بین الملل

سفیر ایران در سوریه: 10 روز پیش واشنگتن هیئت‌هایی را از یک کشور خلیج فارس به ایران فرستادند

سفیر ایران در سوریه از پیام آمریکا به ایران از طرف یکی از کشورهای عربی خبر داد و گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از یک سو، مردمان بی‌گناه را می‌کشند و از سوی دیگر هیئت‌هایی را برای مذاکره اعزام می‌کنند.

حسین اکبری سفیر ایران در دمشق پایتخت سوریه در گفتگو با پایگاه اینترنتی العهد لبنان تاکید کرد پاسخ به جنایت هدف قرار دادن شهروندان ایرانی در شهر کرمان ، آن هم در حالی که عازم زیارت مرقد شهید سلیمانی بودند، بی تردید در راه خواهد بود.

سفیر ایران در سوریه در این مصاحبه تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از یک سو، مردمان بی‌گناه را می‌کشند و از سوی دیگر هیئت‌هایی را برای مذاکره اعزام می‌کنند همچنانکه واشنگتن ده روز پیش نیز از طریق یکی از هیات‌های وابسته به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، برای تهران پیام ارسال کرده بود. واشنگتن از طریق این هیأت که به ایران سفر کرده بوده بود؛ پیشنهاد حل و فصل بزرگ را در منطقه ارائه کرده بود اما تهران به این پیشنهاد این گونه پاسخ داده است که حق تعیین سرنوشت همپیمانان تهران در دستان خودشان است و با آزادی ملتها و استقلال تصمیمات سیاسی آنها مرتبط است و ایران در این خصوص نمی‌تواند به جای آنها تصمیم بگیرد.

اکبری در ادامه این مصاحبه با اشاره به حادثه تروریستی کرمان تاکید کرد، اقدام و واکنش تروریستی منفجر کردن دو بمب در میان زائران مرقد شهید قاسم سلیمانی در شهر کرمان ، ناشی از ضعف رژیم صهیونیستی است.

سفیر ایران در دمشق تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که جز کشتن زنان و کودکان و تخریب منازل بر سر ساکنان آنها، اقدام به انفجارهای تروریستی و ترور شخصیتهای مقاومت کاری از دستش ساخته نیست. آنها از یک سو به کشتار و بمباران مردم مبادرت می‌کنند و از سوی دیگر هیأت‌هایی را نزد ایران و مقاومت در لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و یمن اعزام می‌کنند. آمریکایی‌ها همچنین از این اندیشه که گسترش جنگ می تواند به از بین رفتن و محو رژیم صهیونیستی از صحنه وجود بیانجامد؛ به شدت بیم دارند.

اکبری در ادامه به پایگاه العهد گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران در هراسند زیرا به خوبی می دانند آنچه انجام داده‌اند دلیل بر ضعف آنان است و متوجه شده‌اند که هر اقدام تروریستی طراحی شده و انجام شده به دست آنان، پاسخ قاطع و تعیین کننده ایران را در پی خواهد داشت.

اکبری همچنین تأکید کرد که اگر ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه این کشور دستش را به منظور ممانعت از [تکرار] این گونه ترورها و رفتارها بالا برده، صحت داشت، این مسئله بیش از آنکه برای جلوگیری از خونریزی باشد، بیشتر بیانگر نگرانی و ترس آمریکا از این است که رژیم اسرائیل مبادا حماقت‌هایی مرتکب شود که به خود این رژیم از طریق تلاش‌ها و اقداماتش ضربه نزد؛ اقداماتی که دایره حملات این رژیم را بیشتر کرده و آمریکا و دیگران را وارد این نبرد کند.

سفیر ایران در دمشق در ادامه مصاحبه خود با پایگاه العهد فاش کرد آمریکایی‌ها، هیئت‌هایی را با هدف جلوگیری از گسترش دامنه درگیری به ایران فرستاده اند به طوریکه ما حدود ده روز پیش پیامی از یکی از کشورهای خلیج فارس که هیئت خود را عازم ایران کرده بود؛ دریافت کردیم. این هیات در واقع حامل پیام آمریکایی‌ها برای حل مشکل در تمامی منطقه و نه صرفاً برای حل و فصل‌های جزئی بود.

اکبری در پایان این مصاحبه تاکید کرد: (آرمان) قدس در وجدان جهان اسلام حک شده است و حاج قاسم سلیمانی نیز شهید راه قدس و فرمانده سپاه قدس است و اینکه جمهوری اسلامی ایران ، این سپاه را سپاه قدس نامگذاری کرده، حاوی معانی وپیام مهمی است زیرا قدس مایه عزت و فخر و مباهات مسلمانان و همه جهان است و مسلمانان و همه آزادگان جهان مخصوصا برای آزادی قدس تلاش می‌کنند و محور مقاومت از هر زمان دیگری قوی تر است و نقش رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از هر زمان دیگری است.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا