اقتصادی

اعتراض آمریکا به هند برای صادرات سوخت با منشا روسی

واشنگتن از صادرات نفت تولید شده توسط روسیه به آمریکا در هند ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش دانا نیوز، مایکل پاترا، معاون بانک مرکزی هند اعلام کرد که خزانه داری آمریکا به هند اطلاع داده است که یک کشتی هندی از یک نفتکش روسی در آب های آزاد نفت دریافت کرده و آن را به بندر گجرات منتقل کرده است. تحویل داده شد. پالایش و به آمریکا ارسال شد.

تحریم های واشنگتن علیه مسکو، در پاسخ به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، ورود نفت و فرآورده های نفتی، زغال سنگ و گاز به آمریکا را ممنوع کرده است.

پاترا در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سال استقلال هند گفت: بازرسی به یک کشتی منتقل شد و بدون هیچ دسترسی حرکت کرد. چون مقصد وسط دریا معلوم است به حرکت خود ادامه می دهد و به نیویورک می رود.

اظهارات پاترا اولین اشاره عمومی به چنین تهدیدی از سوی یک مقام دولت هند در ایالات متحده است. دهلی نو از تحریم های اعمال شده علیه روسیه حمایت نکرد و از مقصر دانستن مسکو برای حمله نظامی به همسایه خود خودداری کرد.

به گفته معاون بانک مرکزی هند: نفت روسیه پالایش و به محصولاتی تبدیل شده است که برای ساخت پلاستیک یکبار مصرف استفاده می شود.

به گزارش رویترز، هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان، قبلا نفت روسیه را خریداری نکرده بود. اما از زمان شروع جنگ در اوکراین، پالایشگاه های هندی مقادیر زیادی نفت روسیه را خریداری کرده اند که توسط کشورهای غربی ممنوع شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا