برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

محبوب ترین برند های تجهیزات خانه هوشمند در بازار چه برند هایی هستند؟

برترین شرکت های تجهیزات هوشمندسازی در جهان

 کنون کنترل بی سیم لوازم خانگی با سیستم اتوماسیون خانگی رو به پیشرفت است. اگرچه اتوماسیون خانگی برای جهانیان چیز جدیدی نیست، اما این روزها بر محبوبیت و نسبیت آن روز به روز افزوده می شود. انتظار می رود بازار راه حل های اتوماسیون خانگی تا سال 2024 به 151.4 میلیارد دلار رشد کند. همانطور که این بخش خاص در حال پیشرفت است، بازیکنان بزرگ فناوری سرمایه گذاری در راه حل های اتوماسیون خانگی را آغاز کرده اند. در این بخش از سر مقالات هوشمند سازی کارن؛ لیست برترین شرکت های تجهیزات هوشمندسازی در جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

Google Nest

گوگل کمپانی نست را پس از خرید اولیه 3.2 میلیارد دلار در سال 2014، به یک شرکت تابعه کامل از Google LLC درآورد که در سال 2010 به عنوان Nest Labs تاسیس شده بود. محصولات هوشمند سازی سخت افزاری بسیار متنوعی را ارائه می دهد، برخی از محبوب ترین محصولات خانه های هوشمند این شرکت با نام مینی (نسل 2)، نست هاب و نست هاب مکس، ترموستات نست، دوربین نست و هشدار دهنده دود به نام نست پروتکت همراه هستند.

Amazon

طیف وسیعی از خدمات روند بازار اینترنت اشیا را تعیین کرده اند. در حقیقت، وقتی مردم به “بلندگوهای هوشمند” فکر می کنند، اکثر شرکت ها اکو (نسل 4)، اکو دات و دیگر بلندگوهای بی سیم شرکت آمازون را به یاد می آورند. در سال 2019، این شرکت از نقطه عطف فروش 100 میلیون دستگاه مجهز به الکسا عبور کرد. استفاده می کنند، درآمد کسب می کند. بسیاری از شرکت های مرتبط با تولید محصولات خانگی، از الکسا برای فعال سازی و کنترل تجهیزاتشان پشتیبانی می کنند.

آمازون علاوه بر بلندگوهایی که برای این شرکت شهرت زیادی به ارمغان آورد، همچنین یک پلت فرم آنلاین مهم برای تجهیزات اینترنت اشیا و نظیر لامپ های هوشمند، قفل درها، سیستم های امنیتی، لوازم آشپزخانه و بسیاری از تجهیزات مهم دیگر است. وب سایت اصلی این شرکت که بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان است در حال حاضر بزرگترین مارکت محصولات اینترنت اشیا جهان هم هست.

Apple HomeKit

از چراغ ها و لامپ ها گرفته تا قفل ها، سنسورهای حرکتی، مانیتورهای کیفیت اتاق، پریزها، سوئیچ ها و ترموستات ها، ثابت کرده است که یکی دیگر از فروشگاه های بزرگ است – البته برای کاربران اپل. اکثر مارک های میزبان تحت لوای اپل هومکیت متعلق به Philips Hue، Belkin، Ecobee، Logitech، eufy، eero Pro، Wemo و سایر شرکت های شخص ثالث هستند که برای اکوسیستم اختصاصی اپل دوباره طراحی شده اند. از هم اکنون، توانایی هوم کیت در مقایسه با محبوب ترین بخش های دیگر شرکت ببسیار خرد محسوب میشود. آنها حتی شامل ساعت های هوشمند اپل را هم در بخش هوم کیت نیاورده اند. به نظر میرسد اپل هنوز راهکار منسجمی برای خانه هوشمند و اینترنت اشیا ارائه نکرده است.

Xiaomi

شیائومی را به خاطر محصولات متنوع همه میشناسند. این شرکت چینی سیاست خاصی در ارائه محصولات خود دارد، اینکه گرچه کیفیت تجهیزات شگفت انگیز نیستند اما شما با مارکتی از تجهیزات مواجه هستید که در تعداد و واریاسیون های محصولاتش بسیار بسیار گسترده عمل کرده است.

البته این شرکت برای مارکت های خود سیاست های متفاوتی ارائه کرده و محصولات خود را در چین به فروش میرساند، حال آنکه در بسیاری از این تجهیزات در نقاط دیگر جهان حضور ندارند و یا برای اتصال دچار مشکل میشوند. اما به هر حال سیاست های این شرکت در سرمایه گذاری بر روی محصولات خانه هوشمند ستودنی ست.

EcoBee

یکی از برندهای موفق در زمینه خانه های هوشمند، مستقر در کاناداست و در حال حاضر فقط چند محصول را که بسیار هم موفق بوده اند، عرضه کرده است. این محصولات شامل اکوبی تری لایت، ترموستات هوشمند با کنترل صدا است که ثابت کرده است پرفروش ترین ترموستات این روزها است. از دیگر محصولات می توان به سنسور هوشمند و کلیدهای اکوبی اشاره کرد.

Bosch Smart Home Solutions

یکی از رهبران بازار اروپا در راه حل های مربوط به خانه هوشمند است. همانند گوگل، آمازون و دیگران، راه حل های خانه هوشمند بوش در بخشهای مختلفی از جمله گرمایش و روشنایی (با چراغ های فیلیپس)، دوربینهای 360 درجه، زنگ درهای ویدئویی، جاروبرقی و لوازم آشپزخانه شامل میشود.

Canary

استارتاپ مستقر در نیویورک است که در سال 2014 توسط آدام ساجر، کریس ریل، جان تروتمن تاسیس شد. آنها در آخرین دور از سرمایه پذیری بودجه 66.1 میلیون دلار بودجه در سال 2018 جمع آوری کرده اند. آنها در سیستم های امنیت داخلی فعال هستند. تعداد از نسخه های Canary Pro مانند دوربین امنیتی Canary Pro دارای آژیر  و کنترل کیفیت هوا با هم در یک پکیج واحد هستند.

August Home

قفل های هوشمند را به عنوان طیف وسیعی از محصولات نوآورانه خود ارائه می دهد که به پیشرفت های فنی و امنیتی سیستم های قفل هوشمند اختصاص یافته است. آنها به غیر از قفل های هوشمند، دوربین هوشمند، و زنگ درب هوشمند و سایر لوازم جانبی را ارائه میدهند. جیسون جانسون و ایو بٍهار آگوست هومز را در سال 2012 تأسیس کردند. حدود 55 حق ثبت اختراع در آگوست هومز در دسته قفل های هوشمند کلید درب و پنجره برای این شرکت ثبت شده است.

HomeSeer

از 20 سال گذشته تاکنون پیشروترین ارائه دهنده فناوری در زمینه اتوماسیون منازل است. هاب هوشمند آنها مغز متفکر محصولات هومسیر است. این اتوماسیون و کنترل های امنیتی یکپارچه برای چراغ ها، درب های گاراژ، دما، قفل های درب، شیرهای آب و دوربین های امنیتی را به همراه دارد. این شرکت ادعا می کند که محصولات آنها به راحتی راه اندازی، خودکار سازی و مدیریت می شوند. هومسیر در سال 1999 توسط ریچارد هلمکه راه اندازی شد و از آن زمان به بعد در مسیر ثابت پیشرفت به رشد خود ادامه می دهد.

Control 4

اریک اسمیت، ویل وست و مارک مورگان با هم در سال 2003 را با هدف ارائه راهکارهای شبکه و اتوماسیون کاربر پسند برای مسکن و مشاغل تأسیس کردند. محصولات و سیستم های کنترل فور بیش از 400،000 خانه را در 100 کشور جهان هوشمند و ایمن ساخته اند. همراه با سیستم های اتوماسیون یکپارچه برای کل خانه، راه حل های اتوماسیون اختصاص داده شده برای روشنایی، فیلم، صدا، امنیت دوربین و غیره هم از دیگر خدمات این شرکت میباشد.

Vera

به ساده سازی سیستم های پیچیده روزمره ما کمک می کند. همراه با کنترلرها و دوربین های امنیتی زاویه دار جانبی، وِرا همچنین Vera Sentinel (مدیریت پیشرفته دوربین) و Vera Easy Start (همیار تنظیمات شخصی سازی) را تولید می کند. وِرا در سال 2008 توسط لوئیس ام براون آغاز به کار کرد و دفتر مرکزی آن در خلیج کوازوِی است. وِرا با داشتن حدود 25 کارمند و تعداد زیادی مشتری، یکی از شرکت های پیشگام در زمینه راه حل اتوماسیون خانگی است.

Notion

بر روی سه اصل اساسی یعنی اطمینان از ایمنی، افزایش امینت و کاهش خطرات با استفاده از فناوری ساده و آسان در حوزه خانه هوشمند کار می کند. این کمپانی طیف گسترده ای از محصولات مانند Notion Sensors, Notion Bridge, Notion Magnets  و غیره را در اختیار دارد. در حال حاضر نوشن به رهبری برت یورگنز هدایت می شود. این استارتاپ 2014 تاسیس شده است که با خلاقیت در زمینه راه حل های امنیتی و اتوماسیون خانگی فعالیت می کند.

Savant

در سال 2005 تاسیس شد، به عنوان یکی از رهبران جهانی در زمینه کنترل خانه و اتوماسیون شناخته می شود. سَوَنت اولین شرکت اتوماسیون خانگی است که با آگاهی از تغییرات آینده، اتوماسیون را با فناوری موبایل ترکیب کرده است. رابرت مدونا شرکت Savant Technologies را در سال 2005 تأسیس کرد و طی سالهای متمادی این شرکت به عنوان پیشرو در صنعت اتوماسیون خانگی پیشرفت کرد.

SmartThings

یک سازمان مستقل و پشتیبانی شده توسط سامسونگ است که بیشتر در حوزه خانه های هوشمند، امنیت خانه و اتوماسیون خانگی فعالیت می کند. راه حل های هوشمندسازی خانه از اسمارتثینگز به معنای واقعی کلمه می توانند از ساعت 6 صبح تا 11 شب شما را همراهی کنند تا اینکه از سیستم خارج شوید. و نکته خوب این است که، تمام کنترل ها، عملکردها را می توان با توجه به نیاز شما شخصی سازی کرد. الکس هاوکینسون مدیرعامل فعلی اسمارتثینگز است.

Hogar Controls

خب، اساساً یک شرکت مبتنی بر اینترنت اشیا است که در حوزه هایی مانند شهر هوشمند، جوامع هوشمند، ساختمانهای هوشمند،هتل داری هوشمند، بازرگانی هوشمند، زندگی و کار هوشمند فعالیت می کند. اخیراً آنها به بلندگوهای هوشمند روی آورده اند که ترکیبی از عملکردهای کنترل صدا با دستگاه های z-Wave Plus است. هوگر دارای چهار دسته اصلی از محصولات است که عبارتند از سری های هوشمند، سری تاچ، سری محیطی و سری امنیتی است. هوگار یک شرکت آمریکایی است که در سال 2017 در ویرجینیا تاسیس شده است.

Wink

با طیف گسترده ای از محصولات اتوماسیون خانگی و امنیتی شناخته می شود. از لامپهای LED هوشمند شروع می شود، دارای سنسورهای حرکتی، سنسورهای امنیتی درب / پنجره، آژیرها، دوربین های امنیتی زنگ در و تجهیزات دیگر می باشد. مایکل تان در سال 2004 وینک را تاسیس کرد.

Avisio UK

یک شرکت است که توسط مالکان Ian، Gavin و Adam در تامورث در انگلستان تاسیس شده است. عشق آنها به فناوری آنها را بر آن داشته است تا فراتر از دستورات ساده مثلاً درخواست روشن شدن چراغ ها از یک برنامه بروند و فناوری پیشرفته ای را ایجاد کنند. ای ویزیو  به عنوان یک همراه در کنار صاحب خانه وظایفش را که شامل کنترل نور، موسیقی، دسترسی ها امنیتی و کنترل میباشد را ارائه و پیوسته آنرا ارتقا میدهند. هنگامی که این فناوری در خانه شما نصب شود، با استفاده از هر دستگاهی،حتی گزینه فرمان صوتی، برای هر کس حتی افرادی با نقص بینایی هم وظایفش را انجام میدهد

مرجع مقاله: خانه هوشمند ساوانت

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا