اجتماعی

شبکه رشد و هزار راه نرفته

سالهاست که از کتاب درسی شبکه توسعه ملی به عنوان رسانه ای پویا استفاده می شود. معرفی این رسانه در قالب 5 موضوع پرونده برای عموم و رسانه با جزئیات بیشتری در طول دوره ، مأموریت ، مأموریت و عملکرد Covi 19 توضیح داده خواهد شد. احتمالاً مهمترین کاری که مسئولان شبکه می توانند انجام دهند این است که به او و کاربران و بینندگانش ایمان داشته باشید.

با توجه به ESA وزارت آموزش و پرورش در کشور مسئول شبکه بزرگی از آموزش است و هر ایرانی برای آموزش و پیشرفت باید از این کانال عبور کند. این بخشی از واحد تولید محتوا در موسسه تحقیقات آموزش است که می تواند شبکه ای متشکل از 15 میلیون دانش آموز را که برای یک تا دوازده دانش آموز در سراسر شبکه گسترده آموزشی طراحی و تولید می کنند ، آموزش دهد.

این به این دلیل است که همه دانش آموزان در 31 منطقه کشور مهارت ، م institutionsسسات آموزشی و موقعیت جغرافیایی یکسانی ندارند و برخی در دورترین نقاط صفر و دور از همه م allسسات زندگی می کنند و تحصیل می کنند.

این شرکت تحقیقاتی برای تأمین نیازهای 15 میلیون دانشجو ، ایجاد شبکه محتوایی را ارائه می دهد که محتوای آموزشی را به صورت آنلاین برای دانشجویان فراهم می کند. این اقدام با گسترش آموزش الکترونیکی در ایران و سراسر جهان آغاز شد که از دهه 70 آغاز شد. هدف از راه اندازی این شبکه ارائه خدمات به همه کسانی است که مایل به استفاده از مطالب آموزشی به هر طریقی هستند. در سال 2006 مسئولیت مدیریت این شبکه به معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات سپرده شد و نام این شبکه از Shad (منظورم شبکه Shad فعلی نیست) به Rosewood تغییر یافت.

مسیر توسعه از دهه 70 تا دهه 90

تولید محتوا برای شبکه رشد از همان سالها آغاز شد ، اما به چند دلیل به آن توجه چندانی نشد. این عوامل شامل اطلاعات ضعیف در آگاهی بخشی به مخاطبان ، عدم تمرکز و زورگویی برای استفاده از محتوای تولید شده در شبکه توسعه ، ترس از ورود دانشجویان به فضای مجازی و صرف وقت برای غنی سازی مطالب در آن شبکه است. به مدت 15 سال ، شبکه رز برای دانشجویان المپیکی محتوا و مقالات علمی تولید کرده است. از سال 1985 شروع به تولید محتوایی متناسب با برنامه درسی کرد و از این نظر محتوای این شبکه تا سال 1991 برای همه پایه ها موثر بود. مناسب برنامه درسی.

فعالیت شبکه رشد در دهه 90

در سال 1991 با تصویب برنامه درسی ملی و سند تغییر آموزش مقدماتی آغاز شد. با این تغییر محتوا ، شبکه توسعه به گونه ای سازماندهی می شود که دانش آموز محتوای مورد نظر خود را در سطح علمی ، جایی که فرصتی برای برقراری ارتباط است ، بدست آورد. بیشتر محتوای تولید شده در شبکه توسعه جدید در دوره ابتدایی و سپس در پایان سال اول دبیرستان و پایان سال دوم دبیرستان خواهد بود. این تفسیر محتوا دو شبکه رشد قدیمی و جدید ایجاد کرد. این به این دلیل است که از محتوای توسعه قدیمی در تلفن همراه پشتیبانی نمی شود ، بنابراین انتقال این محتوا به سیستم عامل جدید امکان پذیر نیست.

برنامه سازمان تحقیقات

در شش ماه اول سال 1399 ، یکی از اهداف پژوهشگاه توسعه شبکه ملی مدارس ایران (ROSD) در سال 1399 و غنی سازی محتوای دبیرستان های متوسطه ، فنی و حرفه ای بود. در چند سال آینده ، از ظرفیت معلمان برای تولید محتوا در توسعه استفاده می شود. دستیابی به این هدف تا حدی فقر محتوای الکترونیکی را در کل سیستم آموزش از بین می برد. یکی دیگر از وظایف سازمان تحقیقات برای توسعه شبکه توسعه ، ایجاد و راه اندازی یک مرکز یادگیری معلم در شبکه توسعه است.

تقسیم محتوا را در شبکه توسعه توضیح دهید

4 نوع محتوا در شبکه توسعه وجود دارد. اولی فیلم آموزشی برای معلمان است ، دوم فایل های صوتی است که کتاب های تصویری نامیده می شوند ، سوم محتوای تعاملی شامل آزمایش ها ، آزمایش ها ، تکرارها و تمرین ها و چهارم محتوای اضافی شامل داستان ها ، شعرها و داستان ها است. دائر Networkالمعارف Rose Rose ، Olympiadus ، کارآفرینی ، Image Banks ، جشنواره فیلم Rose و محتوای الکترونیکی.

رشد و خوشبختی ، دو شبکه همپوشان

شبکه ملی مدارس ایران “رز” از کار و اهداف شبکه اجتماعی دانشجویی خوشحال برخوردار نیست. آموزش محتوای دانش آموزان در شبکه توسعه بصورت آنلاین یا آفلاین نیست ، از واحد شبکه توسعه و معلم پشتیبانی می کند ، نقشی اساسی در توسعه و رشد معلم ، محتوای شبکه توسعه برای دانش آموزان با چندین سطح یا فقدان معلمان حرفه ای مناسب بازی می کند. شبکه ملی دانشجویی شاد یک بستر آموزشی است. بعید است که دو شبکه رشد و شادی با هم ادغام شوند. محتوای ایجاد شده در Rose Rose با شبکه Student Shade سازگار است. محتوای تولید شده در توسعه بعدی برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان به دلیل شیوع ویروس طراحی شده است. در شبکه توسعه بحث آموزش یا آموزش از راه دور وجود ندارد. رشد نتیجه میل است ، اما خوشبختی نتیجه بحران است. با این حال ، شبکه Shad می تواند در تکمیل و غنی سازی محتوای شبکه توسعه ملی بسیار کمک کند و همچنین یک لینک توسعه در شبکه Shad نیز در نظر گرفته شود.

کافی است بدانید که حسن مالکی ، رئیس م Instituteسسه تحقیقات آموزشی ، در مورد این دو شبکه صحبت کرد: شبکه توسعه ملی و سیستم خوشبختی رقیب نیستند بلکه شریک و همکاری می کنند. مأموریت شبکه رشد توسعه و ارتقا levels سطوح مختلف در برنامه درسی و فعالیت های آموزشی به عنوان کالایی برای معلمان ، دانش آموزان و خانواده ها است و مأموریت شبکه شادی اجرای آموزش های زمینی و استانداردها است.

رشد مضاعف در استفاده از شبکه توسعه در دوره کرونا

در طی شیوع ویروس کرونا ، تعداد و محتوای بازدیدکنندگان از شبکه ملی مدارس ایران در ابتدا کاهش یافت ، اما در سال های اخیر ، مطالعات نشان داده است که بیش از 50٪ از همکلاسی ها ، به ویژه معلمان ، از محتوای تکاملی برای ارسال مطالب خود به دانش آموزان استفاده می کنند. این رشد مضاعف را نشان می دهد.

گسترش شبکه توسعه به اولین شبکه مورد علاقه دانشجویان و مربیان

در سال های آینده ، شبکه ملی مدارس “توسعه” باید به معنای واقعی کلمه شهروندی خود را متناسب با اهداف خود تغییر داده و تحقق بخشد. کلیه خدمات لازم باید برای دانش آموزان ، معلمان ، والدین ، ​​کارکنان مدرسه ، مشاوره ، راهنمایی تحصیلی و رشته های موجود در شبکه توسعه تهیه و ارائه شود. این اولین شبکه دانش آموزان و معلمان بود. هدف دیگر شبکه توسعه شخصی سازی محتوا است. به این ترتیب دانش آموزان مدارس فنی و حرفه ای از جمله مدارس عادی ، مدارس استثنایی و مدارس با نیازهای ویژه این نیاز را برآورده می کنند و مهارت های علمی مورد نیاز خود را کسب می کنند. این شبکه با شخصی سازی محتوای خود ، ایجاد فرصت های ارتباطی ، کار حرفه ای روی محتوای شبکه توسعه ، ایجاد یک مرکز یادگیری معلم و تهیه محتوا برای تمام مقاطع تحصیلی ، محبوب ترین شبکه دانشجویی کشور خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا