- ویزای شینگن تایپ A: ویزای نوع A به مسافران این امکان را می دهد تا بتوانند ویزای ترانزیت هوایی را بگیرند. به این ویزا به اصطلاح ویزای ترانزیت گفته می شود. با اخذ ویزای شینگن نوع A می توانید با هواپیما وارد فرودگاه مقصد شوید و در کمتر از چهل و هشت ساعت خاک این کشور را با هواپیما ترک کنید.

این ویزا بیشتر زمانی قابل اخذ است که نیاز به تغییر خط هوایی داشته باشید و یا این که هواپیما نیاز به سوختگیری داشته باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی وارد کشور مقصد شده و پس از برطرف شدن مشکل از طریق مرزهای هوایی فرودگاه را به مقصدی دیگر ترک کنید.

2- ویزای شینگن تایپ B: این ویزا نیز یکی از ویزاهای ترانزیت است. با این ویزا می توانید خاک کشور مورد نظر را به مقصد دیگر از راه مرزهای زمینی یا آبی ترک کنید. دقت داشته باشید که در کمتر 5 روز باید خاک این کشور را ترک کرده باشید.

3- ویزای شینگن تایپ C: ویزای توریستی یا نوع C یکی از انواع ویزاهایی است که می توان اخذ کرد. با اخذ ویزای توریستی می توانید در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد سفر کنید. این ویزا به شما این امکان را می دهد تا حداکثر به مدت نود روز در خاک کشور مقصد اقامت داشته باشید.

4- ویزای شینگن تایپ D:ویزای مولتی یا چند بار ورود است که به متقاضیان این امکان را می دهد تا به مدت پنج سال به خاک این کشور رفت و آمد داشته باشند. پس از گذشت پنج سال می توان دوباره برای اخذ ویزا اقدام کرد. این ویزا بیشتر توسط افرادی اخذ می شود که فرزندشان در این کشور مشغول تحصیل هستند و یا اقامت دارند.

مراحل اخذ ویزای شینگن

مراحل گرفتن ویزا شینگن در ابتدا بستگی به نوع و هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد سفر توریستی به کشورهای اروپایی را دارید شرایط و مراحل آن با سفر کاری و بیزنسی متفاوت خواهد بود. پس ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کنید و اگر دعوتنامه دارید آن را هم بررسی کنید سپس اقدام به درخواست ویزا کنید. ویزاگردی به صورت مختصر و مفید این مراحل را برای شما تشریح کرده است :

چه نوع ویزایی باید بگیریم؟

اولین مرحله داشتن شرایط اخذ ویزای شینگن این است که نوع ویزای خود را انتخاب کنید. اگر قصد تحصیل در کشور مقصد را دارید باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید. در صورتی که برای گردش به مقصد می روید هم باید برای اخذ ویزای شینگن توریستی اقدام نمایید.پس مراقب باشید که انواع ویزا را به خوبی بشناسید و به این نکته توجه کنید که برای هر هدف سفی یک نوع ویزا وجود دارد.

برای رفتن به سفارت وقت سفارت نیاز داریم؟

با توجه به نوع ویزایی که برای اخذ آن می خواهید اقدام نمایید، باید وقت سفارت بگیرید. به عنوان مثال برای گرفتن ویزای آلمان ، وقت سفارت آلمان تحصیلی حداقل 36 ماه زمان می برد اما وقت سفارت آلمان توریستی در کمتر از سه ماه قابل اخذ است. در مورد دیگر کشورها نیز این موضوع صادق است. پس حتما قبل از برنامه ریزی و زمانبندی سفر بررسی کنید که سفارت ها شرایط وقت دهی سختی نداشته باشند زیرا در برخی موارد باید تا 3 الی 4 ماه صبر کنید تا بتوانید به سفارت برای انگشتنگاری ویزای شینگن مراجعه کنید.

آیا مدارک خاصی برای ویزا نیاز دارم؟

در این مرحله باید با توجه به چک لیست سفارت مدارک خود را تهیه کنید. این مدارک باید کامل و بدون نقص باشند. این مدارک را با توجه به وقت سفارت به دست دارالترجمه بسپارید. به این ترتیب سفارت آن را بررسی می کند و پاسخ خود را به شما ابلاغ می کند. حتما قبل از ترجمه مدارک برای سفارت ها بررسی کنید که مدارکی را کم یا زیاد ترجمه نکنید و متحمل ضرر و زیان نشوید. اگر اطلاعات شما در این زمینه ضعیف است حتما به نزدیکترین دفتر خدمات مسافرتی به محل زندگی خود که مورد تایید می باشند مراجعه کنید و از مشاوره ویزای شینگن و چیدمان مدارک استفاده کنید.

چه زمانی به سفارت مراجعه کنم؟

با کلیه مدارک و البته کل مبلغ صدور ویزا، به سفارت مراجعه کنید. سفارت مدارک را از شما دریافت می کند و پس از آن می توانید به راحتی منتظر پاسخ سفارت بمانید. سفارت در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهد داد. برخی از سفارت ها با توجه به قوانین ممکن است از شما مصاحبه نمایند. شما در این مرحله با وقت قبلی که در ابتدا توضیح دادیم، به سفارت مراجعه میکنید و با انجام انگشتنگاری ویزای شینگن و تحویل ترجمه مدارک خود خیال خود را آسوده میکنید.

جوابدهی سفارت شینگن چقدر زمان میبرد؟

پس از گذشت دو تا چهار هفته سفارت پاسخی را به شما ابلاغ می کند و شما باید با در دست داشتن برگه رسیدی که روز مصاحبه به شما تحویل داده اند اقدام به گرفتن جواب خود بنمایید. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد. در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت باشد، می توانید ویزای خود را اخذ کنید در غیر این صورت؛ دو تا چهار ماه بعد با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

شرایط اخذ ویزای شینگن توریستی

گرفتن ویزای شینگن شرایط خاص و کلی برای تمامی کشورهای حوزه شینگن دارد، قبل از توضیحات و نکات ریز و اعلام مدارک مورد نیاز ویزا اقدام به توضیح مهم ترین شرایط کلی درخواست ویزا می نمایم. مهم ترین شرایط ویزای شینگن با شرح مختصر در این قسمت توضیح داده میشود که اگر با دقت به آنها توجه کنید قطعا به تنهایی میتوانید برای خود اقدام کنید. باور کنید این شرایط را با این دقت هیچ شرکتی قبل از عقد قرارداد به شما توضیح نخواهد داد:

شرایط مهم اول:

دوست عزیز همانطور که قبلا هم اشاره کردیم باید هدف سفر شما مشخص باشد. حالا ممکن است از خود سوال کنید که بعد از مشخص کردن باید چه کاری انجام دهیم؟ خوب حالا بعد از تعیین هدف سفر باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا را بر اساس هدف سفر دارید یا خیر. به طور مثال اگر تاجر هستید و قصد دارید برای خرید قطعه یا معمله ای بین المللی سفر کنید باید دعوتنامه معتبر کاری از شرکتی که با آن قرار ملاقات کنید دریافت کنید. درغیر این صورت سفارت ممکن اس هدف سفر شما را باور نکرده و شما را ریجکت کند.

شرایط مهم دوم:

حالا باید به فکر پول باشید. سفارت از شما مانده حساب یا همان تمکن مالی درخواست میکند. پس باید به میزان کافی پول در حساب خود داشته باشید تا سفارت مطمئن شود شما هزینه های لازم برای سفر خود را میتوانید متقبل شوید. در نهایت این کشورها تمایل دارند که توریست ها در کشورشان دست به جیب شوند و پول خرج کنند. پس اگر تمکن مالی قوی ندارید مطمئن باشید که سفارت درخواست شما را رد کرده و شما را ریجکت میکند.

شرایط مهم سوم:

باز هم باید به مسائل مالی برگردیم و به شما اعلام کنیم که سفارت علاوه بر تمکن مالی گردش حساب 4 الی 6 ماهه شما را درخواست مینماید. علت این کار برای این است که بررسی کند که شما از شرایط شغلی و مالی خوبی بهرمند هستید و پرینت گردش حساب شما با نوع شغل و مانده حساب شما همخوانی دارد. اگر این گردش حساب شما برای افسر سفارت ابهام ایجاد کند قطعا شما را ریجکت خواهند کرد.

شرایط مهم چهارم:

سفارت ها باید قانع بشوند که شما قصد برگشت به کشور و خروج از منطقه شینگن را دارید. یکی از مواردی که به افسر این اطمینان را میدهد داشتن وابستگی عاطفی در ایران می باشد. منظور از وابستگی عاطفی را با ذکر مثال توضیح میدهیم. به طور مثال اگر شما یک خانواده 4 نفره هستید شامل پدر، مادر و 2 تا فرزند بهتر است به جای اقدام خانوادگی برای درخواست ویزا، یک الی دو نفر از اعضای خانواده برای بار اولی که درخواست ویزای شینگن می دهید در ایران بمانند. این کار شما سفارت را قانع می کند که شما به خاطر عزیزانتان قصد بازگشت به کشور  و ترک خاک شنگن را دارید.

مدارک لازم برای ویزای شینگن

  1. مدارک شناسایی شامل: شناسنامه و در برخی وارد کارت ملی
  2. پاسپورت: با این شرایط که از تاریخ پایان سفر تا انقضای پاسپورت حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
  3. 2 قطعه عکس: رنگی بدون حاشیه و پس زمینه
  4. سند ملکی: (سند ملکی شما به عنوان ضمانت از شما گرفت نخواهد شد و صرفا جهت ارائه دارایی های شما به سفارت می باشد)
  5. مدارک شغلی شامل: با توجه به نوع شغل شما باید مدارک آماده شود که برای این مورد بهتر است با کارشناسان مجرب مشورت کنید تا بر اساس نوع شغلی که دارید به شما در آماده سازی این مدارک کمک کنند.
  6. مدارک مالی شامل: پرینت گردش حساب 4 تا 6 ماهه شما به همراه گواهی تمکن مالی که این موارد باید با هم همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شغل شما کارمند با حقوق ماهانه 3 میلیون تومان می باشد باید پرینت حساب و مانده حساب شما با میزان درآمد شما همخوانی داشته باشد تا برای سفارت ابهام بوجود نیاید.در حال حاضر با توجه به بالا رفتن نرخ ارز به این نکته توجه کنید که تمکن مالی شما به میزان 7 تا 10 هزار دلار به معادل ریالی آن باشد.
  7. ارائه مدارک بابت هدف سفر و محل اقامت: در صورتی که دعوتنامه از بستگان و دوستان خود ندارید می بایست برای کل روزهای سفر خود هتل رزرو کرده و واچر هتل را به سفارت ارائه کنید.در صورتی که از سوی نزدیکان خود دعوتنامه برای شما ارسال می شود حتما باید در آن قید شود که در مدت زمان سفر محل اقامت شما را فراهم می نمایند و حتما مدارک اقامتی دعوت کننده نیز به پیوست برای شما ارسال گردد.
  8. رزرو بلیط هواپیما: این مورد حتما باید تاریخ رفت و برگشت آن با تاریخ شروع و پایان رزرو هتل یا دعوتنامه یکی باشد در غیر این صورت سفارت از شما قبول نخواهد کرد.
  9. بیمه مسافرتی معتبر: از دیگر لزومات مدارک مورد نیاز اخذ ویزا ، بیمه مسافرتی معتبر 30 یا 50 هزار یورویی می باشد که باید کپی آن را در روز مصاحبه به سفارت ارائه نمایید.
  10. پول نقد به صورت یورو: در روز مصاحبه بجز سفارت سوئد در بقیه موارد حتما باید هزینه انگشتنگاری را به صورت نقدی و اسکناس یورو پرداخت کنید.این مورد را فراموش نکنید و حتما همراه داشته باشید.هزینه ویزای شینگن در برخی سفارت ها 95 در برخی 105 و در برخی موارد به همراه خدمات ویژه تا 130 یورو از شما دریافت می شود.

منبع:

https://spainvisa-iran.com/book_appointment.php

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا