بین الملل

961 عملیات حزب‌الله علیه مواضع اسرائیل در 120 روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، ارگان رسانه‌ای الاعلام الحربی مقاومت اسلامی لبنان در گزارشی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان از تاریخ هشت اکتبر (فردای عملیات طوفان الاقصی) تا روز گذشته (چهار فوریه) ۹۶۱ عملیات مختلف علیه مواضع اشغالگران انجام داده است.

حزب‌الله لبنان از فردای عملیات طوفان الاقصی حملات خود علیه اسرائیل را آغاز کرد و به گفته الاعلام الحربی مقاومت اسلامی لبنان، در طول ۱۲۰ روز به طور میانگین روزانه ۸ عملیات انجام داده است.

طبق این گزارش حزب‌الله لبنان در بیشترین مورد ۲۶ عملیات در یک روز و در کمترین مورد ۲ عملیات طی یک روز انجام داده است.

اما در مورد مواضع مورد هدف قرار گرفته، ۲۲ شهرک ۷۲ بار، ۴۵ پایگاه مرزی ۶۷۰ بار، ۵۳ موضع مرزی ۱۲۲ بار و ۱۹ موضع در عمق خاک فلسطین اشغالی ۶۱ بار مورد هدف قرار گرفته شده است.

الاعلام الحربی لبنان همچنین خبر داد که طی عملیات‌های حزب‌الله، اسرائیل تا مسافت ۵ کیلومتری ۴۳ شهرک را تخلیه کرده است که طبق آمار رژیم تل آویو ۸۱ هزار شهرک‌نشین آواره شده‌اند. هرچند در این گزارش عدد واقعی آوارگان اسرائیلی ۲۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

خسارت وارده به اسرائیل

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «در خصوص تلفات دشمن، مقاومت بیش از ۵۰۰ شهرک، ۱۷۸ مقر و موضع و ۲۶ مرکز فرماندهی را منهدم کرده است.

طبق این گزارش، مقاومت همچنین ۳۱۶ تجمع نظامیان، ۲۳۷ تجهیزات فنی، ۲۵ دیوار مرزی و دو کارخانه نظامی، علاوه بر ۱۴ توپخانه، ۵ پهپاد و هواپیما و دو سامانه گنبد آهنین را هدف قرار داده است.

همچنین ۵۶ ادوات نظامی اسرائیل از جمله ۲۸ نفربر، ۲۵ تانک و ۴ خودروی لجستیکی هدف قرار گرفتند. در خصوص تلفات نظامی نیز ۲۰۰۰ نظامی اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند.

سلاح‌های مورد استفاده

الاعلام الحربی در بخش پایانی گزارش خود اعلام کرد که حزب‌الله در عملیات‌های خود ۳۲۳ بار از توپخانه، ۲۴۴ بار از موشک زمین به زمین، ۶۸ بار از تیربار و سلاح تک تیرانداز و ۲۳ بار از پهپاد استفاده کرده است. همچنین۴۰ موشک ضد هوایی و ۳۸۵ موشک کروز مورداستفاده قرار گرفته است.

اما امروز نیز رسانه‌های اسرائیلی از فعال شدن آژیرهای خطر در منطقه «دوفیف» و «برعام» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. برخی منابع می‌گویند دست‌کم ۸ راکت از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

جنبش حزب الله لبنان، روز گذشته نیز مقر نظامی «المرج» را هدف قرار داد. در حمله بعدی حزب الله، دو ساختمان در شهرک «المناره» واقع در شمال فلسطین هدف قرار گرفت.

حزب الله تأکید کرد که در پاسخ به حملات صهیونیستها به روستاها و منازل غیر نظامی لبنان، این حمله را انجام داده است.

منابع خبری اسرائیلی گزارش دادند که در پی حمله موشکی از خاک لبنان، آژیرهای هشدار در شهرک‌های «کریات شمونة»، «بیت هیلل»، «تل حای» و «کفار جلعادی» واقع در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این منابع همچنین اعلام کردند شدند که سامانه گنبد آهنین چند موشک را که از خاک لبنان شلیک شده، رهگیری کرده است، ولی آمار دقیقی از آن اعلام نکردند. منابع اسرائیلی همچنین تعداد موشک‌ها را ۱۵ فروند اعلام کردند.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا