اقتصادی

سرمایه‌گذاری صدها میلیارد دلاری عربستان برای برق

عربستان سعودی به جذب صدها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دهه جاری برای توسعه تولید برق با استفاده از انرژی تجدیدپذیر و گاز طبیعی نیاز دارد.

به گزارش دانا نیوز، مارکو آرچلی، مدیرعامل شرکت عربستانی آکوا پاور (ACWA Power Co) در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در ریاض، گفت: این پروژه مستلزم ساخت ۶۰ تا ۸۰ گیگاوات نیروگاه‌های مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر مانند بادی و خورشید و حدود ۳۰ گیگاوات نیروگاه‌های گاز سوز است. این شرکت موظف شده است در توسعه ۷۰ درصد از نیازهای انرژی تجدیدپذیر عربستان سعودی، مشارکت کند.

تحت برنامه افق ۲۰۳۰، این کشور نفت خیز سرگرم ساخت صنایع جدید برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی است که کمتر به هیدروکربن وابسته باشد. این امر مستلزم جذب سرمایه‌گذاری جهانی برای شراکت در کنار شرکت‌هایی مانند آکوا پاور است.

مدیرعامل آکوا پاور گفت: این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی، قصد دارد فعالیتش در آسیای مرکزی و چین را گسترش دهد. احتمال کندی رشد اقتصادی چین، فرصت عالی را برای شرکت‌هایی نظیر ما برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت، ایجاد می‌کند.

این شرکت نیروی سعودی، سرگرم برنامه ریزی برای ساخت چند نیروگاه هیدروژن سبز از جمله یک پایگاه ۸.۵ میلیارد دلاری در شهر آینده گرای نئوم واقع در شمال غربی عربستان سعودی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آکوا پاور قصد دارد در راستای برنامه توسعه جهانی تا پایان سال ۲۰۳۰، فعالیت در چین را آغاز کند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا