ورزشی

دروازه‌بان افسانه‌ای یونایتد در جدال با مرگ

ادوین فن‌درسار، دروازه‌بان بزرگ هلندی که سابقه درخشش در تیم ملی این کشور و باشگاه‌هایی مثل منچستریونایتد و یوونتوس را داشت و تا چندی پیش به عنوان مدیر ارشد اجرایی آژاکس خدمت می‌کرد، در کشور کرواسی با خونریزی مغزی مواجه شده و به بیمارستان منتقل شده است.

فن‌درسار برای گذراندن تعطیلات تابستانی به جزیره‌ای در کرواسی رفته بود. امروز بعد از ظهر او ناگهان نقش زمین شد و بعد از تشخیص خونریزی مغزی با یک هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

فن‌درسار که مدتی پیش از سمت خود به عنوان مدیر آژاکس استعفا کرده بود حالا در بیمارستانی در کرواسی برای زنده ماندن تلاش می‌کند. در چنین شرایطی بیست و چهار ساعت اولیه بسیار مهم است و با انتشار این خبر در هلند دوست‌داران فن‌درسار برای بهبودی‌اش دست به دعا برداشته‌اند.

فن‌درسار فصل گذشته به عنوان مدیر ارشد آژاکس سیاست‌گذاری باشگاه را بر عهده داشت، اما در روز 1 ژوئن از این سمت کناره‌گیری کرد و علت تصمیمش را خستگی عنوان کرد. او که چندین ماه با انتقادهایی سنگین مواجه بود به رسانه‌های هلندی گفت: “خیلی خسته شده‌ام و احساس می‌کنم باید مدتی از فوتبال فاصله بگیرم و استراحت کنم و به کارهای دیگر بپردازم”.

مشکلات ورزشی آژاکس و فصل بد این تیم در لیگ هلند و همچنین جدایی مامرک اوورمارس، دوست قدیمی فن‌درسار که در کنار او آژاکس را مدیریت می‌کرد، این ستاره سابق فوتبال هلند را آماج انتقادها کرده بود.

258 258

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا