بین الملل

بایدن: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آمریکایی‌های مفقود شده انجام می‌دهیم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که با خانواده آمریکایی‌های به اسارت گرفته‌شده توسط حماس، در ارتباط است.

به گزارش دانا نیوز، بایدن در سخنانی گفت: هرچه که بیشتر درباره این حمله می‌فهمیم، بیشتر از قبل وحشتناک می‌شود. ۱۰۰۰ بی‌گناه جان خود را از دست داده‌اند که ۲۷ آمریکایی در میان آن‌ها هستند. آن‌ها شیطان هستند.

وی ادامه داد: ما از ابتدا گفته‌ایم که آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد.

بایدن عنوان کرد که آنتونی بلینکن و لوید آستین به اراضی اشغالی سفر کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که «اسرائیل هرچه که می‌خواهد برای دفاع از خود و پاسخ‌دهی به این حملات در اختیار داشته باشد».

وی عنوان کرد که تیم آمریکا در حال همکاری با رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و دیگر کشورهای عربی برای رسیدگی به بحران بشردوستانه است.

رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان کرد که در صبح روز جمعه مکالمه‌ای یک‌ساعت و نیمه با خانواده‌های آمریکایی که عزیزان‌شان توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، داشته است.

بایدن به خانواده‌ها تعهد داد که هرچه در توان داشته باشد برای بازگرداندن آمریکایی‌های مفقودشده به پیش خانواده‌های‌شان انجام دهد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که تمامی آن‌ها را نگردانیم، از دست کار نخواهیم کشید.

شنبه گذشته (۱۵ آنلاین) حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

وزارت بهداشت فلسطین در به‌روز رسانی جدیدی اعلام کرد که طی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفته گذشته تاکنون، تقریبا ۱۸۰۰ نفر شهید و ۶۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا