عمومی

رشد اقتصادی به ۷ درصد رسید/ بازسازی زنجیره مرغ و گوشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، داود منظور پنجشنبه شب در شورای برنامه ریزی استان مازندران با تقدیر از نیروی‌های نظامی و امنیتی در ایجاد امنیت کشور با بیان مردم ماشایسته خدمت بیشتر هستند، افزود: نظام مسائل استان مازندران پیچیده و مزمن بوده و حل مسائل استان نیازمند راهبرد بلند مدت است تلاش ما بر این بوده که نظام مسائل استان مازندران را اولویت بندی و با تمام ظرفیت برای بهبود آن کمک کنیم.

وی با عنوان اینکه اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سر گذاشته است، ادامه داد: با تلاش دولت رشد اقتصادی از شرایط صفر و منفی به خوب نزدیک شده است و رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ بالای ۴ درصد بوده و در سال گذشته نزدیک به ۵ درصد رسیده است.

معاون رئیس جمهور با اظهار اینکه میزان رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه اول امسال به ۷ درصد رسیده است، ادامه داد: این در حالی که نرخ بیکاری در کشور به ۷ درصد کاهش یافته است.

منظور با عنوان اینکه در مازندران بهترین شرایط و عملکرد در بین استان‌های کشور داریم، گفت: نرخ بیکاری در این استان در دامنه ۵ درصد قرار گرفته و اتفاق خوبی در مجموعه کسب و کارها ثبت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اظهار اینکه دولت سیزدهم از کارنامه صحبت می‌کند، ادامه داد: هر کارنامه خوبی مستلزم داشتن برنامه خوب و دقیق بوده و برنامه‌ریزی اساسی بر اساس اولویت‌ها و نظام مسائل مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا زیرساخت‌های استان با سرعت بیشتری تقویت شود، ادامه داد: اقتصاد ما باید مردم پایه باشد و نقش دولت حمایتی، پشتیبانی کارها و رفع موانع از تولید است و با این کار میدان بازی برای تولید کنندگان باز می‌شود و بهتر می‌توانند تولید کنند.

بازاررسانی و فروش مشکل تولید است

منظور با تاکید بر اینکه تلاش دولت این است تا موانع فراروی تولید کنندگان را شناسایی کند، تصریح کرد: برای رفع موانع و مشکلات به نظرات تولید کنندگان نیز نیاز داریم زیرا مشکل ما در حال حاضر تولید نیست بلکه بازار رسانی و فروش است یادآور شد شالیکار تولید کرد و می‌خواهد برنج خود را بفروشد و اکنون مشکل تولید کنندگان این است که نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و باید کمک کنیم تا برای محصولات بازار شناسایی شود.

وی با انتقاد از واردات کالاها تصریح کرد: شالی کار نگران فروش محصول و رقابت با قیمت کالای محصول خارجی است و نیازمند ساماندهی تعرفه‌های وارداتی هستیم زیرا فقط در شرایط اضطرار نیازمند واردات هستیم و نباید به تولید آسیب بزند.

زنجیره مرغ و گوشت بازسازی می‌شود

وی با بیان اینکه باید زنجیره تولید دام در کشور به گونه‌ای بازسازی شود تا نیاز به واردات گوشت نباشد، ادامه داد: در مرغ و گوشت برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و تا در آخر خرداد ماه سال آینده زنجیره مرغ و گوشت کشور آسیب زیادی دید بازسازی می‌شود.

منظور ادامه داد: زنجیره تولید مرغ اجداد، مرغ مادر، تخم مرغ‌های نطفه‌دار در حال بازسازی است زیرا در دوره‌ای به دلیل سیاست‌های درست یا غلط این زنجیره دچار آسیب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه باید بازار فروش مطمئنی را برای محصول فراهم کنیم، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید برنج موجود در انبارها را خریداری کنند و باید خط اعتباری و سرمایه در گردش به آنها بدهیم و وضعیت کشاورزان باید سریعاً تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مسئله چای و برنج در کشور مدیریت شود و باید مقادیر باقیمانده از محصولات در بازار جذب شود.

دکمه بازگشت به بالا