حوادث

آلودگی هوا سبب مرگ سالانه ۲۶هزار نفر در کشور و ۷ هزار نفر در تهران می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در پایان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد راهکار‌های جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوآنزا نیز تاکید کرد: ویروس‌ها فعال هستند و بالاخره در تجمعات اگر یک نفر مبتلا باشد به دیگران نیز منتقل می‌کند؛ راه حل آن هم این است که افرادی که دچار بیماری می‌شوند تا زمانی که علائم دارند به محل تجمع نروند.

وزیر بهداشت: آلودگی هوا سبب مرگ سالانه ۲۶هزار نفر در کشور و ۷ هزار نفر در تهران می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

وی در پاسخ به سوالی درباره دریافت زیر میزی پزشکان با توضیح اینکه وزارت بهداشت در این زمینه وظیفه نظارتی دارد، اظهار داشت: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیر میزی دریافت کنند، مواخذه می‌شوند و در زمینه اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در مورد زیرمیزی پزشکان وظیفه وزارت بهداشت نظارت بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است.

وزیر بهداشت افزود: تعرفه‌های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی و پیشنهاد آن به هیات دولت ارسال می‌شود تا مصوب شود؛ اکنون فرایند تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای بیمه شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

عین‌اللهی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تکمیل کادر درمانی گفت: از دانشجویان نخبه سال آخری که به مرحله کارورزی رسیده‌اند، این نقاط خالی را می‌توانند، تکمیل کنند، اما در مجموع افزایش ظرفیت بسیاری خوبی داریم.

وزیر بهداشت در مورد برآورد مرگ و میر‌های ناشی از آلودگی هوا گفت: آمار تخمینی است و نمی‌توان گفت که ۱۰۰ درصد آن بابت آلودگی هواست؛ در این زمینه رقمی حدود ۲۶ هزار نفر در کشور و در تهران هفت هزار نفر ثبت شده است.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا