بین الملل

سفیر ایران در عراق: محور مقاومت حامی غزه است؛ پیروزی فلسطین نزدیک است

سفیر ایران در عراق گفت رژیم صهیونیستی در ۲ ماه گذشته در حوزه‌های نظامی و سیاسی نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و همه افکار عمومی دنیا را به خاطر جنایت‌هایی که در غزه مرتکب شده، علیه خود شورانده است.

به گزارش دانا نیوز، «محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که منجر به شهادت تعداد زیادی از کودکان، زنان و غیرنظامیان در این منطقه شده است، گفت: جهان غرب به ویژه آمریکا شریک جرم اسرائیل و نتانیاهو در این جنایت‌ها هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دنیای غرب در برابر تحولات در اراضی  اشغالی دچار استاندارد دوگانه شده است، تصریح کرد: آن‌ها حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را دفاع از خود می‌نامند و مبارزات مردم فلسطین علیه اشغالگران را اقدامات تروریستی عنوان می‌کنند. 

وی تاکید کرد: جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، باعث خشم افکار عمومی دنیا در نقاط مختلف از جمله در آمریکا و اروپا از این رژیم و اقدامات سبوعانه آن شده است، چنان که شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در این کشورها علیه این جنایت‌ها و حمایت سران کشورهایشان از رژیم صهیونیستی هستیم.

آل‌صادق که با «رادیو مقاومت» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان این‌که مردم در این راهپیمایی‌ها خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه و آزادی فلسطین هستند، در بخشی دیگر از صحبت‌های خود اظهار کرد: صبر و استقامت مردم مظلوم اما قوی فلسطین، اسراییل غاصب را وارد به شکست سختی خواهد کرد.

سفیر ایران در عراق با بیان این که در ۲ ماه گذشته صهیونیست‌ها در بعد نظامی و سیاسی به پیروزی دست پیدا نکرده‌اند و افکار عمومی دنیا را به خاطر جنایت‌هایشان علیه خود شورانده‌اند، گفت: تا این لحظه پیروز اصلی این نبرد حماس و مردم فلسطین بوده و خواهند بود تا آزادی قدس شریف.

آل‌صادق در بخشی دیگر از صحبت های خود با رادیو مقاومت، با اشاره به حمایت مرجعیت معظم، دولت و جریانات سیاسی و همچنین نیروی مقاومت عراق از مردم فلسطین و غزه گفت: آن‌ها آماده هرگونه کمک به مردم غزه هستند

او تاکید کرد: محور مقاومت حامی غزه است و پیروزی نزدیک است. 

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه در چند روز آینده مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: آقای اسماعیل هنیه به درستی و به حق شهید سلیمانی را شهید قدس نامیدند و امروز روح بلند ایشان شاهد این پیروزی و مبارزه جریان مقاومت علیه صهیونیست‌هاست.

آل‌صادق با بیان اینکه جریان مقاومت در نقاط مختلف منطقه از جمله در عراق، لبنان، یمن و.. از مبارزات مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها دفاع می‌کند، تاکید کرد: این موضوع باعث افزایش انگیزه و مقاومت مردم فلسطین در مبارزه با اشغالگران شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا