بین الملل

تازه‌ترین واکنش‌ها به قطع کمک‌های مالی به آنروا

سناتور آمریکایی و وزیر خارجه روسیه خواستار تداوم حمایت‌های مالی از آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه شدند.

به گزارش دانا نیوز، در تازه‌ترین واکنش‌ها به قطع حمایت‌های مالی از آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه، برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا بامداد چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست تا در تصمیم خود در قطع کمک مالی به این آژانس تجدید نظر کند.

این سناتور آمریکایی در بخشی از بیانیه خود با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه ۱۲ کارمند آنروا درباره همکاری با حماس تصریح کرده است که یک میلیون و یکصد هزار نفر در غزه در معرض گرسنگی هستند و هرگز نباید اجازه داد آن‌ها به علت اقدامات ۱۲ نفر رنج ببرند.

همچنین سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن اقدام شماری از کشورها در قطع کمک‌ها به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه گفته است که تا وقتی که نتایج تحقیقات درباره صحت ادعای رژیم صهیونیستی درباره اعضای آنروا مشخص نشده است، نباید کمک‌های مالی به آن متوقف شود و این تصمیم، اِعمال مجازات دسته‌جمعی علیه ساکنان غزه است.

در پی اتهامات رژیم صهیونیستی به آنروا مبنی بر همکاری با گروه‌های مقاومت فلسطین، تعدادی از دولت‌های اروپایی کمک‌های مالی خود را به این آژانس متوقف کرده‌اند.

ساعاتی پیش، یوهان فورسل وزیر همکاری‌های توسعه بین‌المللی و تجارت خارجی سوئد نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد کشورش کمک‌ها را به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه موسوم به آنروا قطع می‌کند.

وزیر سوئدی در بیانیه خود گفته است که کمک‌های بشر دوستانه آژانس همکاری توسعه بین‌المللی سوئد از این به بعد، به جای آنروا در اختیار سایر سازمان‌های دیگر بشردوستانه‌ فعال در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و لبنان اختصاص خواهند یافت.

از مجموعه کشورهای اسکاندیناوی، فنلاند و سوئد کمک‌ها به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه را قطع کرده‌اند، اما نروژ کماکان به اعطای کمک‌ها ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا