بین الملل

مسلمانان ۸ ایالت آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ به بایدن رأی نمی‌دهند

به گزارش مبلغ به نقل از ادیان نیوز، رهبران جامعه مسلمانان در ایالات سوئینگ روز شنبه دوم دسامبر طی کنفرانسی در شهر دیترویت در واکنش به حمایت دولت بایدن از اسرائیل در جنگ با حماس و عدم تمایل وی به تلاش های لازم برای برقراری آتش بس در غزه خشم خود را ابراز داشتند.

این رهبران مسلمان متعهد شدند در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو به جو بایدن رأی ندهند.رهبران جامعه مسلمان در ایالات “میشیگان، مینه سوتا، آریزونا، ویسکانسین، فلوریدا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا” که دموکرات هستند به کاخ سفید هشدار دادند موضع جو بایدن در قبال جنگ اسرائیل و فلسطین می تواند به قیمت از دست رفتن حمایت آمریکایی های عرب تبار مسلمان از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور تمام شود.

این در حالی ست که براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین(حماس) در حملات اسرائیل به غزه بیش از سیزده هزار و سی صد غیرنظامی که دو سومشان را زنان و کودکان تشکیل می دهند، کشته شده اند.

“جیلانی حسین” از برگزار کنندگان کنفرانس رهبران جامعه مسلمانان گفت: عدم تمایل بایدن به درخواست آتش بس در غزه به روابط وی با جامعه مسلمانان آمریکا آسیب زده است.

حسین افزود: پول مالیات دهندگان آمریکا صرف کشتار خانواده ها و کودکان فلسطینی می شود و آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد تراژدی روی تراژدی ست.

حسین تاکید کرد: مسلمانان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به بایدن رای دادند اما امروز نسبت به سیاست های بایدن در قبال جنگ غزه معترض و عصبانی هستند.

وی افزود: “یک روز یکی از رهبران مسلمان از من پرسید چگونه می تواند برگه رای سال ۲۰۲۰ خود را پس بگیرد و آن را نابود کند.”

باید گفت: ایالات “میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا” از ایالاتی بودند که در انتخاب ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نقش مهمی در پیروزی جو بایدن داشتند.

براساس آمار مرکز تحقیقاتی پیو ۳.۴۵ میلیون مسلمان که ۱.۱ درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند در آمریکا زندگی می کنند. بیشتر مسلمانان این ولایات دموکرات هستند.

رهبران جامعه مسلمانان در کنفرانس روز شنبه خود تاکید کردند: کشتار غیرنظامیان در غزه از سوی اسرائیل و حمایت بایدن از تل آویو سبب شده مسلمانان دیگر از بایدن حمایت نکنند.

حسین در کنفرانس مذکور تاکید نمود: مسلمانان آمریکا ناتوان نیستند، نه تنها امکانات مالی کافی که آرای واقعی را در اختیار دارند و در انتخابات آینده از این آراء برای نجات ملت آمریکا استفاده خواهند کرد.

وی در عین حال افزود: خشم رهبران جامعه مسلمان از بایدن به معنای حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، که در انتخابات درونی جمهوری خواهان پیشتاز است، نمی باشد.

حسین گفت:”ما تنها دو گزینه نداریم! گزینه های زیادی داریم و این کار را انجام خواهیم داد!”

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا