عمومی

مشهد نخستین عدلیه کودک در قاره آسیا را احداث کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نیره عابدین زاده شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه رویداد ملی شهربانو با اشاره به اینکه مجتمع شوق زندگی، نخستین عدلبه مهربان مشهدی در آسیاست، اظهار کرد: امروز مشهد توانسته اولین عدلیه کودک را در قاره آسیا احداث کند و مجموعه‌ای برای کودکان و زنان در زیست بودم هنری و اجتماعی به تصویر بکشد.

معاون دادستان مشهد بیان کرد: سال‌ها اقدام قضایی در حوزه کودک و نوجوان در مشهد برایم یک آرزو بود. در چند سال گذشته احساس کردم در شهر مشهد این ظرفیت وجود دارد که بتوان این کار قضایی را هنری و مادرانه کرد.

وی افزود: وقتی مدیریت قضایی امور بانوان مشهد را به من سپردند گفتم با این شرط که فضایی ویژه کودکان و مادران طراحی کنم پای کار می‌آیم و امروز افراد زیادی جزو بانیان تشکیل موسسه شوق زندگی هستند که در این مراسم حضور دارند.

عابدین زاده گفت: وقتی کودکی آزار می‌بیند، مورد شکنجه قرار می‌گیرد ناگزیر است به علت آسیب‌هایی که در خانواده وجود دارد آن‌ها را تحمل کند. یکی از حیطه‌های کاری مهم در اینجا رسیدگی به موضوع کودکان بزه‌دیده است.

معاون دادستان مشهد خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه قوه قضاییه این است که مسبب کودک بزه دیده را پیدا و مجازات کند. دوست داشتیم موسسه شوق زندگی یک عدلیه مهربان باشد و نخستین عدلیه کودکانه را ایجاد کردیم.

وی تشریح کرد: من خودم یک مادر هستم. یکی دیگر از بخش‌هایی که به آن پرداختیم شیرخوارگاه علی اصغر بود که مملو از کودکان شیرخوار بود که در دوره کرونا فضای خاصی وجود داشت. ما سعی کردیم شیرخوارگاه را مهربان‌تر کنیم و مجتمع شوق زندگی را ایجاد کنیم و نتیجه اش این است که امروز شیرخوارگاه علی اصغر کودکی ندارد و در میان خانواده‌ها زندگی می‌کنند.

عابدین زاده ادامه داد: مجتمع شوق زندگی در حال حاضر تبدیل به یک زیست بوم شده است و افراد زیادی از جمله مشاور، کارشناس و دادیار و قاضی در این زیست بوم فعالیت می‌کنند. ما قانون را به واسطه این مجتمع برای کودکان لطیف کردیم و از حمایت مسوولان نیز کمک گرفته ایم.

دکمه بازگشت به بالا