فرهنگ و هنر

آن‌چه در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان فراموش شده است

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، میثم بکتاشیان مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره در اصفهان، در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره که با حضور تعدادی از مدیران ستادی تهران و جمعی از مدیران کمیته‌های ستادی اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف و برگزاری جلسات مستمر به منظور پیشبرد امور اظهار کرد: رابطین آموزش و پرورش، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حال مشخص شدن هستند تا در فرآیند اجرایی جشنواره در شهر اصفهان، طی زمان باقی‌مانده اقدامات لازم صورت گیرد.

او با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی و متعهدانه همکاران در حوزه‌های مختلف، گفت: امیدوارم امسال با تغییر رویکردها و محتوایی‌شدن اقدامات، برنامه‌های محله‌محور که جزء رویکردهای دوره کنونی مدیریت شهری است با قوت بیشتری پیش برود.

مدیر اجرایی سی و پنجمین دوره جشنواره در اصفهان بیان کرد: صحبت از اصفهان یا تهران در ادبیات ما نیست و به عنوان یک پیکره واحد در حال پیشبرد برنامه‌های جشنواره هستیم.

همه مردم ایران باید از جشنواره بهره‌مند شوند

کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: اصفهان شهر زندگی است و برگزاری این رویداد نیز می‌تواند به ایجاد شور و نشاط برای دستیابی به این شعار ما را یاری کند.

وی با بیان اینکه همه مردم باید از این جشنواره و اثرات آن بهره‌مند شوند، گفت: آنچه می‌تواند ما را در فرآیند اجرا و عملیات کمک کند تا به بهترین نحو جشنواره را اجرا کنیم، هم‌افزایی و همدلی است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، رویدادی برای کل ایران و توفیق اجرایش از آن اصفهان است. باید تلاش کنیم تا این جشنواره به بهترین نحو اجرا شود.

او با تأکید بر لزوم اجرای هرچه بهتر برنامه‌های جنبی جشنواره اظهار کرد: فضای جشنواره همان طور که از نامش مشخص است، باید با محوریت کودک و نوجوان باشد و از سویی این جشنواره فرصتی است تا نشاط و شور در کشور حاکم شود.

حیدری تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی است و ما باید از فرصت برگزاری این رویداد نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به مدیریت مناسب منابع گفت: کمیته بین بخشی برای درگیر کردن سایر سازمان‌ها بسیار مهم است و سازمان‌های مختلف در رقم خوردن این فضا ایفای نقش می‌کنند.

اهمیت آثار و مخاطبان جشنواره

مسعود احمدیان مدیر اجرایی جشنواره سی‌وپنجم در این نشست اظهار کرد: این جشنواره بین‌المللی در یک لوکیشن ارزشمند به نام اصفهان برگزار می‌شود اما نکته‌ای که همیشه آن‌ را فراموش کرده‌ایم، مخاطب اصلی این برنامه یعنی کودکان و نوجوانان هستند.

او با اشاره به پشتیبانی مالی برپایی این دوره از جشنواره گفت: بیشترین حجم مباحث مالی جشنواره در زمینه تامین فیلم‌های خارجی وحضور میهمانان و داوران از کشورهای مختلف است.

مدیر اجرایی جشنواره با تأکید بر اهمیت نمایش فیلم در این جشنواره، گفت: غالبا به تامین آثار برای نمایش در جشنواره توجه نمی‌شود و متأسفانه گاه فیلم‌ها برای ما مهم نیست.

احمدیان با بیان اینکه مهمانان اصلی ما سازندگان آثار هستند، گفت: تولیدکنندگان آثار باید در جریان این جشنواره فرصتی داشته باشند تا در این رویداد در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تجربیات خود را ارائه کنند.

او با اشاره به جایگاه مخاطب جشنواره گفت: کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این جشنواره هستند. اصفهان نیازمند سالن سینمای خوب و استاندارد است تا مخاطب از کیفیت تصویر و صدا لذت ببرد. باید این استانداردها فراهم شود تا مخاطب جشنواره بهترین استفاده را از تماشای فیلم‌ها ببرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

۲۴۵۲۴۵

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا