برترین های کسب و کارعمومی

لیبل بارکد چیست؟

لیبل پرینتر یا چاپگر بارکد و یا ، یکی از دستگاه های چاپگر مورد نیاز در فعالیت های بسته بندی و یا عرضه فروشگاهی کالا می‌باشد. از لیبل پرینتر برای چاپ کردن برچسب های مختلف به صورت رول شده استفاده می‌شود. شما نیز اگر در زمینه تولید، بسته بندی و یا عرضه انواع محصولات تولیدی اعم از داخلی یا خارجی فعالیت می‌کنید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. چرا که شرکت کاروپک در این مقاله در مورد لیبل پرینتر اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

لیبل پرینتر دارای یک ساختار جالب و منحصر به فرد است که می‌تواند اطلاعات مختلف کالا از جمله بارکد، لوگو، قیمت، و اطلاعات خلاصه شده دیگری را بر روی بخش‌های مختلف محصول چاپ کند. لیبل پرینتر می‌تواند به دو صورت لیبل پرینتر رومیزی (لیبل پرینتر خانگی) و لیبل پرینتر صنعتی در اختیار شما قرار گیرد.

لیبل پرینترهای صنعتی در مقایسه با لیبل پرینتر خانگی یا لیبل پرینتر رومیزی بسیار بزرگ‌تر هستند و در تیراژ بالاتری کار می‌کنند. به شما نیز توصیه می‌شود که با توجه به نوع و گستردگی کسب و کار خود اقدام به خرید لیبل پرینتر کنید. گاهی اوقات خرید لیبل پرینتر رومیزی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و از توجیه اقتصادی بهتری برخوردار است.

برخی دیگر از دستگاه ها با نام ، طراحی و تولید شده اند و به صورت گسترده ای در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از ماشین آلات دارای کاربرد های کاملا مشابه لیبل پرینتر ها می باشند و جهت درج اطلاعات بر روی بسته های محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. مرکز چاپ تراکت ارزان یکی از بهترین و مطرح ترین  کپی ارزان در شیراز هست که کلیه خدمات شما عزیزان را با دقت و سرعت قابل قبولی انجام میدهد

ماده مصرفی لیبل پرینتر چیست؟

برخلاف تصور بسیاری از مردم که فکر می‌کنند لیبل پرینتر از جوهر برای چاپ لوگو و بارکد استفاده می‌کند، باید به شما عرض کنیم که ماده اصلی مورد استفاده در لیبل پرینتر ریبون است. ریبون مثل رنگ های قدیمی دستگاه های چاپ عمل می‌کند که دارای انواع مختلف می‌باشد. ریبون یک نوار یک‌بار مصرف است و زمانی که به صورت کامل مصرف می‌شود، باید به دور انداخته شود. ریبون برخلاف کارتریج پرینتر قابلیت شارژ مجدد ندارد و دقیقاً مثل ریبون دستگاه فکس عمل می‌کند. مادام که اندازه عرض هد دستگاه اجازه دهد، می‌تواند از ریبون برای درج موارد مورد نظر بر روی کاغذ استفاده کند.

مکانیزم عملکرد لیبل پرینتر به چه صورت است؟

مکانیزم عملکرد دستگاه لیبل پرینتر بسیار ساده است. لیبل پرینترها معمولاً به دو صورت حرارت مستقیم و انتقال حرارتی (یا حرارت غیر مستقیم) کار می‌کنند تا بتوانند با سرعت بالا اقدام به چاپ لیبل نمایند. در لیبل پرینترهای حرارت مستقیم، رول‌های کاغذ به حرارت حساس هستند. به دلیل همین حساسیت بالا که در لیبل‌های حرارتی مشاهده می‌شود، این نوع چاپ زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، به مرور زمان از بین می‌رود و محو می‌شود.

بنابراین برای چاپ لیبل‌های حساس و قابل استناد که باید به عنوان سند نگهداری شوند، از لیبل پرینتر حرارت مستقیم استفاده نمی‌شود. در لیبل پرینترهای حرارت غیر مستقیم یا لیبل پرینتر انتقال حرارتی به دلیل استفاده از ریبون، شاهد چاپ با کیفیت هستیم. جوهر مورد استفاده در لیبل پرینتر غیر حرارتی با استفاده از فرایند انتقال حرارت بر روی برچسب قرار می‌گیرد. در این روش، کیفیت چاپ بارکد، لوگو و یا هر مطلب دیگر نسبت به روش چاپ حرارت مستقیم به مراتب بالاتر است. اگر در حوزه کسب و کار خود نیاز به لیبل‌های با کیفیت در تیراژ بالا دارید، بهتر است از دستگاه‌های لیبل پرینتر انتقال حرارتی استفاده کنید.

انواع لیبل پرینتر

همان طور که در بالا اشاره شد، لیبل پرینترها می‌توانند به صورت لیبل پرینتر خانگی یا رومیزی و لیبل پرینتر صنعتی تقسیم شوند. ولی در این قسمت می‌خواهیم در مورد هر یک از آنها و مزیت‌ها و قابلیت‌های هر کدام با شما صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم که برای یاقتن بهترین گزینه ها برای کسب و کار خود، حتما از دسته بندی هم بازدید به عمل آورید و با انواع آن آشنا شوید. این دسته از ماشین آلات چاپ، همانند دستگاه های لیبل پرینتر عمل کرده و جهت درج اطلاعات و مشخصات محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

1) لیبل پرینتر رومیزی

لیبل پرینترهای رومیزی از جنس پلاستیک با کیفیت بالا هستند که از استحکام بسیار بالایی در مقابل ضربه برخوردارند. لیبل پرینترهای رومیزی برای مصارف خانگی سبک مناسب هستند. نکته مهمی که در مورد استفاده از لیبل پرینتر خانگی باید به آن توجه شود این است که در صورت ورود گرد و غبار به درون دستگاه، عملکرد لیبل پرینتر خانگی با اختلال مواجه خواهد شد. لذا باید در نگهداری آن دقت زیادی صورت پذیرد و دستگاه در یک مکان تمیز و عاری از آلودگی قرار بگیرد. از لیبل پرینترهای رومیزی برای محیط‌های آزمایشگاهی، بیمارستانی، اداری و فعالیت‌های بسته بندی خانگی راندمان پایین استفاده می‌شود. چرا که در این مصارف تیراژ چاپ بسیار پایین است.

2) لیبل پرینتر صنعتی

لیبل پرینترهای صنعتی به دلیل گستره کاربردی که دارند و به دلیل آن که قرار است در یک محیط صنعتی، خشک و خشن مورد استفاده قرار گیرند، از جنس آلومینیوم با کیفیت بالا ساخته می‌شوند، که از ضربه پذیری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. از لیبل پرینترهای صنعتی برای چاپ در تیراژ بسیار بالا استفاده می‌شود. لیبل پرینتر صنعتی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که در برابر عوامل مخرب محیطی از جمله گرد و غبار و رطوبت نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. لیبل پرینتر صنعتی می‌تواند در طول روز انواع مختلف لیبل را در تیراژهای بسیار بالا و با کیفیت‌های بسیار عالی چاپ کند.

نکات مهم در مورد نگهداری دستگاه لیبل پرینتر

دستگاه های لیبل پرینتر به دلیل نوع ساختاری که دارند، ممکن است دچار اختلال عملکرد شوند؛ که این موضوع به ویژه در مورد لیبل پرینترهای خانگی برقرار است. از جمله مواردی که می‌توانند باعث آسیب دیدن لیبل پرینتر شوند، می‌توان به آلودگی هد، تنظیم نبودن پره‌های دستگاه و استفاده نادرست از دستگاه اشاره کرد.

در پایان به شما توصیه می‌شود که جدیدترین و مناسب‌ترین دستگاه‌های لیبل پرینتر مورد نیاز کسب و کار خود را از واحد مشاوره و بازرگانی شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک استعلام نمایید.

سخن پایانی

دستگاه‌های لیبل پرینتر که از آنها برای چاپ بارکد، لیبل و سایر اطلاعات فنی مربوط به محصول استفاده می‌شود، می‌توانند به دو صورت لیبل پرینتر حرارتی و لیبل پرینتر انتقال حرارتی مورد استفاده قرار گیرند. لذا با توجه به گستردگی کسب و کار خود و نیازی که به تهیه لیبل پرینتر احساس می‌کنید، اقدام به خرید دستگاه لیبل پرینتر نمایید. به خاطر داشته باشید که استفاده درست و استاندارد از دستگاه لیبل پرینتر می‌تواند باعث افزایش ماندگاری آن شود. جهت استعلام قیمت انواع دستگاه لیبل پرینتر، خرید و یا کسب مشاوره رایگان به سایت مرکز کپی شیراز تماس حاصل نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا