ورزشی

طارمی زنگ خطر را در آرسنال به صدا درآورد

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، سایت «footballfancast» انگلیس امروز در گزارشی به باشگاه آرسنال هشدارهای لازم را در زمینه علاقه مندی به مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران داد و احتمال داد این بازیکن ایرانی نتواند در ترکیب توپچی های لندن موفق ظاهر شود.

این رسانه انگلیسی در این گزارش بلند نوشت: آرسنال به مهدی طارمی مهاجم پورتو علاقه دارد، با این حال توپچی ها می توانند در پنجره نقل و انتقالات به دنبال گزینه های مطمئن تری نسبت به این بازیکن ۳۰ ساله بروند.

میکل آرتتا در تابستان امسال سخت کار کرده‌اند تا تیم را سازماندهی کنند تا برای حضور در لیگ قهرمانان و فصل چالش‌برانگیز دیگری آماده کنند، با این حال همه حرکت‌ها به اندازه دیگران دلگرم کننده نیستند.

آیا آرسنال می تواند مهدی طارمی را به خدمت بگیرد؟

گزارش شده است، آرسنال به طارمی گلزن پورتو علاقه مند است که گفته می‌شود توسط باشگاهش حدود ۲۰ میلیون یورو (۱۷ میلیون پوند) ارزشگذاری شده است.

منچستریونایتد نیز به ماشین گلزنی ایرانی علاقه مند است اما با توجه به موضع آرسنال در این پنجره، می‌توان تردیدهایی در مورد مناسب بودن این خرید در نظر گرفت.

آیا مهدی طارمی خرید خوبی برای آرسنال خواهد بود؟

طارمی با به ثمر رساندن ۲۲ گل در لیگ پرتغال برای پورتو در فصل گذشته، یک بازیکن ارزشمند برای هر تیمی روی کاغذ به شمار می آید اما با این حال برای بسیاری از بازیکنان سخت است که بتوانند در لیگ برتر موفق ظاهر شوند.

نمی توان انکار کرد که این بازیکن ۳۰ ساله یک گلزن باتجربه است و در ۹۹ بازی ۵۸ گل در لیگ برای پورتو به ثمر رسانده است و ماکسی آنجلو نویسنده او را تهدیدی بزرگ می‌داند.

آرسنال فصل گذشته به شدت از منچسترسیتی عقب ماند، تابستان امسال یکی از بهترین نقاط ضعف است تا فاصله بین پنج امتیازی که دو تیم برتر فصل ۲۰۲۲/۲۳ را از هم جدا کرده اند، پر کند.

طارمی زنگ خطر را در آرسنال به صدا درآورد

این امری ضروری است که آرسنال در این تابستان باید هوشمندانه کار کند. علیرغم اینکه طارمی به عنوان یک گلزن سریالی ظاهر شده است اما نمی توان از تکرار این شاهکار در خارج از پرتغال مطمئن بود.

تابستان گذشته، آرسنال با قراردادی به ارزش ۳۴ میلیون پوند، فابیو ویرا را از پورتو خریداری کرد و یکی از بهترین استعدادهای این کشور را پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی اروپا زیر ۲۱ سال، به خدمت گرفت.

در فصل ۲۰۲۱/۲۲ برای پورتو، ویرا ۲۷ بازی انجام داد و خود را به عنوان یک بازیکن مهم برای اژدها تثبیت کرد و شش گل به ثمر رساند و ۱۴ پاس گل در لیگ ثبت کرد و همچنین به طور میانگین ۱.۳ پاس کلیدی داد.

با وجود امضای قرارداد با این بازیکن با استعداد و خلاق، توپچی ها هنوز بهترین عملکرد ویرا را که در ۲۲ بازی لیگ برتر که یک گل و تنها دو پاس گل داده، مشاهده نکرده اند.

این بازیکن جوان پرتغالی با میانگین ۰.۵ پاس کلیدی در هر بازی، به طور قابل توجهی مورد انتقاد چارلز واتس روزنامه نگار قرار گرفت.

لیگ برتر می‌تواند بیداری بی‌رحمانه‌ای برای برخی از بازیکنانی باشد که از جاهای دیگر اروپا می‌آیند، با این حال توپچی‌ها در موقعیتی در پیشرفت خود تحت آرتتا قرار دارند که فضای آزمون و خطا بسیار کم است.

با اشاره به طارمی، این بازیکن ایرانی در طول دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌های ایران، قطر و پرتغال حضور داشته و در این سن می‌توان به این فکر کرد که آیا مهارت‌های او در پرتغال قابل انتقال به شمال لندن است یا خیر؟

۲۵۱۲۵۱

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا