بین الملل

میشل اوباما گمانه‌زنی درباره نامزد شدنش در انتخابات ۲۰۲۴ را تکذیب کرد

دفتر میشل اوباما، بانوی اول اسبق آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد به رغم شایعات مکرر درباره این که او نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود او قصدی برای چنین کاری ندارد.

به گزارش دانا نیوز، «باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا پیشتر چند بار از حمایت کامل خود از نامزدی «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ صحبت کرده اما اخیرا شایعاتی درباره نامزدی بالقوه میشل اوباما، همسر این رئیس جمهور اسبق، در این انتخابات منتشر شده‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها طبق برخی گمانه‌زنی‌ها حزب دموکرات به صورت خصوصی درباره امکان جایگزین کردن میشل اوباما به جای بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ بحث و بررسی داشته است.

دفتر میشل اوباما امروز سه شنبه این شایعات را تکذیب کرد.

«کریستال کارسون» مدیر ارتباطات دفتر میشل اوباما به «ان.بی.سی نیوز» گفت: «همانطور که میشل اوباما، بانوی اول اسبق آمریکا در سالهای اخیر چند بار گفته، قصد نامزد شدن برای ریاست جمهوری را ندارد. او از کارزار ریاست جمهوری جو بایدن و کامالا هریس، معاون او برای ریاست جمهوری مجدد حمایت می‌کند.»

شبکه ان.بی.سی نیوز به نقل از چند منبع مطلع گزارش داد میشل اوباما قصد کمک به کارزار ریاست جمهوری جو بایدن در فصل پاییز را همانطور که چهار سال قبل این کار را انجام داد، دارد.

نام میشل اوباما به عنوان نامزد ریاست جمهوری احتمالی حزب دموکرات در موقعیت‌های مختلفی در میان دموکرات‌ها به ویژه اهداکنندگان مالی به حزب که نگران نرخ پایین محبوبیت جو بایدن هستند مطرح شده است.

«رابرت هور»، بازرس ویژه پرونده تحقیقات درباره سوءمدیریت اسناد محرمانه دولتی توسط جو بایدن اواسط ماه فوریه گزارشی درباره این تحقیقاتش منتشر کرده و در آن به چند نمونه از گافهای جو بایدن همچون فراموش کردن تاریخ‌های مهم در زندگی و کارش نظیر مدت زمان خدمتش به عنوان معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و تاریخ درگذشت پسرش بو بایدن اشاره کرد.

بایدن در پی انتشار این گزارش یک سخنرانی ایراد و در آن از حافظه خود دفاع کرد اما در همان سخنرانی هم گاف داد و از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر به اشتباه به عنوان رئیس جمهور مکزیک یاد کرد. او همچنین از پرسش خبرنگاران از خود درباره اینکه آیا حافظه‌اش با بالا رفتن سنش بدتر شده ناراحت شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا