بین الملل

حملات بی‌امان به خان یونس/ ادامه هلاکت نظامیان اشغالگر در نبردهای غزه

در بحبوحه بمباران مداوم خان یونس در جنوب نوار غزه توسط جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و قایق‌های جنگی همزمان با نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در این شهر، خبرنگار الجزیره صبح امروز جمعه ضمن اشاره به حملات مجدد رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس گفت، در ساعات گذشته و در زمانی که نیروهای اشغالگر در تلاش برای پیشروی به داخل شهر بودند، مرکز خان یونس مورد گلوله باران شدید قرار گرفت. خبرنگار الجزیره همچنین تاکید کرد: امروز در بمباران رژیم صهیونیستی که مدرسه‌ای را در خان یونس هدف قرار داد، ۱۲ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

همچنین درگیری‌های شدید بین مقاومت و اشغالگران در شرق رفح ادامه دارد. مقاومت فلسطین همچنان به مقابله با نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و آنها را قرار می‌دهد و از فاصله صفر با آنها درگیر می‌شود.

از نظر تجهیزات، مقاومت فلسطین قادر است خودروهای صهیونیستی را مستقیماً هدف قرار دهد که منجر به آتش گرفتن و انهدام آنها می‌شود.

قطع کامل اینترنت و ارتباطات در غزه

رسانه‌های محلی فلسطین اعلام کردند که شبکه ارتباطی و اینترنت به طور کامل در نوار غزه قطع شده‌است.

ادامه هلاکت صهیونیست‌ها در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه اعلام کرد که یک سرباز از نیروهای مهندسی در تیپ گولانی در نبردهای در حال وقوع در جنوب نوار غزه کشته شده‌است. ارتش اشغالگر همچنین از زخمی شدن دو افسر و سرباز دیگر در همین منطقه خبر داد.

در این رابطه خبرنگار العربی الجدید گفت: هشت سرباز ارتش اشغالگر از جمله یک افسر در جریان نبردهای نوار غزه به شدت مجروح شدند. بر اساس داده‌های ارتش اشغالگر، از آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۱۶ سرباز کشته و ۶۴۸ سرباز دیگر زخمی شده‌اند که حال ۱۴۶ نفر وخیم، ۲۵۷ نفر در وضعیت متوسط و ۲۴۵ نفر با جراحات جزئی هستند.

در حالی که تشکیلات نظامی اشغالگر کنترل شدیدی بر انتشار آمار تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش اعمال می‌کند تا خسارات سنگینی را که مقاومت فلسطین به آن وارد کرده‌است پنهان کند، داده‌ها و کلیپ‌های دقیقی که اهداف ارتش را مستند می‌کند، خسارات فراوانی که نیروهای اشغالگر متجاوز متحمل شده‌اند را ثابت می‌کنند. روز گذشته ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مبارزان آن طی ۷۲ ساعت گذشته ۳۶ سرباز اسرائیلی را کشته و ده‌ها خودروی اشغالگران را به طور کلی یا جزئی منهدم کرده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جسد یک صهیونیست را که تابعیت فرانسه نیز دارد به نام ایلیا تولدانو (۲۸ ساله) که از هفت اکتبر گذشته در نوار غزه بازداشت شده بود، پیدا کرده‌است.

این در حالی است که گردان‌های القسام و گردان‌های القدس پیش از این از کشته شدن تعدادی از اسیران صهیونیست خود در نتیجه بمباران اشغالگران خبر داده بودند.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا