عمومی

پیش‌بینی ثبت نام بالغ بر ۲ هزار معتکف در کردستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هماهنگی ستاد عملیات چله انقلاب و اعتکاف رجبیه که با حضور کارشناسان ادارات کل کردستان برگزار شد، با بیان اینکه اعتکاف یک برنامه فوق‌العاده معنویت‌ساز در پردازش شخصیت انسان است، اظهار کرد: در جریان اعتکاف باید موضوع تبلیغ و پای کار آمدن جوانان همراه امکانات و محتواهای فرهنگی فاخر و همچنین پشتیبانی از معتکفین، تدارک دیده شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در آئین اعتکاف امسال جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر در سطح چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج معتکف شوند و در سایر شهرستان‌های استان هم در صورت تقاضای مردمی در مساجد آن شهرستان‌ها نیز برنامه اعتکاف اجرا می‌شود.

برگزاری اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به اهمیت اعتکاف دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: اعتکاف دانشجویی در شهر سنندج صورت می‌گیرد، همچنین اعتکاف دانش آموزان متناسب با محتوای سن و سال این عزیزان در بیجار و قروه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: حضور مبلّغات و مبلّغین توانا بین معتکفین مهم است، این اعتکاف نباید صرفاً حضور در مساجد و روزه باشد بلکه باید مبلّغ بتواند در حلقه‌های گفت‌وگو علاوه بر تقویت و رشد شخصیت معنوی معتکفین، نسل جوان را با جهاد تبیین نسبت به مسائل روز آگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اعمال طی یک بروشور که به آنها ارائه می‌شود، هنگام اعتکاف نیاز به یک راهنما و مربی است تا گره‌های ذهنی که در حوادث گذشته توسط دشمن در ذهن‌های عموم جامعه رخ داده است، باز شود بنابراین برای هر ۲۰ معتکف یک مبلّغ توانمند نیاز است.

حضور اکیپ‌های هلال احمر و اورژانس در محل‌های اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: با توجه به سنین مختلف معتکفین برای حفظ سلامت این عزیزان یک اکیپ از هلال احمر و اورژانس در محل‌های اعتکاف پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام رازیانی از حضور قاریان و مداحان مطرح برای به جا آوردن اعمال روز آخر اعتکاف خبر داد و ابراز داشت: برای اینکه آمار ثبت نام و حضور نهایی به هم نزدیک شود، در شهرستان سنندج یک مبلغ اولیه برای هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده است این هزینه ثبت نام برای هر معتکف ۱۰۰ هزار تومان است که آن را خود فرد پرداخت می‌نماید و مابقی هزینه‌ها توسط ستاد اعتکاف و دستگاه‌های پشتیبان تأمین خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: یکی از مصداق‌هایی که رهبر معظم انقلاب همواره جوانان این مرز و بوم را اهل تدین برمی‌شمارند، همین حضور جوان در برنامه‌های اعتکاف است و باید امسال پرشورترین از همه سال‌ها برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا