ورزشی

«خودزنی» عجیب مدیران و فلج شدن استقلال/ خلاء بزرگ مدیریت علی خطیر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، وضعیت عجیبی که استقلال در پیش فصل لیگ برتر با آن دست به گریبان بود هنوز هم ادامه دارد و با وجود تغییراتی که در مدیریت این باشگاه صورت گرفته نه تنها اتفاق مثبتی رخ نداده بلکه شرایط مالی این باشگاه پرطرفدار بحرانی تر از قبل نیز شده است.

پس از آنکه حجت کریمی نتوانست به وضعیت مالی باشگاه سروسامان دهد علی خطیر که سابقه و تجربه مدیریت در این سطح را نداشت به عنوان مسئول اول باشگاه استقلال انتخاب شد با این امید که بتواند به اوضاع آشفته تیم آبی تهران سروسامان دهد.

خطیر در ابتدای حضورش تلاش کرد رابطه ای صمیمانه با کادر فنی و بازیکنان استقلال داشته باشد اما پس از آنکه نتوانست فهرست مد نظر جواد نکونام را جذب کند با سرمربی آبی پوشان اختلاف پیدا کرد و رابطه آنها سردتر از روزهای ابتدایی شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در یکی از مصاحبه هایش وعده داد که بزودی بازیکنان مد نظر سرمربی را جذب خواهد کرد اما هر چه زمان گذشت خبری از بازیکنان مد نظر او نشد تا دست سرمربی آبی پوشان در پوست گردو بماند. همین عملی نشدن وعده خطیر باعث فاصله گرفتن نکونام از وی شد و دلخوری ها را بیشتر از قبل کرد.

با این حال انتظار می رفت علی خطیر بتواند با جذب اسپانسر سالانه بخش عمده ای از مشکلات مالی باشگاه استقلال را حل کند اما با وجود گذشت دو هفته از لیگ بیست و سوم این باشگاه هنوز نتوانسته اسپانسر طولانی مدت جذب کند و به طور مقطعی و تک بازی کار را پیش می برد.

این اتفاق شاید محصول اظهارنظرهای غیرکارشناسانه مسئولان باشگاه در مورد نداشتن اسپانسر در مصاحبه هایشان بود که باشگاه استقلال را از چشم برندها و شرکت ها انداختند تا اسپانسرها هم پا پیش نگذارند.

این خودزنی باعث شد بخش عمده ای از منبع درآمد باشگاه از بین برود و در شرایطی که تیم های رقیب از فروش روی پیراهن خود چندین میلیارد درآمدزایی کرده اند اما استقلال هنوز نتوانسته یک اسپانسر ثابت داشته باشد و مشکلات مالی اش را به حداقل برساند.

شاید اگر مدیران این باشگاه در مصاحبه هایشان تدبیر می کردند و این تیم را «بدون مشتری» معرفی و تاکید نمی کردند هیچکس حاضر نیست اسپانسر استقلال شود، مثل سالهای گذشته آبی پوشان دارای اسپانسر و شرایط مالی بهتری بودند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا