استان ها

هوش مصنوعی می‌تواند مقدمه ایجاد شهر‌های هوشمند باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی می‌تواند مقدمه ایجاد شهر‌های هوشمند باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک گفت: توسعه هوش مصنوعی می‌تواند مقدمه ایجاد شهر‌های هوشمندی باشد که در آن تفریح و سرگرمی درکنار کار‌های اقتصادی سنگین شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه «رویداد تسهیلگری اقتصادی، هنری و پژوهشی و ایده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای بانوان» همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) مصادف با روز زن در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و از ایده‌های برتر با اهدای جوایزی تقدیر شد.

بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در این مراسم با اشاره به نقش تحولی هوش مصنوعی در دنیای امروز گفت: از انتهای سال ۲۰۲۲ و پا گرفتن هوش مصنوعی مولد با عرضه چت جی‌پی‌تی چهارگانه هوش مصنوعی مولد در لایه‌های مختلف تولید محتوا و استنتاج شکل گرفت. دیگر اجزای این چهارگانه که در آینده با آن روبرو خواهیم شد، نسل جدید اینترنت، فناوری فایوجی (انتقال پرسرعت اطلاعات) و فناوری بلاک‌چین (رد و بدل شدن اطلاعات مالی به شکل ایمن) خواهد بود.

وی در ادامه افزود: توسعه این چهارگانه هوش مصنوعی و ایجاد شبکه‌ای قوی از اینترنت اشیا می‌تواند مقدمه ایجاد شهر‌های هوشمندی باشد که در آن هم تفریح و سرگرمی و هم کار‌های اقتصادی سنگین شکل می‌گیرد. به طوری که دیگر تفاوتی بین فضای دیجیتال و فضای واقعی زندگی حس نخواهیم کرد. بدون شک ایجاد چنین شهر‌های هوشمندی آینده جدیدی را در تمام دنیا رقم خواهد زد.

مینایی در انتها با اشاره به برگزاری رویداد هوش مصنوعی مولد برای بانوان توضیح داد هوش مصنوعی به عنوان رفع تبعیض و جنسیت زدایی شناخته می‌شود، از طرفی هوش مصنوعی در زمینه هنر ورود پیدا کرده است و براساس روح لطیف، هیجانات، خلاقیت و ابتکار طراحی شده است از این رو باید سهم ویژه‌ای برای بانوان  در این فناوری در نظر گرفته شود. در همین راستا اقدام موثری که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پایه گذاری کرده است قابل تقدیراست و کسب و کاری که از این طریق برای قشر بانوان ایجاد می‌شود بسیار ارزشمند است و قابلیت پشتیبانی و حمایت ویژه دارد.

دکمه بازگشت به بالا