ورزشی

شمشیربازی اپه ایران در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است

فراهانی: شمشیربازی اپه ایران در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است

عضو تیم ملی شمشیربازی ایران اعتقاد دارد رشته اپه در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مانی فراهانی عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانا نیوز در خصوص آخرین وضعیت خود اظهار داشت: آخرین مسابقه‌ای که شرکت کردیم مسابقات انتخابی زیر ۲۳ سال کشور و مسابقات لیگ برتر شمشیربازی بود‌ که حدود یک ماه پیش مسابقات لیگ برتر برگزار شد و ۴ ماه ‌پیش مسابقات انتخابی زیر بیست و سال را داشتیم. در ماه های آینده مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی بزرگسالان را پیش رو داریم.

عضو تیم ملی زیر ۲۳ سال شمشیربازی در رابطه با آخرین مقامی که در این رشته کسب کرده است گفت: در بخش بین المللی مسابقات قهرمانی آسیا را داشتیم که با تیم ملی مقام سوم تیمی را بعد از ۱۵ سال کسب کردیم.

وی در ادمه گفت: در حال حاضر مشغول آماده شدن برای مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان هستم.‌ من تنها مدال آور تاریخ شمشیربازی البرزم و چندین سال با تیم البرز تمرین می کردم ولی به علت نبودن امکانات و عدم توجه سرپرست هیات شمشیربازی البرز به این باشگاه در آستانه تعطیلی قرار داریم. ما در فصل گرما، کولر و برای فصل سرما بخاری نداریم. آب و برق و… امکانات اولیه برای تمرین کردن اصلا وجود ندارد و من در حال حاضر با هزینه شخصی و به صورت انفرادی تمرین می کنم.

فراهانی در رابطه با زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بیان کرد: با توجه به تقویم مسابقات فدراسیون و نظر سرمربی محترم تیم ملی باید تا اواخر تابستان تاریخ دقیق آن اطلاع رسانی شود. تیم ملی در حال حاضر با وجود سرمربی باتجربه‌ای مثل آقای حامد صداقتی و جناب آقای صادق آرامش در بخش جوانان در رشته اپه رشد بسیار چشم گیری داشته و تیم ایران در بخش اپه موفق شد بعد ۱۵ سال قهرمان آسیا شود و افتخار آفرینی کند. ان شالله این روند ادامه پیدا کند تا تیم ملی ایران بتواند در مسابقات آینده به افتخار آفرینی خودش ادامه دهد.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا