فرهنگ و هنر

برگزاری کنسرسیوم گردشگری سرمایه گذاری شمال غرب کشور در تهران

دانا نیوز/آذربایجان شرقی اعضای مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور با پیشنهاد شهردار تبریز مبنی بر برگزاری کنسرسیوم گردشگری شمالغرب کشور در تهران، موافقت کردند.

شهردار تبریز روز، سه‌شنبه، ۲۰تیرماه، در پنجمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره اظهار کرد: معتقدم برگزاری این جشنواره در تهران ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار در چهار استان رقم می‌زند و برگزاری چنین همایش‌هایی در پایتخت با استقبال گسترده‌ای همراه خواهد شد.

یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌دهم کنسرسیوم گردشگری و سرمایه گذاری شمالغرب به مدت چهار روز در پایتخت برگزار شود، تصریح کرد: اختصاص یک روز به هریک از شهرهای اردبیل، ارومیه، زنجان و تبریز در این جشنواره تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذاری و افزایش مشارکت‌های مردمی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین المللی تبریز ۱۵ آبان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف این همایش جذب حداکثری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و در این راستا پیشنهاد می‌شود شهرهای شمال‌غرب کشور نیز پروژه‌های اساسی سرمایه‌گذاری خود را در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در همایش معرفی کنند.

 هوشیار ادامه داد: مجموعه‌های دانش‌بنیان، دانشگاه تبریز، صنایع مختلف، اتاق بازرگانی تبریز نیز در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز مشارکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی نیز در این مجمع اظهار کرد: راه اندازی کنسرسیوم گردشگری توسط این چهار شهر از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود تا شهرهای شمالغرب در جذب توریست و گردشگر فعال باشند.

وی افزود: مسائل زیست محیطی و ارائه تجربیات مختلف شهرها در این حوزه از دیگر موارد پنجمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور بود.

برگی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در پایان آبان ماه جشنواره فرهنگی در تهران برگزار ‌شود تا چهار شهر مذکور به معرفی صنایع دستی و میراث فرهنگی خود بپردازند و در کنار آن مسائل سرمایه‌گذاری نیز مطرح خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: وزارتخانه‌ها در مورد ماده ۴۳ و قانون درآمد پایدار، همکاری می‌کنند و مقرر شد نامه‌ای نوشته شده و از وزیر کشور این مورد مطالبه شود.

 وی با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در تبریز افزود: در کمیسیون‌های تخصصی این موصوعات بررسی شده و از وزارت کشور مطالبه خواهد شود تا شهرداری‌ها از این محل نیز متنفع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در قالب خدمات دهی فرهنگی و گردشگری به زائران اربعین حسینی و ساماندهی مرز تمرچین مقرر شد چهار شهر تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان در این مرز به صورت مشترک و هماهنگ ایفای نقش کنند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا