فرهنگ و هنر

پربازدیدترین مکان‌های تاریخی ایران – دانا نیوز

موزه ها ، اماکن و بناهای تاریخی در طول جشنواره نوروز یک میلیون و 255 هزار بازدید کننده داشتند و کاخ سداد آباد نیز رکورد گردشگری را مانند سال های گذشته شکست.

محمد رضا کارگر به ENA گفت که طبق آمار “بازدید کنندگان” ، مجموعه فرهنگی و تاریخی سدآباد در راس بازدیدهای نوروز قرار داشته است. کاخ گلستان ، کاخ نیاوران و حافظ نیز نظم عالی داشتند.

به گفته وی ، موزه های منطقه ای در تهران ، فارس ، اصفهان ، کراسنودار رضوی و یزید بیشترین بازدید را در طول جشنواره Narurus داشته اند.

وی گفت: “تعداد بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی نوروز 241 مورد است که یک هشتم بازدیدهای شمال است.” به دلیل همه گیری وبا ، موزه ها بسته شدند و نمی توان آنها را با Naruzus 99 مقایسه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه درآمد موزه کاهش یافته است ، افزود: بیشتر موزه ها و اماکن تاریخی توسط گردشگران خارجی تأمین می شود. اما امسال که گردشگری خارجی نداشتیم ، بلیط برای گردشگران ایرانی گران نبود ، بنابراین درآمد آنچنان مهم نبود.

طبق گفته کارگر ، برآورد ما از 1400 درآمد موزه 300 میلیارد تن بوده است. البته ما روی گردشگران خارجی حساب می کنیم ، اما به دلیل بسته شدن مرزها ، این درآمد به اوج خود نرسیده است. در “نورز” درآمد این بخش صفر بود.

مدیرکل موزه ها و املاک منقول تاریخی گفت: خوشبختانه موزه ها هنوز وام دولتی دارند ، بنابراین مشکل خاصی وجود ندارد. با این حال ، درآمد حاصل از فروش بلیط و بازدید اغلب به دلیل پروژه های خاص مانند برگزاری نمایشگاه ها ، به روزرسانی تجهیزات و غیره است. پیش بینی می شود با کمبود درآمد امسال استانداردهای لازم در موزه ها با بودجه دولت حفظ شود. و اورژانس را انجام داد

وی افزود: “کاهش گردشگری ، تعطیلات و کمبود گردشگر خارجی واقعاً موزه های خصوصی را به چالش می کشد.

محمدرضا کارگر ، که به کاهش درآمد موزه در ماه نوامبر اشاره کرد ، گفت: در سال 1999 ، درآمد پیش بینی شده ما از موزه ها و مراکز تاریخی حدود 200 میلیارد تن بود و برخی از برنامه ها نیز تدوین شده است ، اما متأسفانه چهار میلیارد تن درآمد به مجموعه های مربوطه اختصاص یافته است.

موزه ها و مجموعه های تاریخی پس از مدت ها وقفه در ماه فوریه بازگشایی شدند ، اما در بیشتر شهرها در پی هشدارها ، عروق در 7 آوریل دوباره بسته شدند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا