ورزشی

حذف تایسون آسیا از انتخابی المپیک/ ناکامی پنجمین بوکسور ایران

بوکسور وزن ۸۰ کیلوگرم ایران با قبول شکست مقابل حریف هلندی، از گردونه مسابقات انتخابی المپیک جهانی کنار رفت.

به گزارش دانا نیوز، عصر امروز (یک‌شنبه – ۲۰ اسفند ۱۴۰۲)، در ادامه رقابت‌های جهانی بوکس انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که به میزبانی ایتالیا در حال پیگیری است، بوکسور سنگین وزن ایران نیز با قبول شکست برابر حریف خود، از صعود به دور بعد و کسب سهمیه المپیک بازماند تا امیدوار به کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات آسیایی باشد.

به این ترتیب در وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی که پیش از این مبارزه حریفانی از هند و مکزیک را شکست داده بود، در مبارزه‌ای حساس به مصاف «گرادوس» از هلند رفت و با وجود تلاش فراوان، نتیجه را به حریف خود واگذار کرد تا از دور مسابقات کنار برود.

قشلاقی که پس از کسب مدال نقره آسیا لقب تایسون قاره کهن را از کنفدراسیون آسیا دریافت کرده بود، اکنون باید خود را برای مسابقات امتخابی المپیک قاره آسیا که دو ماه دیگر در تایلند برگزار خواهد شد آماده کند.

طبق جدول مبارزات، از حدود ساعت ۲۳ امشب و در وزن ۷۱ کیلوگرم، مسلم مقصودی که بوکسورهایی‌ از فلسطین و ترینیدادوتوباگو را شکست داده، با  عمر جونز دارنده مدال نقره سال ۲۰۲۱ جهان از آمریکا روبه‌رو می‌شود. مسلم در صورت برتری، در دور بعدی و برای کسب سهمیه با برنده یونان و هلند رقابت خواهد کرد.

به این ترتیب پوریا امیری، دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد، ایمان رمضان‌پور و میثم قشلاقی پنج بوکسور ایران هستند که مقابل حریفان خود شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

این رقابت‌ها از روز یک‌شنبه با حضور ۶۳۲ بوکسور از ۱۱۲ کشور در شهر بوستو آرسیتسیو (لُمباردی‌) ایتالیا آغاز ‌شده و تا بیست و یکم همین‌ ماه ادامه دارد. این مسابقات، حکم انتخابی المپیک پاریس را دارد و چهار نفر برتر هر وزن، مسافر المپیک می‌شوند.

تیم ملی ایران نیز با ۶ بوکسور راهی ایتالیا شده است. هدایت تیم ملی ایران را «فونتانا»ی کوبایی به عنوان سرمربی بر عهده دارد.

ترکیب تیم اعزامی ایران به شرح زیر است:
وزن ۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش
وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد
وزن ۷۱ کیلوگرم: مسلم مقصودی
وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی
وزن ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری
وزن ۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا