عمومی

۲۰۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی اردبیل افزوده می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید حامد عاملی عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل، با تاکید بر انجام بازدیدهای مرتب از مدارس و ارزیابی نحوه تدریس و مدیریت مدرسه، خواستار رصد مستمر اقدام مدیران مدارس در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی شد.

وی تصریح کرد: انجام بازدیدهای مرتب از مدارس و ارزیابی نحوه تدریس و مدیریت مدارس مورد تأکید بوده و رصد مستمر اقدام مدیران مدارس در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی و ارائه برنامه از سوی آنها برای ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به تشکیل کارگروه تربیتی و پرورشی مردمی، استفاده از این فرصت به منظور اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی و پرورشی برای دانش‌آموزان مورد تأکید است.

برنامه‌های تربیتی و تبیین ابعاد انقلاب، اسلامی به دانش‌آموزان در اولویت قرار گیرد

استاندار اردبیل با یادآوری قرار گرفتن در آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و دستاوردهای این انقلاب از جمله موضوعاتی است که در حوزه تربیتی و پرورشی باید دانش‌آموزان ما از آن آگاهی یابند.

عاملی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات خاطرنشان کرد: تبیین ضرورت مشارکت رأی اولی‌ها در انتخابات دارای اهمیت بوده و توجه حوزه تربیتی و پرورشی به این موضوع ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به کم بودن سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل، برای افزودن ۲ هزار کلاس درس با مشارکت دولت، خیران و منابع مولدسازی به فضاهای آموزشی استان هدف‌گذاری شده که در صورت عدم تحقق این هدف، وضعیت پایین سرانه آموزشی در آینده پایدار می‌ماند.

ضرورت حمایت از بهسازی و فعالیت مدارس غیرانتفاعی

استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت مدارس غیرانتفاعی و تحصیل ۱۵ درصد از دانش‌آموزان در این مدارس بیان کرد: اگر تقاضا برای احداث مدارس غیرانتفاعی با رعایت تمام موارد باشد، استقبال می‌شود.

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با توجه به اهمیت رعایت موارد فنی و ایمنی، آموزش و پرورش باید برای حمایت از بهسازی و همچنین راهنمایی و تذکر موارد ایمنی به مدیران مدارس غیرانتفاعی اقدام کند.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد سوادآموزی مرحوم حجت‌الاسلام پناهی از فعالان حوزه نهضت سوادآموزی در استان اردبیل، تصریح کرد: حفظ نام و راه انسان‌های ارزشمند اقدامی شایسته در راستای پاسداشت فرهنگ و علم است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بنیاد سوادآموزشی مرحوم حجت‌الاسلام پناهی در ادامه راه سوادآموزی متناسب با نیاز روز فعالیت می‌کند، گفت: این بنیاد برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در زمینه سواد با تعریف عصر حاضر و افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه عملیاتی کردن دانسته‌های فرد، فعالیت خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا