استان ها

اقبال جامعه پزشکی و مردم به طب ایرانی/ توجه WHO به طب سنتی

رئیس اولین کنگره ملی طب ایرانی تاکید کرد؛

اقبال جامعه پزشکی و مردم به طب ایرانی  توجه WHO به طب سنتی

رئیس اولین کنگره ملی طب ایرانی گفت: همراهی دانش طب ایرانی با طب رایج می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه تاثیر به سزایی بگذارد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روشنک مکبری نژاد مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد برگزاری اولین کنگره ملی طب ایرانی، افزود: کنگره طب ایرانی اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مغفول طب در کشور، مکتب غنی طب ایرانی بوده که پیشینه تاریخی و فرهنگی آن بر کسی پوشیده نیست و امروزه با توجه به اقبال جامعه پزشکی و عموم مردم به این طب، بهره گیری صحیح از آموزه‌های طب ایرانی در کنار طب رایج همواره دغدغه متخصصین این رشته بوده است به همین منظور این کنگره با هدف معرفی صحیح و به دور از افراط و تفریط این مکتب طبی همچنین ارتباط بیشتر بین متخصصان رشته‌های مختلف و متخصصان طب ایرانی و داروسازی سنتی برگزار می‌شود.

مکبری نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر متخصصان طب ایرانی و داروسازی سنتی با مستند سازی آموزه‌های طب ایرانی و انتشار صد‌ها مقاله علمی داخلی و بین المللی گام بلندی در جهانی سازی این طب و تلفیق با طب رایج برداشته اند، اولین کنگره طب ایرانی را فرصتی جهت معرفی این دستاورد‌ها و تحقیقات طب ایرانی به جامعه علمی و متخصصین دانست.

رئیس اولین کنگره طب ایرانی با توجه به محور‌های کنگره اظهار کرد: امروزه اهمیت طب سنتی و مکمل در ارتقای سلامت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بوده تا جایی که سازمان بهداشت جهانی در استراتژی‌های مکتوب خود، کشور‌های عضو را به نهادینه کردن طب سنتی در نظام سلامت توصیه می‌کند لذا امیدواریم این رویداد علمی بتواند به ارتقا دانش و توسعه طب سنتی ایرانی و طب مکمل در ایران بیش از پیش کمک کند.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: کنگره از ۹ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود و از تمامی متخصصان و صاحب نظران دعوت کرد تا با حضور فعال خود در این کنگره در همگرایی بیشتر دانش طب ایرانی و طب رایج سهیم باشند.

وی اضافه کرد: شرکت در این کنگره دارای امتیاز بازآموزی است و علاقمندان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، خلاصه مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

دکمه بازگشت به بالا