اقتصادی

۶۱ درصد ورودی‌های ستاد تسهیل مشکلات بانکی دارند

دانا نیوز/لرستان دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: تلاش ما روان‌سازی در حوزه تولید است یعنی خواب سرمایه و تولید را به حداقل برسانیم.

محمدباقر آقاعلیخانی نهم اردیبهشت ماه در بازدید از مجموعه کارخانجات بایر افلاک ازنا اظهار کرد: قانونی که در مناطق ویژه اقتصادی اجرا می‌شود در حوزه تعهد ارزی خلاف مقررات است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داریم حذف دستورالعمل‌های مازادی است که از موانع حوزه تولید هستند.

آقاعلیخانی افزود: تلاش ما روان‌سازی در سیستم تولید است یعنی خواب سرمایه، منابع و تولید را به حداقل ممکن برسانیم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به مجموعه کارخانجات بایر افلاک ازنا بیان کرد: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در اینجا اولویت کار این است که مانع تعطیل شدن این واحد شویم بعد روان‌سازی حوزه‌ها و افزایش ظرفیت این واحد است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که در ستاد تسهیل داریم شناسایی و احصا این واحدهاست، تصمیم داریم در لرستان یک کار پایلوت را اجرا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: تمام واحدهایی که تحت نظر بانک‌ها بوده و توقیف شده و در اختیار آنهاست و واحدهای تعطیل و طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۸۰ درصد را شناسایی کرده و دنبال حذف موانع رفته و به دنبال فعال سازی واحدها برویم.

آقاعلیخانی افزود: بخشی از کار ما حل مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه‌کاره با پیشرفت بالاست، بخشی از کار ورود به واحدهای فعالی است که زیر ظرفیت کار می‌کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه گفت: ۲۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل لرستان عملی نشده، ۱۰ درصد در حال اجراست و ۱۰ درصد اصلا اجرایی نشده است که این آمار برای استان قابل قبول است.

وی تصریح کرد: در کل کشور ۲۲ هزار و ۴۰۵ مصوبه داریم که ۱۵ هزار و ۶۰۰ مورد اجرایی و ۴۴۶۵ در حال اجرا و ۲۲۳۲ اجرایی نشده که در کل کشور قابل توجه است و مشکل عمده آن قوانینی است که باید به دنبال اصلاح قوانین برویم.

آقاعلیخانی افزود: حدود ۶۱ درصد از ورودی‌های ستاد تسهیل مشکلات بانکی و بالاترین سقف عدم  اجرا و عدم همکاری نیز مربوط به بانک‌هاست، یعنی بانک‌ها خودشان مشارکت کننده با واحد هستند انتظار ما این است که مشارکت، نوع ارباب رجوع و نوع قرارداد را خود بانک انتخاب کرده در نتیجه باید تا پایان کار در کنار سرمایه‌گذار باشد.  

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۲۰ درصدی که بانک‌ها طفره می‌روند و انجام نمی‌شود پنج درصد متقاضی مقصر باشد ۱۵ درصد نوع قرارداد و سیستم بانکی مقصر است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا