اقتصادی

رشد بورس پس از یک هفته درجا زدن

بازار سرمایه پس از یک هفته روند متعادل، امروز بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد و شاخص کل به رقم ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید که تنها ۵۰۰۰ واحد تا قله‌ای که پیش از این ثبت شده بود فاصله دارد.

به گزارش دانا نیوز، چراغ بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز هفته سبز شد؛ به طوری که شاخص کل ۱۳ هزار و ۷۲۰ واحد رشد کرد و به عدد دو میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید. این عدد حدود ۵۰۰۰ هزار واحد با قله دو میلیون و ۱۷۳ هزار واحد که چهاردهم همین ماه به ثبت رسیده بود، فاصله دارد. برخی تحلیل‌گران معتقدند که با شکستن این محدوده مقاومتی، بازار بورس روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۴۰۵۳ واحد به رقم ۷۵۶ هزار و ۱۶۱ واحد رسید. در بازار امروز بورس تعداد ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ معامله به ارزش ۵۵۲۴ میلیارد تومان انجام شد.

رشد بورس پس از یک هفته درجا زدن
نقشه بازار  بورس ـ شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲

فولاد، رمپنا، اخابر و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که همگی مثبت شدند. ذوب، ثشاهد، اخابر و کترام نیز از نمادهای پرتراکنش امروز بودند. فرابورس ایران نیز روز شنبه ۱۳۷ واحد افزایش پیدا کرد و به عدد ۲۶ هزار و ۳۹۳ واحد رسید.

۲۴۳ هزار و ۷ معامله به ارزش ۵۱۱۵ میلیارد تومان در فرابورس صورت گرفت. زاگرس، وسپهر، انتخاب و وگردش از نمادهای تاثیرگذار و کرمان، کرومیت، فصبا و گدنا از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

بازار سرمایه از چهارشنبه دو هفته قبل روند خطی و متعادلی به خود گرفته بود که این روند تا چهارشنبه هفته پیش ادامه یافت. این در حالی است که تا قبل از برای حدود هفت روز کاری، بورس رشد مناسبی را سپری و روز ۱۴ آذرماه سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار واحد را ثبت کرد. امروز مجددا بورس اوراق بهادار تهران رشد کرد و اکثر نمادها سبز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا