برترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

روش درس خواندن رتبه های تک رقمی کنکور چطور است؟

آیا می دانید روش درس خواندن رتبه های تک رقمی کنکور چطور است؟ در ادامه از زبان خودشان نحوه مطالعه را برای شما  بازگو کرده ایم.

برای شروع، متن کتاب را مطالعه می کردم و اگر کتاب/ جزوه ای در این زمینه داشتم، دوباره مطالعه می کردم و سعی می کردم کلمات کلیدی پررنگ و مفاهیم جدید را از کتاب و کتاب بنویسم. به طور خلاصه، و سپس در طول روز دوباره به آنها نگاه کردم.

در ابتدا با تست های خط به خط و متوسط ​​شروع کردم و بعد از کل دوره به سراغ تست های سخت تری مثل کتاب های سطح سه رفتم.

تست های یادگیری را بعد از تمام شدن یک فصل/گفتار انجام می دادم، اما تست های سخت را بعد از اتمام فصل انجام می دادم.

بعد از اتمام تمام فصل های سه کتاب زیست از روش مروری + مرور درس های انفرادی استفاده کردم. در حالت ریکاوری بعد از شرکت در آزمون با فرمت 50 و بررسی به موقع پاسخنامه، کتاب را مرور می کردم و پاراگراف مربوط به گزینه ها را با جزئیات بیشتری مطالعه می کردم. در روند مرور هر درس، یک برنامه ریکاوری جداگانه وجود داشت که سعی کردم به سرعت نکات و نظرات برجسته شده را بخوانم.

در درس زیست شناسی قبل از تدریس استادم، ابتدا البته می خواندم و بعد از تدریس استاد، نگاهی گذرا به متن و شکل های کتاب انداختم و سپس به سراغ کتاب های درسی کتاب درسی رفتم و جستجو کردم. . نکاتی که برای من جالب بود و در کتابی که درسی را در کتاب درسی برجسته یا علامت گذاری می کردم پیدا نکردم

اگر کلاس مفهومی بود، بلافاصله تست های تمرینی را انتخاب می کردم، سخت کار می کردم و پاسخ نامه ها را با دقت بررسی می کردم.

اگر درس حفظی بیشتر بود، ترجیح می دادم روز بعد به سراغ تست های تمرینی بروم

بالاخره سه چهار روز بعد تست سرعت و ردیابی را با محاسبه درصد انجام می دادم

در دو سه روز مانده به امتحان، سوالات علامت گذاری شده را به همراه نکاتی که در کتاب درسی متوجه شدم و گوش دادم، مرور کردم.

نحوه مطالعه شیمی:

در کلاس شیمی حدود 70 درصد وقتم را صرف تست ها و 30 درصد باقیمانده را صرف بررسی متن کتاب می کنم. یک دفتر هم مثل کتاب خودآموزی آماده کرده بودم که در آن سوالات شاخص شیمی را می نوشتم یعنی. سوالات ترکیبی، سطح بالا، نوع جدید یا خلاقانه و در مواقع خاصی از سال مانند دوره طلایی، دوره انتقال و دوره جمع بندی که کم است، اما حجم مطالب زیاد است. من از این دفتر برای مرور سریع دروس استفاده کردم. با توجه به اهمیت مسائل شیمی، ما همچنین تعداد زیادی تست را برای سرعت بخشیدن به مسائل محاسباتی مانند استوکیومتری و pH حل می کنیم. من در کلاس شیمی خلاصه و حاشیه نویسی می کردم. گاهی فرمول های مهم یک موضوع را روی کاغذ یادداشت و در زمان استراحت مرور می کردم تا در ذهنم تثبیت شود.

درس شیمی: درس شیمی از دو بخش اصلی تشکیل شده است: حفاظت و مسائل. در قسمت حفظ تمرکز اصلی بر روی مفهوم است اما باید به متن کتاب نیز توجه زیادی داشته باشید. در مبحث هیدروکربن ها توجه به فرمول های ساختاری و فرمول های مولکولی و گروه های عاملی ترکیبات آلی که به دلیل فرار بودن نیاز به ارزیابی زیادی دارند، حائز اهمیت است. کلید تسلط بر مسائل شیمی، تست زنی زیاد و توجه به مفاهیم مطرح شده در کتاب درسی است.

مطالعه متن، فکر کردن به متن خوانده شده و خواندن سایر قسمت هایی که در کلاس به آنها پرداخته نشده بود، یکی از وظایف من در کلاس بود تا بتوانم زمینه های بیشتری را در کلاس پوشش دهم. سپس برای بهبود عملکردم تست هایی می گیرم و سپس کتاب درسی را می خوانم

سپس بعد از قبولی در بقیه امتحانات روی خط به خط خواندن کتاب و نوشتن نمراتم تمرکز کردم تا در نهایت به 100 درصد برسم.

روش تست فیزیکی:

روش مطالعه من در کلاس فیزیک این بود که ابتدا با دقت به یک موضوع در کلاس گوش می دادم و سعی می کردم در صورت امکان آن مبحث را با مبحث قبلی مرتبط کنم. فصل کار و انرژی در فیزیک دهم را مرور می کنم و این مفاهیم را عمیق تر در ذهنم تثبیت می کنم. سپس با آزمون های مختلف مفاهیم جدیدی را در ذهنم کاشتم و سعی کردم به آنها عمق بدهم. در نهایت، مفاهیمی را که خودم یاد گرفتم امتحان کردم تا باورهای غلط را پیدا کنم و در صورت لزوم دوباره بخوانم.

به دلیل اهمیت و ساختار مفهومی آن، از ساعت 18 تا 8 صبح فیزیک می خواندم، روش تدریس من در این درس مشابه سایر دروس در قالب دو هفته و آزمون سنجش، معلم خوب بود. در مدرسه تمام تلاشم را می کردم که درس مربوط به کلاس دوازدهم را مطالعه کنم و جزئیات آن را درک کنم. سپس در خانه با دیدن کتاب معلم و مثال های حل شده در کلاس، قسمت هایی را که یاد گرفتم مرور می کردم. سپس آزمایشات را شروع می کنم. بعد از یک سیکل دوازده تستی، دوباره به فیزیک پایه برمی‌گشتم و به فرمول‌ها و مثال‌های چرخه مطالعه نگاه می‌کردم تا هفته بعد تست‌ها را شروع کنم.

در هفته اول فقط امتحان دهم را مرور کردم و امتحان دوازدهم را مطالعه کردم تا یادگیری و درک خود را عمیق تر کنم تا بتوانم با انواع آزمون ها خوب مطالعه کنم. از تست ها و منابع استفاده می کردم که به گذشته برمی گشتم و سعی می کردم به روش های مختلف و در همان زمان به آزمون پاسخ دهم. این قسمت را امتحان کنید، بگذارید کل داستان را مرور کنم.

در نهایت دو روز مانده به آزمون کانون، در آزمون عمومی پایه و دوازدهم شرکت کردم تا با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنم، حتی اگر در سایر قسمت های برنامه این دوره یا سایر دروس وقت اضافه انجام داده بودم. . ، دوره های قبلی برای مرور چیزهایی که یاد نگرفتم و گاهی از قبل یاد می گرفتم زمان می برد.

روش مطالعه ریاضی:

ابتدا مفاهیم تدریس شده در کلاس را می فهمم، جزوه های روز را برای معلم مرور می کنم و سپس به سراغ آزمون می روم.

در ریاضی از کتاب تست استفاده کردم و بعد از زدن تست های کتبی دوباره ارزیابی ها تکرار شد و به تسلط کامل رسیدم و به نظرم این روش از حل بسیاری از کتاب های تست بهتر بود.

وقتی تست می دادم اگر می دیدم یک نکته تکراری و یک نوع سوال تکرار می شود، در دفترچه خلاصه می نوشتم.

اول کتاب درسی رو میخونم بعد کتاب درسی که مطالب رو عمیق توضیح میده میخونم و خلاصه میگیرم و در نهایت کنکور سالهای قبل رو میرم بعد از سه چهار روز اون روز امتحان میکنم خلاصه من دارم درس میخونم حرف هایی که نوشتم من امتحانات زیادی را در همین موضوع حل کرده ام

روش مطالعه فلسفه و منطق:

من کارها را گام به گام به روشی که ابتدا متن ها را به طور کلی خواندم انجام دادم.

در مراحل بعدی تست خواهم کرد؛

نکات تست زنی را در حاشیه کتاب درسی قرار می دادم.

اکنون کتاب را با دقت مطالعه می کنم.

یادداشت های کتاب های درسی را کنار کتاب می گذاشتم.

بالاخره بعد از چند روز کتاب درسی را به طور کامل مطالعه کردم و سپس در امتحانات زمان بندی شده شرکت کردم.

از مهرماه، بر اساس بودجه آزمون، شروع به مطالعه فلسفه 2 و مرور فلسفه پایه منطق کردم. . نوع کتاب خیلی مهم نبود و تعداد بالای تست ها بود که مرا امتحان کرد.

این روش برای شخص من روش خوبی به نظر می رسید و همیشه در سال چهارم 10 از 10 را در فلسفه انجام می دادم، اما با گذشت زمان و در اواسط زمستان متوجه شدم که این روش می تواند روش خوبی برای پیش فلسفه باشد. اما درصدهای من در مبانی متفاوت بود و علاوه بر اینکه بین 40 تا 60 درصد متغیر بود، باعث شد درصد من راکد بماند و رشد نکند.

پس از بررسی دقیق اشتباهات آزمون متوجه تکرار برخی خطاها شدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم در ایام نوروز روش تحلیل خود را در این درس تغییر دهم و تنها پاسخنامه را مطالعه نکنم.

روز عید بعد از حل تمام امتحانات اشتباه با امتیاز در هر دو برگه امتحانی، تمام نکات اصلی امتحانات را در برگه های جداگانه می نوشتم و هفته ای یک بار می خواندم.

اگرچه پیشرفتی که انتظارش را داشتم میسر نیست، اما نمی توان گفت که کار تاثیری داشته است.

بعد از عید به توصیه مدیر شروع به حل امتحانات از منبع جدید در کنار حل منابع و نکات اشتباه کتاب های تست کردم.

این منبع جدید تست های سال های قبل، کانون سال های قبل بود که توسط معلم مدرسه ام جمع آوری شده بود و تعداد سوالات به نظر بیشتر از کتاب تست بود.

با گذشت زمان پیشرفت مورد انتظار را انجام دادم و در هر سه کتاب در اردیبهشت کنکور به 90-100 درصد رسیدم.

برای کسب رتبه برتر کافیست از مشاوره درسی کنکور – پوردستمالچی مشاوره بگیرید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا