اقتصادی

افزایش بار مصرفی شبکه برق اهواز به ۲۸۰۰ مگاوات/ ضرورت مدیریت مصرف

دانا نیوز/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به افزایشی شدن مصرف بار در این کلانشهر گفت: رقم بار مصرفی شبکه برق اهواز به ۲۸۰۰ مگاوات رسیده است.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با دانا نیوز، با بیان اینکه بار مصرف برق اهواز افزایشی شده است و شهروندان باید در مصرف صرفه‌جویی کنند، اظهار کرد: بار مصرف شبکه برق در کلانشهر اهواز به رقم ۲۸۰۰ مگاوات در لحظه رسیده و لازم است با توجه به افزایش گرما طی روزهای پیش رو شهروندان مصارف خود را جهت جلوگیری از بروز حوادث اتفاقاتی ناشی از همزمانی گرما و مصرف کنترل کرده و صرفه‌جویی کنند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی حداکثری طی روزهای پیش رو با توجه به پیش بینی دماهای بالای ۴۹ درجه افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای آتی شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود که این مساله پایداری شبکه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

تمام گروه‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل قرار دارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تمام گروه‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل قرار دارند اما رعایت صرفه‌جویی توسط مشترکان نقش بسیار مهمی در حفظ و پایداری شبکه دارد.

شیاری عنوان کرد: با اجرای طرح ملی پاداش صرفه‌جویی و صدور قبض رایگان شاهد تاثیر زیادی در کنترل مصرف هستیم ولی جای کار زیادی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار مشترک برق اهواز در سیستم مشترکین این شرکت در صورتحساب یا قبض برق خود بستانکار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: روزانه پیامک اخطار برای مشترکانی که الگوی مصرف را در بخش‌های مختلف رعایت نمی‌کنند، صادر و برق مشترکان پرمصرف پس از اخطارهای لازم قطع می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا