برترین های کسب و کارعمومی

عوامل موثر بر قیمت آینه‌ کنسول کدام‌اند؟ | راهنمای خرید

نکاتی را که هنگام خرید آینه و کنسول باید بدانید!

راهنمای خرید آینه و کنسول مدرن: آینه و کنسول از دیرباز معمول بوده و امروزه نیز بسیار مورد توجه است، زیرا بسیار لوکس هستند و شکیل به نظر می رسند. آینه و کنسول در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی است که از لحاظ کاربرد با هم تفاوت‌هایی دارند. اولین گام برای خرید آینه و کنسول شیک، تعیین هدف است، زیرا برخی از افراد به آینه کنسول فقط به عنوان یک شی دکوری نگاه می‌کنند، در صورتی که برخی دیگر به جنبه کاربردی آینه کنسول به اندازه جنبه تزیینی آن اهمیت می‌دهند.

یکی از دکوراسیون هایی که زیبایی منزل را دو چندان می کند، آینه و کنسول دکوبیست می باشد. تمام فضای منزل را می توان به وسیله آینه و کنسول مزین کرد. از اتاق خواب گرفته تا راهرو از سالن پذیرایی گرفته تا سالن غذاخوری همه و همه می‌توانند میزبان خوبی برای یک آینه کنسول زیبا و جذاب باشند. آینه و کنسول علاوه برتزیینی بودن یک وسیله کاربردی برای گذاشتن وسایل زینتی و تزیینی مانند گلدان ، عکس و  … است.

جنس آینه و کنسول

همان طور که آینه و کنسول دارای انواع (سلطنتی ، اسپرت ، مدرن و ترکیبی و …) و اندازه های مختلفی میباشد، از نظر جنس نیز متفاوت میباشند . جنس آینه کنسول ها در انواع متفاوتی از جمله چوبی و آینه ای و فایبرگلاس و استیل و فلزهای آبکاری شده هستند که می توانید با توجه به سلیقه و نوع چیدمان منزل انتخاب کنید.

ابعاد و اندازه آینه و کنسول

استفاده از میز کنسول براساس نیاز و سلیقه شما قابل تعیین است. هر شخصی می‌تواند باتوجه به شرایط و فضایی که در اختیار دارد از میزهای کنسولی استفاده کند. برخی افراد علاقه دارند تا از آینه و کنسول های لاکچری برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کنند که دارای کشوهای مختلف برای قرارگیری وسایل باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولیدات مختلف، آینه و میزهای کنسول متنوع در بازار وجود دارد. به‌‌عنوان نمونه می‌‌توان از میزهای کنسولی ساده که تنها به منظور دکور در منزل استفاده می شود بهره گرفت.

قبل از خرید آینه و کنسول حتما به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • قبل از خریدن میز کنسول باید درمورد مکان قرارگیری آن تصمیم‌گیری کنید و پس از تصمیم‌گیری فضای مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید. دانستن ابعاد فضای مدنظرتان باعث صرفه‌جویی در وقت و پول‌تان می‌شود.
  • آینه کنسول‌ها گاهی پشت سر مبل گذاشته می‌شوند. اگر شما هم قصد دارید میز کنسول‌تان را پشت مبل بگذارید، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید.
  • نکته‌ی دیگری که حین خرید میز کنسول به شما کمک می‌کند، برآورد بودجه‌ است. اگر بدانید چه‌قدر قرار است هزینه کنید، گزینه‌های مدنظرتان محدودتر می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید.
  • معمولا افراد در انتخاب آینه کنسول‌ها به سایر مبلمان توجه می‌کنند و سعی می‌کنند طوری انتخاب کنند که با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد.
  • اما اگر تصمیم دارید میز کنسول را به نقطه‌ی کانونی اتاق تبدیل کنید که از نظر بصری چشم‌گیر باشد بهتر است سبکی متفاوت با سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.
  • مطلب دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه کنید، رنگ آینه کنسول‌ها است. اگر اتاق‌تان کوچک است بهتر است سراغ رنگ‌های روشن چوبی بروید تا اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید.
  • و آخرین نکته داشتن کشو و کابینت به کاربردی‌تر شدن آن کمک می‌کند و فضای اضافه‌ای در اختیار مهمانان و اعضای خانواده می‌گذارد که بتوانند وسایل‌شان را قرار دهند.

رنگ و مدلی را انتخاب کنید که سازگار با دکوراسیون داخلی باشد

همخوانی وسایل منزل از لحاظ رنگ و سبک، لازمه طراحی یک دکوراسیون چشم‌نواز و منحصربه‌فرد است. در هنگام خرید آینه کنسول طرح آن را متناسب با طرح کلی دیزاین منزل خود انتخاب کنید. در بهترین حالت ممکن رنگ آینه کنسول هم می‌تواند متناسب با رنگ سرویس چوب انتخاب شود.

قیمت آینه کنسول

قیمت آینه کنسول مانند بسیاری از وسایل منزل یک مقدار مشخص ندارد. زیرا فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت آینه کنسول نقش دارند. یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت اینه کنسول، جنس متریال آن است. قطعاً قیمت آینه کنسول چوبی با قیمت آینه کنسول فلزی یکسان نیست. علاوه‌بر این، نوع و کیفیت فلز و چوب در قیمت آینه کنسول نیز تاثیرگذار هستند. مورد دیگری که در قیمت آینه کنسول می‌تواند نقش داشته باشد، اندازه و مدل ساخت آن است. به تناسب افزایش اندازه آینه کنسول، قیمت خرید آن گران‌تر خواهد بود. شهر و فروشگاه عرضه کننده آینه کنسول هم جز عوامل جانبی موثر بر قیمت آینه کنسول به شمار می‌روند.

6 نکته مهم برای خرید آینه کنسول جدید

آینه کنسول جزء وسایلی است که به تازگی بین سرویس مبلمان راحتی و لوازم دکوراسیون اکثر خانه ‌ها جای گرفته و از طرفداران زیادی برخوردار شده است. میز کنسول دارای عرض زیاد، عمق کم و معمولا ارتفاعی به اندازه‌ی میز تحریر است. در اکثر طراحی‌ها، میز کنسول پشت به دیوار قرار می‌گیرد اما گاهی اوقات پشت به پشت کاناپه‌ها نیز چیده می‌شوند. زمان چیدمان میز کنسول در کنار دیوار، می توان از یک آینه خاص نیز روی آن استفاده کرد.

کاربردهای آینه کنسول

ترکیب آینه و کنسول علاوه بر زیبایی که به طراحی هر منزل می‌بخشد، از کارایی بالایی هم برخوردار است. از آینه کنسول ها می‌توان برای پر کردن فضاهای خالی مثل راهرو ها و گوشه‌های اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کرد. برای تزیین آینه کنسول هم معمولا از گلدان، قاب عکس و سایر اکسسوری های کوچک و خاص استفاده می‌ شود. اگر قصد خرید میز کنسولی به تنهایی را دارید بهتر است برای پر کردن فضای خالی بالای آن، از برخی لوازم بلند مثل قاب عکس‌ های بزرگ برای تزیین آن استفاده کنید.

انواع آینه کنسول را بشناسید

تنوع بالایی از آینه کنسول ها در سبک‌ها و مدل‌های گوناگون وجود دارد که از مواد اولیه مختلف برای ساخت آن‌ ها استفاده می ‌شود. بنابراین می‌توانیم آن‌ها را از نظر سبک و مدل طراحی و نیز متریال‌های مورد استفاده در ساخت آن‌ها دسته‌بندی کنیم. در ادامه به معرفی برخی از انواع میز کنسول جدید و آینه می ‌پردازیم:

آینه کنسول مدرن: با توجه به استقبال از سبک‌های مدرن دکوراسیون، جزء مدل‌های آینه کنسول جدید و پر طرفدار به حساب می‌آید و شامل انواع آینه کنسول چوبی و فلزی مدرن و اسپرت می شود که با رعایت المان‌های مدرن، مثل خطوط موازی و هندسی ساخته می ‌شود. همچنین در تولید این آیتم‌ها گاهی از ام دی اف به‌جای چوب طبیعی استفاده می‌شود.

آینه کنسول سلطنتی: یکی از انواع آینه کنسول چوبی جدید به حساب می‌آید که همانند مبلمان استیل و سلطنتی دارای تزیینات منبت کاری و معرق کاری چشم نواز است. همچنین خوب است بدانید که قیمت آینه کنسول سلطنتی و کلاسیک با توجه به پیچیدگی ساخت، به مراتب بیشتر از قیمت آینه کنسول جدید و مدرن است. استفاده از رنگ‌ طلایی نیز در تولید این نوع از آینه کنسول‌ها کاربرد وسیعی دارد.

آینه کنسول چوبی: میز کنسول چوبی یکی از محبوب‌ترین انواع این آیتم است. مدل آینه کنسول جدید چوبی بستگی به ابعاد میز و نیز ایده‌های طراحان دارد. برای مثال بوفه و کنسول چوبی ساده دارای نقش‌ونگار و ریزه‌کاری‌های کمتری هستند. درحالی‌که آینه کنسول‌های سلطنتی چوبی نقش‌ونگار بیشتری دارند. برای خرید آینه کنسول چوبی بهتر است از فروشنده درباره نوع چوب و مقاومت و طول عمر آن سوال بپرسید. جدید ترین مدل کنسول و بوفه چوبی را نیز می‌توانید در بین مدل‌های مدرن این آیتم انتخاب کنید.

تفاوت میز کنسول و بوفه

ست بوفه و کنسول، شاید تا حدودی محل قرارگیری و چیدمان یکسانی در منزل داشته باشند، اما تفاوت کارکردی زیادی با هم دارند. میز بوفه معمولا بزرگتر از میز قیمت بوفه و کنسول می ‌باشد و در قسمت پایین آن، فضایی کابینتی برای قرار دادن وسایل، الخصوص ظروف، تعبیه می‌شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا