برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

راه های افزایش قد در 16 سالگی (تایید شده)

راهکار افزایش قد بعد از بلوغ چیست؟ ❤️ تجربه افزایش قد پس از سن رشد ❤️

به نقل از مقاله سایت چطور؛ عوامل متعددی بر قد و قامت افراد اثر می‌گذارند، اما بررسی‌ها نشان داده است که، ژنتیک فرد می‌تواند بین 60 الی 80 درصد، عامل اصلی تعیین قد فرد باشد. بعد از این عامل اساسی، تغذیه و فعالیت عامل رشد و افزایش قد هستند. بنابراین، جدای از ژنتیک، چیزی که می‌تواند باعث افزایش قد بعد از سن رشد شود، چیزی جز تغذیه و فعالیت نیست. اگرچه پس از رسیدن به سن بلوغ و با بسته شدن صفحات رشد، افزایش قد تقریبا متوقف می‌شود، اما هنوز هم روش‌هایی وجود دارد که بتوان چند سانتی‌متری به بلندای قامت فرد، اضافه کرد. مثلا می توانید از از علم سوجوک استفاده کنید.

آیا ژنتیک عامل اصلی تعیین قد است؟

قبل از اینکه به بحث و بررسی راهکار افزایش قد پس از سن رشد بپردازیم، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که اصولا چه چیزی باعث تعیین قد می‌شود؟! اگر بخواهیم سرسری به این سوال پاسخ دهیم، خواهیم گفت، ژنتیک! اما مطالعه‌ی دوقلوهای همسان به ما یاد می‌دهد که ژنتیک، بین 60 الی 80 درصد در تعیین بلندی قامت اثرگذار است. بنابراین، 20 الی 40 درصد دیگر، مستقیما به عوامل محیطی بستگی دارند.

طبق یک مطالعه‌ی جهانی و گسترده که با شرکت 18.6 میلیون نفر انجام شد، مشخص گردید که میانگین قد انسان در طول قرن گذشته تغییر کرده است. این مطالعات نشان داده که در بسیاری از کشورهای جهان، قد افراد در سال 1996 میلادی، بلندتر از سال 1896 میلادی بوده است. متخصصان معتقدند که بهبود مواد غذایی دریافت شده، تاثیر مستقیمی بر این تغییر میانگین قدی داشته است.

عوامل افزایش قد بعد از بلوغ میزان تاثیر
ژنتیک بین 60 تا 80 درصد
رژیم غذایی صحیح و فعالیت صحیح بدنی بین 20 الی 40 درصد

افزایش قد بعد از بلوغ

آیا شما هم به‌عنوان پدر و یا مادر دوست دارید فرزندان قدبلندی داشته باشید؟ عوامل مختلفی روی قد افراد تاثیرگذار هستند. محققان براین باورند که حدود تا 60 تا 80 درصد قد به ژنتیک افراد مربوط است. 20 الی 40 درصد باقی‌مانده به عواملی مانند تغذیه، ورزش، دارو و سایر موارد بستگی دارد. افزایش قد بعد از بلوغ برای پسران تا 25 سالگی و برای دختران تا 20 سالگی میسر است.

استفاده از دارو اعم از قرص و آمپول فقط برای کسانی موثر است که سن رشدشان به پایان نرسیده باشد. مصرف قرص E400، قرص‌های حاوی ویتامین و گلوتاپیور تا سن مشخصی می‌تواند در افزایش قد موثر باشند. تزریق آمپول افزایش قد و یا هورمون رشد (HGH) در بزرگسالان تنها در صورت ابتلا به ایدز و سندروم روده مجاز است. اگر شما هم به دنبال افزایش قد خود و یا فرزندان خود هستید، با ما همراه باشید.

قرص افزایش قد بعد از بلوغ

استفاده از قرص زمانی در افزایش قد موثر است که افراد در سن رشد باشند. این سن برای پسران حداکثر 25 و دختران حداکثر 20 سالگی است. پس‌از این سن، هیچ قرصی در افزایش قد موثر نخواهد بود. یکی از قوی‌ترین و موثرترین قرص‌های افزایش قد قرص ویتامین E400 است. این قرص معمولا پس از شام مصرف و باعث تقویت هورمون رشد می‌شود. قرص‌های افزایش قدی که حاوی مواد مغذی مثل ویتامین B1، منیزیم، روی، ویتامین A، کلسیم، ویتامین B2 ، ویتامین C و ویتامین D هستند، می‌توانند باعث رشد قد افراد شوند.

قرص گلوتاپیور نیز علاوه بر بازسازی ماهیچه‌ها، افزایش حجم توده عضلانی و حفظ حجم عضلات، می‌تواند در افزایش قد افراد نیز موثر باشد. به‌طورکلی نظر پزشکان بر این است که به‌منظور موفقیت در افزایش قد باید از ترکیبی از داروها و قرص‌ها با نظر پزشک استفاده کرد و صرفا یک قرص ممکن است نتیجه موثری نداشته باشد. به‌منظور افزایش قد بهتر است ترکیبی از قرص‌ها مصرف شود.

عوارض قرص‌های افزایش قد

معمولا استفاده از قرص‌های مبتنی بر ویتامین خطری برای سلامت انسان ندارد. در ضمن همه این قرص‌ها باید به‌اندازه و با نظر پزشک مصرف شود تا علاوه بر موفقیت در افزایش قد، ضرری برای سلامت افراد نداشته باشد.

آمپول افزایش قد بعد از بلوغ

هیچ دارو و حتی آمپولی نمی‌تواند باعث افزایش قد در هر سنی شود. زمانی که غضروف رشد بسته می‌شود، افزایش قد توقف می‌یابد. آمپول افزایش قد و یا همان هورمون رشد (HGH) به امید افزایش قد به بدن افراد تزریق می‌شود. آمپول تنها در افزایش قد افرادی موثر خواهد بود که سن رشدشان کامل نشده باشد. بهترین سن برای تزریق آمپول و یا هورمون رشد حداکثر 10 سالگی است. پس‌ازآن استفاده از آمپول بی‌تاثیر است. لازم به ذکر است آمپول‌هایی که برای افزایش قد استفاده می‌شوند، گران هستند و استفاده از آنها چندین ماه طول می‌کشد و افراد حتما باید تحت نظر پزشک باشند.

هورمون رشد یا HGH در بدن توسط غده هیپوفیز تولید می‌شود. برخی از صاحب‌نظران براین باورند که استفاده از هورمون رشد مصنوعی در افزایش قد در سنین بالا چندان موثر نیست و ممکن است مضراتی را نیز برای بدن داشته باشد. ولی در موارد خاصی پزشکان استفاده از هورمون رشد مصنوعی را برای افراد بزرگسال که سن رشد را پشت سر گذاشته‌اند، مجاز می‌دانند. از جمله آن موارد عبارتند از:

  • کسانی که دچار سندروم روده هستند.
  • کسانی که به بیماری نادر تومور هیپوفیز مبتلا هستند.
  • کسانی که به ایدز مبتلا هستند.

آمپول و یا همان هورمون رشد باید توسط پزشک متخصص تجویز شود.

تجربه افزایش قد بعد از پریود

رشد قد دختران علاوه بر ژنتیک، تغذیه و ورزش به هورمون‌های جنسی و زنانه نیز بستگی دارد. به‌طورمعمول دختران حدود یک تا دو سال قبل از شروع قاعدگی، جهش در رشد قد را تجربه می‌کنند. در بیشتر دختران، جهش رشد قد بین 10 تا 14 سال و بلوغ بین 8 تا 13 سال رخ می‌دهد. دختران معمولا طی یک تا دو سال بعد از اولین قاعدگی حداکثر 6 سانتی‌متر افزایش قد را تجربه خواهند کرد.

در دختران جهش رشد قد حداقل 2 سال زودتر از پسرها صورت می‌گیرد. اما طول زمان رشد قد در پسرها بیشتر از دختران است. به همین دلیل معمولا مردها از زنان قدبلندتر هستند. افزایش قد بعد از بلوغ تا زمان پایان سن رشد امکان‌پذیر است. یک توصیه بسیار موثر به دختران نوجوان به‌منظور داشتن قدی بلندتر این است که در دوران نوجوانی به مطالب جنسی توجه زیادی نداشته باشند. هیجانات جنسی موجب ترشح بیشتر هورمون‌های جنسی شده و باعث می‌شود بلوغ و قاعدگی زودتر اتفاق بیفتد. شروع قاعدگی باعث کاهش رشد استخوان و درنتیجه توقف افزایش قد می‌شود.

اغلب دختران در سن 14 تا 15 سالگی یعنی چند سال پس از شروع اولین قاعدگی رشدشان متوقف می‌شود. البته ممکن است افزایش قد در دختران تا 20 سالگی ادامه داشته باشد.

هورمون افزایش قد بعد از بلوغ

هورمون رشد توسط غده هیپوفیز ترشح می‌شود. در تمام افراد اعم از زن و مرد پس از پایان سن رشد، هورمون رشد دیگر ترشح نمی‌شود، لذا آنها دیگر افزایش قد را تجربه نخواهند کرد. دو عامل موثر در ترشح بیشتر و بهتر هورمون رشد توسط غده هیپوفیز، تغذیه مناسب و ورزش است. درصورتی‌که پسر یا دختر در طول سن رشد خود از تغذیه مناسب شامل انواع ویتامین‌ها، پروتئین، کلسیم، منیزیم، روی و سایر مواد مغذی استفاده کند، هورمون رشد در بدن او خیلی خوب ترشح می‌شود. افزایش قد بعد از بلوغ تا زمان به پایان رسیدن سن رشد میسر است.

عامل موثر دیگر در ترشح خوب هورمون رشد ورزش است. اما عاملی که باعث اختلال در ترشح این هورمون می‌شود، استرس و اضطراب است. یعنی حتی اگر پسر و یا دختر در طول سن رشد خود تغذیه مناسب داشته باشد و ورزش هم بکند، اما دچار استرس و اضطراب مفرط باشد، ترشح هورمون رشد در بدن او با اختلال مواجه شده و افزایش قد به‌طور کامل در وی پدید نخواهد آمد. در کل تغذیه مناسب، ورزش، خواب کافی، رژیم غذایی متعادل (خوردن منظم صبحانه، ناهار و شام) و استراحت کافی نقش مهمی در ترشح هورمون رشد در بدن افراد دارد.

هورمون رشد توسط غده هیپوفیز ترشح می‌شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا