حوادث

لزوم اجباری شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌های ترخیص شده

وی با بیان اینکه “موضوع مهم نیاز به معاینه فنی اجباری موتورسیکلت های تمیز است” ، خاطرنشان کرد: به دنبال برنامه پلیس برای پاکسازی موتورسیکلت های رسوبی از پارکینگ ها و پارکینگ ها ، موتورسیکلت های توقیف شده توسط آلودگی هوا بخشی از اموال عمومی بود.

با توجه به ESA نیروهای پلیس که وظیفه اجرای قانون هوای تازه را دارند ، از آبان ماه امسال طرحی را برای پاکسازی موتورسیکلت های رسوبی از پارکینگ ها و پارکینگ ها در دست اجرا دارند و هزاران موتورسیکلت رسوبی در حال بازگشت به چرخه حمل و نقل هستند که EPRDF معتقد است 90 درصد است. موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها قدیمی هستند و باید کنار گذاشته شوند.

طبق آخرین ویرایش تهران ، نیروی پلیس مسئول 60٪ آلودگی هوا مانند اتومبیل ، موتورسیکلت ، ماشین دیزلی و غیره است که حدود 40٪ منابع ثابت و موتورسیکلت در آلودگی گاز نقش دارند. تولید ذرات معلق 21 و 10 درصد. در هر 10 کیلومتر گازوئیل ، هر 10 کیلومتر از موتورسیکلت های کاربراتور مقدار کمی گرد و غبار منتشر می کنند که دلیل اصلی آلودگی هوا است.

تصمیم برای پاکسازی موتورسیکلت های رسوبی با پاسخ مسعود تجریش معاون امور محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت و وی گفت انگیزه های بازگشت موتورسیکلت های غیرقانونی به خیابان ها برخلاف نیازهای بهداشت عمومی است. برای پاکسازی این موتورسیکلت ها امکانات پارکینگ خالی شده است اما این موضوع کلی تلقی نمی شود و تخلیه فعلی پارکینگ ها مانند آلودگی هوای شهرها است.

یوسف رشیدی – کارشناس آلودگی هوا – همچنین در مصاحبه با دانا نیوز وی با بیان اینکه موتورسیکلت های توقیف شده از اموال مردم بوده و نظافت آنها غیرقابل بخشش است ، گفت: با این وجود بازرسی از این موتورسیکلت ها و حداقل معاینه فنی موتورسیکلت های قدیمی که بعضی اوقات در پارکینگ پارک شده بودند ، ضروری بود. آنها مجبور می شوند.

وی گفت: موتورسیکلت های توقیف شده بخشی از دارایی انسان است و بدون جایگزینی قابل تمیز نیست.

رشید تأکید کرد: متأسفانه دولت در مدیریت و واردات موتورسیکلت های برقی و کم آلاینده در چرخه تولید موفق نبوده است. موتورسیکلت های کاربراتوری که در حال حاضر در شهر پرسه می زنند و هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد.

وی افزود: “آژانس حفاظت از محیط زیست ، دولت و پلیس باید با تأیید مالکان و منابع مالی محدود موتورسیکلت های آسیب دیده ، راهکارهایی برای تحویل موتورسیکلت های جدید به موارد اضطراری و موتورهای کاربراتوری بیندیشند.” به آنها بدهید و موتورهای قدیمی را درون سطل آشغال قرار دهید.

در پایان ، رشیدی با اشاره به نقش کاربراتورها و موتورسیکلت های قدیمی در تشدید آلودگی هوا خاطرنشان کرد: با توجه به حقوق دارندگان موتورسیکلت ها ، اجرای برنامه های توان بخشی ، تعویض و تعمیر موتورسیکلت های آلوده برای کاهش آلودگی هوا بسیار مهم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا