حوادث

هیچ‌ یک از محورهای اصلی مسدود نیست/ مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت که درحال حاضر هیچ یک از محورهای مواصلاتی کشور به دلیل شرایط جوی مسدود نیست.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با دانا نیوز، درباره وضعیت تردد در جاده‌های کشور گفت: متاسفانه علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی و پلیس راهور مبنی بر خودداری از سفرهای غیرضروری روز گذشته شاهد گرفتار شدن تعدادی از مسافرین در جاده‌ها و معابر شهری بودیم که با اقدامات سریع عوامل پلیس راه و راهور نسبت به رفع مشکلات پیش آمده وارد عمل شدیم. طرح زمستانه پلیس در جاده‌ها و به خصوص جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر هم به قوت ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط ترافیکی و گرفتار شدن تعدادی از مسافران در جاده‌های شمالی کشور گفت: روز گذشته علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی شدید به کشور پیش‌بینی می‌شد که در ساعت‌های ابتدایی شروع بارش برف با اختلاتی در عبور و مرور خودروها مواجه شویم، لذا پلیس راهور بر همین اساس هشدارهای لازم را اعلام و از ورود تعداد زیادی وسیله نقلیه بدون تجهیزات زمستانی به جاده‌های کوهستانی و برفگیر جلوگیری کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: پس از شروع بارش در جاده ها و اختلال در تردد خودروها به‌دلیل شدت بارش برف و کولاک ناگزیر به ایجاد محدودیت و بستن مبادی ورودی راه‌های پربارش و پرخطر ازجمله هراز، چالوس، آزادراه تهران شمال شدیم و در مرحله بعد سعی کردیم با کمک سازمان راهداری و امداد ابتدا نسبت به خارج کردن خودروهای گرفتار شده اقدام کنیم. پس از آن نیز نسبت به ایمن‌سازی راه و در گام بعدی بازگشایی جاده‌ها تمهیدات لازم اجرا شد.

حسینی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ یک از محورهای مواصلاتی کشور به دلیل شرایط جوی و بارش‌ها مسدود نیست، گفت: با این وجود توصیه پلیس به رانندگان پرهیز از سفرهای غیرضروری است و اینکه حتما در مبدا از پر بودن باک اطمینان حاصل کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن‌ها نیز موضوع مهم دیگری است که باید رعایت شود. ماموران پلیس راه نیز در جاده‌ها حضور دارند.

انتهای پیام

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا