علمی و پزشکی

آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی کرونا/ برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی در دولت آتی

یکی از اعضای کمیته ملی واکسیناسیون تاج ، آخرین جزئیات تولید واکسن های تاج در ایران را توضیح داد.

دکتر مصطفی گانئی در مصاحبه با ISN وی گفت: “ما منتظر مجوز برای ورود به مرحله سوم واکسن اسپایکوژن و ورود به مرحله اول واکسن هستیم.” هیچ یک از مطالعات قبلی CTD را نشان نداده است ، اما یک یا دو واکسن اضافی ممکن است ماه آینده برای تحقیقات پزشکی در دسترس باشد. هفت پروژه در دست مطالعه و آزمایش اولیه هستند ، یکی از آنها ممکن است ارائه RAP با فناوری MR ، CTD در ماه آینده باشد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که واکسن خانگی داده شود ، که طبق دستور رئیس جمهور منتخب ، واکسن های خانگی را در اولویت قرار می دهد. ما به عنوان دفتر مرکزی بیوتکنولوژی رئیس جمهور ، مدل پشتیبانی را توسعه دادیم و به وضوح درباره بودجه و نوع حمایت فکر کردیم. در نتیجه ، امید می رود که واکسن های داخلی تحت تأثیر برنامه های دولت قرار نگیرند.

در مورد واکسن برکت ، گانی امیدوار است که “تولید و تزریق واکسن ادامه داشته باشد و ماهانه دو میلیون دوز برای مراحل بعدی برای ورود به منطقه تولید فراهم کند.” طی دو یا سه ماه آینده برای افزایش تولید.

وی گفت: “موسسه راپی هنوز هیچ زیرساخت صنعتی ندارد و امید است كه بتواند ظرف چهار تا شش ماه آینده این زیرساخت ها را فراهم كند.” این واکسن در حال حاضر در مرحله سوم آزمایشات بالینی قرار دارد.

وی تأکید کرد که هیچ یک از پروژه های واکسن کرونا در ایران شکست نخورده است. وی گفت: “اکتبر خط تولید را راه اندازی می کند و ماه اکتبر مربوط به اشتوتنیک است ، شرکتی که می تواند واکسن را به ایران یا سایر کشورها برساند.” به گفته وزیر بهداشت ، اولین محصول مورد تأیید روسیه قرار گرفته است ، اما باید مشخص شود که چقدر و چقدر تولید می شود.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا