برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

روغن سیر سیاه برای مو

روغن سیر سیاه از فرآوری سیر در یک دمای معین و رطوبت محیطی به مدت زمان یک ماه بدست می‌آید.روغن سیر سیاه با ترکیبات گیاهی از انواع روغن‌های نرم کننده‌ای هست که فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به قطع ریزش مو و مراقبت از آن کمک می‌کند.با استفاده مداوم از سرم سیاه لاکچری کوین در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به موهای پرپشت و ضخیمی دست یابید.

نحوه مصرف سرم سیر سیاه

  • چند قطره از روغن سیر سیاه را روی پوست سر بریزید.
  • برای چند دقیقه پوست سر را ماساژ دهید.
  • بعد از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کردن،موهای خود را با شامپو شستوشو دهید.
  • برای نتیجه مؤثر،هر ۲ روز یکبار تکرار کنید.

موارد استفاده سرم سیر سیاه لاکچری کوین

  • موثر در سلامت و ترمیم پوست، مو و ناخن ها
  • آنتی اکسیدان طبیعی
  • کمک به بهبود آکنه
  • محافظت و بازسازی سلول های پوستی
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک و ترمیم چروکها
  • جلوگیری از خارش و خشکی پوست
  • رفع موخوره و خشکی موی سر
  • مغذی، روشن کننده و جوان کننده پوست
  • مناسب برای رفع سوختگی، اگزما و التهاب های پوستی

افزایش ضخامت و مقاومت موها با روغن سیر سیاه لاکچری کوین :

روغن سیر سیاه از فرآوری سیر در یک دمای معین و رطوبت محیطی به مدت زمان یک ماه بدست میآید.روغن سیر سیاه با ترکیبات گیاهی از انواع روغنهای نرم کنندهای هست که فولیکولهای مو را تقویت میکند و به قطع ریزش مو و مراقبت از آن کمک میکند.با استفاده مداوم در مدت زمان کوتاهی میتوانید به موهای پرپشت و ضخیمی دست یابید.

خواص روغن سیر سیاه لاکچری کوین :

  • روغن سیر سیاه به تأثیر معجزه آسایی که در تقویت فولیکولها و افزایش ضخامت مو دارد شناخته شده است.
  • به قطع ریزش مو کمک میکند.
  • موخورهها را ترمیم میکند.
  • افزایش ضخامت تار مو

کمک به افزایش حجم و سیر را می توان به اشکال مختلف مصرف کرد و یا حتی آن را به صورت روغن درآورد. می توانید روغن سیر را با آسیاب کردن و خیساندن حبه های آن ، توسط روش تقطیر بخار کرده و به شکل روغن تهیه نمود. ثابت شده است که روغن سیر با مدیریت کلسترول بالا و ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با این حال، همچنین می تواند به عنوان درمانی برای مشکلات روزانه شما استفاده شود. در مطلب زیر مزایای سلامتی شگفت انگیز روغن سیر آورده شده است.

فواید استفاده از روغن سیر

درمان آکنه

روغن سیر به عنوان یک درمان عالی برای پوست های ضعیف عمل می کند. سیر حاوی آلیسین، سلنیوم، روی، مس و است که همگی برای تقویت سلامتی پوست شما مفید هستند. به ویژه روی، توانایی هایی برای تنظیم تولید سبوم دارد که دلیل اصلی است. در بخش بررسی خواص سیر در سلامت گفتیم که خصوصیات ضد التهابی سیر باعث تسکین بیشتر پوست می شود. ترکیب دو قطره روغن سیر با یک بسته گل و استفاده از آن به مدت 10 – 15 دقیقه بر روی صورتتان می تواند شگفتی هایی را برای پوست شما ایجاد کند.

تقویت ایمنی

از آنجا که سیر سرشار از آنتی اکسیدان است، مصرف روزانه یک مقدار روغن آن می تواند به سیستم ایمنی بدن شما فواید زیادی برساند. مواد مغذی مانند ویتامین B1، ویتامین C، ویتامین B6، فسفر، آهن و آلیسین همگی مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند که در روغن سیر وجود دارند و برای تقویت سلامت کلی شما ایده آل هستند.

تسکین

ترکیب آلیسین جادویی نه تنها در به حداقل رساندن درد و التهاب دندان کمک می کند بلکه به کاهش رشد و فعالیت باکتری ها نیز کمک می کند و همچنین از جلوگیری می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توپ پنبه آغشته به روغن سیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

روغن سیر حاوی مواد مغذی مختلفی از جمله ، گوگرد، ویتامین B1، ویتامین B6 و ویتامین C است که به کمک می کند و باعث تقویت بافت آن می شود. این مواد مغذی همان ماده ای هستند که به مبارزه با هرگونه بیماری های پوست سر کمک می کنند. به سادگی روغن سیر را روی پوست سر خود بمالید و یک شب آن را باقی بگذارید. سپس سر خود را با شامپوی ملایم بشویید.

افزایش رشد موها

بیشتر مردم علاقه مند به داشتن موهای بلند و مستحکم هستند. روغن سیر با دارا بودن خواص سیر مانند آهن، مواد معدنی و انواع ویتامین ها ، در رشد سریع موها کمک بسیاری می کند. مس موجود در سیر از رشد کند موها پیشگیری می کند. همچنین سیر ، با تامین کلسیم لازم برای اجزای اصلی تشکیل دهنده موها ، باعث تقویت و استحکام لازم موها می شود.

رفع شوره سر

اگر شوره سر زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بهتر است روغن سیر را در شامپو اضافه کرده و از مخلوط آن استفاده کنید. سیر دارای خاصیت ضد قارچی است که می تواند با عفونت که راه را برای شوره سر هموار می کند، مبارزه کند. روغن آن همچنین حاوی گوگردی است که به بهبود پوست های تحریک شده و ملتهب کمک می کند و از این طریق از خارش معمولی ناشی از خلاص می شوید.

تقویت جریان خون در کف سر

سیر با تامین ویتامین های لازم مانند C ، B2 و B1 در تقویت موها بسیار موثر است . این ویتامین ها باعث بهبود جریان خون در کف سر می شود . همچنین علاوه بر کمک به رشد موهای سالم ، از ها و در نتیجه طاسی جلوگیری می کند.

نرم کردن موها

برای سلامت تارهای مو ، منگنز ماده ای ضروری است که سیر به اندازه کافی حاوی آن است . منگنز با جذب تمام مواد مغذی لازم برای سلامت موها ، مانند یک نرم کننده خوب عمل می کند.

انواع روشهای تهیه روغن سیر برای رشد مجدد مو

در احترام به درخواست برخی از شما کاربران در زمینه روش تهیه و استفاده از روغن سیر برای تقویت موهای سر چندین روش را در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک آورده ای که شامل :

روش اول:

در این روش ، ترکیبی از روغن های ضروری برای رشد مجدد مو استفاده می شود که مزایای بیشتری نیز برای رشد مجدد موها دارد.

مواد لازم برای تهیه روغن ترکیبی :

  • روغن سیر :5 قاشق غذاخوری
  • :1 قاشق غذا خوری
  • روغن :1 قاشق غذا خوری ؛ برای رشد موها بسیار مفید می باشد
  • اسانس :1/2 قاشق چای خوری ؛ از روغن های ضروری برای تقویت موها
  • روغن درخت چای :10 قطره

همه مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب کرده و درون یک ظرف شیشه ای تیره و در یخچال نگهداری کنید.

روش دوم:

مواد لازم برای تهیه روغن سیر :

روغن سیر به تنهایی نیز برای رشد مجدد موها استفاده می شود . برای تهیه آن باید سیر را رنده کرده و در روغن زیتون گرم و نه داغ بریزید. در صورت داغ بودن روغن ، سیرها سرخ می شوند و خواص خود را از دست می دهند که داغ باشد سیر سرخ شده و خواص خود را از دست می دهد. به ازای هر قاشق غذا خوری روغن یک حبه سیر استفاده کنید

برای نگهداری از روغن سیر ، هماند روش بالا باید از یک ظرف شیشه ای تیره استفاده کنید و روغن را در یخچال نگهداری نمایید. ماندگاری این روغن در یخچال یک الی دو هفته است.

مقابله با عفونت

آلیسین، یک ترکیب فعال است که در روغن سیر یافت می شود و دارای خاصیت ضد میکروبی است که به مبارزه با بسیاری از ها، باکتری ها، ویروس ها و قارچ هایی مانند کاندیدیا آلبیکنز، اشرشیای کلای و گاردیا لامبیلا کمک می کند.

رفع

روغن سیر، درمانی قدیمی برای عفونت های گوش است.این روغن با فعالیت باکتریایی عامل عفونت گوش مقابله کرده و درد ناشی از عفونت را نیز کاهش می دهد.

درمان اختلالات متابولیک

بسیاری از افراد از روغن سیر برای درمان سندرم متابولیک استفاده می کنند، که به همراه آن ، چاقی، کلسترول بالا و نیز درمان می شوند. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن می توانند به طور مستقیم بر این سندرم تأثیر بگذارند، همه عوامل خطرزا را کاهش داده و فعالیت سوخت و ساز بدن را به حداکثر می رسانند.

تسکین

شواهد تأیید می کنند که استفاده از مقادیر کمی روغن سیر به طور مستقیم در سر شما، یا مصرف مقدار کم و حل نشده آن روغن می تواند التهاب در مویرگ ها و عروق را بسیار سریع تسکین دهد. این روغن ممکن است بروز سردرد و را به حداقل برساند.

کنترل

ماهیت هیپوگلیسمی روغن سیر می تواند به شما در مدیریت مصرف انرژی و تولید انسولین توسط بدن کمک کند. این روغن برای به حداکثر رساندن فعالیت متابولیک مناسب است، بنابراین می تواند به خنثی سازی افزیش قند خون و کاهش گلوکز در بیماران مبتلا به دیابت کمک کند.

تثبیت سلامت سیستم تنفسی

استنشاق روغن سیر درست مانند مصرف سیر می تواند راه های بینی و سینوس ها را به سرعت پاک کرده و فشار را نیز تسکین دهد. علاوه بر این، روغن همچنین می تواند حساسیت آلرژیک را کم کند و به کاهش حملات آسم و رفع انسداد کمک نماید.

جلوگیری از چاقی

روغن سیر علاوه بر توانایی هایش در ، برای شروع سوخت و ساز بدن که برابر با سوختن چربی غیرفعال است، عالی می باشد. سیر همچنین می تواند به رفع مشکلات گرسنگی کمک کند در حالی که ترکیبات سولفید به شما کمک می کنند تا مدت طولانی تری احساس سلامتی کنید، در نتیجه باعث کاهش خوردن بیش از حد و میان وعده های غذایی ناشی از گرسنگی می شوید.

سرشار از آنتی اکسیدان ها

آلیسین نه تنها یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های شناخته شده است، بلکه در روغن سیر نیز به مقدار فراوان یافت می شود. اگر می خواهید اکسیداتیو بدن را کاهش دهید و از جلوگیری کنید یا از بدن خود در برابر رشد سلول های سرطانی محافظت کنید، پس استفاده از روغن سیر برای شما بسیار توصیه می شود.

افزایش سلامت استخوان در زنان

بسیاری از خانمها از بعد از یک سن مشخص از مشکل ضعیف شدن استخوان ها، رنج می برند. به ویژه خانمهایی که عمل برداشتن تخمدان را انجام داده اند .روغن سیر می تواند از تحلیل رفتن استخوان ها با انجام کاهش جلوگیری کند.

افزایش توانایی در ورزش

روغن سیر تحمل ورزش شما را تا میزان قابل توجهی افزایش می دهد.مثلا افرادری که مشکل قلبی دارند و پزشک بر روی انجام ورزش تاکید می کند ، مصرف روغن سیر به کاهش در اوج ورزش کمک می کند و باعث افزایش تحمل ورزش در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونری می شود.

دور کننده پشه ها

بسیاری از افراد مستعد پشه گزیدگی هستند و به همین دلیل هنگام رفتن به فضای آزاد ، همیشه نگران می باشند. پوست با روغن سیر یک راه حل موثر است . زیرا روغن سیر، یک دافع حشره طبیعی است که هم مصرف خوراکی دارد و هم به صورت موضعی استفاده می شود .همچنین می توان برای دور نگه داشتن حشرات، آن را به اطراف اسپری کرد.

درمان تبخال

تبخال را درمان می کند

همانطور که گفته شد روغن سیر، خواص ضد باکتری و ضد قارچی بسیاری دارد که می تواند از پیشرفت و رشد ویروس در پوست جلوگیری کند. آنزیم های موجود در روغن سیر، موجب بهبود سریع می شوند .اما به دلیل اسیدی بودن، ممکن است باعث حس سوزش در پوست شود.

احتیاط

بهبود فرآیند گوارش

با توجه به ماهیت تحریک کننده و محتوای آنتی اکسیدانی زیاد روغن سیر، این روغن می تواند یک راه حل عالی برای التهاب روده و باشد. این روغن می تواند به بهبود هضم غذا کمک کند و همچنین باعث تحریک حرکت کرمی و همچنین کاهش سرطان های مختلف دستگاه گوارش می شود.

درمان عفونت گوش

روغن سیر یک روش درمانی باستانی برای گوش و عفونت آن است. این روغن نه تنها با فعالیت باکتریایی ایجاد شده در عفونت مبارزه می کند بلکه درد ناشی از عفونت را نیز تسکین می دهد. این همه به لطف خاصیت ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد ویروسی سیر است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که خرد ، یا روغن زیتون را با چند قطره روغن سیر مخلوط کنید. بعد، آن را روی حرارت کم گرم کنید و بگذارید خنک شود. یک توپ پنبه را در محلول خیس کنید و آن را در محل دارای عفونت بمالید.

روغن سیر به دلیل خاصیت ضد التهابی آن گزینه خوبی برای درمان زخم ها می باشد. به کمک یک توپ پنبه ای، روغن را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا تورم کاهش یافته و سریع تسکین یابد. مکمل های سیر ممکن است به سرعت بخشیدن به روند بهبودی نیز کمک کند.

حفاظت از

دریافته شده است که روغن سیر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. مؤلفه فعال آن، دیالدی دی سولفید، مسئول اثرات ضد آترواسکلروتیک آن است که فعالیت فیبرینولیتیک را افزایش می دهد (از جلوگیری می کند).

روغن سیر همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی رگ های خونی و گردش خون می شود. از این رو، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

بهبود عفونت قارچی

روغن سیر می تواند به غشای اندامک های قارچی نفوذ کند. مشاهدات میکروسکوپی نشان داده است که چگونه روغن سیر به میتوکندری قارچی و ساختار آن آسیب می رساند. این روغن برخی از ژن های اساسی که در عملکردهای اساسی و بیماری زایی قارچ ها دخیل هستند را تغییر می دهد.

داروی موثر برای بیماری های پوستی و زخم ها

ثابت شده است که پراکسیداسیون لیپیدها یکی از عوامل مهم پیر شدن است. کلسترول اضافی / لیپیدها می توانند اکسیده شوند و پلاک های آمیلوئید یا لخته هایی در مغز، قلب و جریان خون ایجاد کنند.

آیا روغن سیر اثرات جانبی دارد؟

گرچه تحقیقات زیادی در مورد عوارض جانبی سیر انجام شده است ، اما در مورد مضرات استفاده از روغن سیر هنوز نوشته یا مطالعه ای انجام نشده است. مطمئناً نمی توانیم تصور کنیم که برای ما کاملاً بی خطر است. زیرا روغن سیر حاوی فیتوشیمیایی مانند آلیسین می باشد که در دوزهای زیاد برای کبد شما مضر است.

شواهد ، اثرات مضر برای سلامت انسان ناشی از این ترکیبات فعال زیستی را نشان می دهد. برخی از علائم شامل موارد زیر است

  • درماتیت
  • آسم
  • اختلال انعقادی
  • بیماری قلبی عروقی یا ناراحتی
  • اختلال عملکرد دستگاه گوارش
  • اگزما
  • تحریک برای باز کردن زخم ها

مصرف کامل سیر نیز ممکن است باعث چنین عوارض جانبی شود.

چگونه از روغن سیر استفاده کنیم؟ چه مقدار از آن توصیه می شود؟

برای استفاده از روغن سیر هیچ مجموعه مشخص یا دوز خاصی توصیه نشده است. امن ترین گزینه ، مشاوره با یک متخصص مراقبت های بهداشتی است.

در مورد اینکه چرا مایل به استفاده از این روغن هستید بحث کنید ، مزایا و خطرات را پیش بینی کنید و سپس برای دریافت بهترین نتایج، دوز تعیین شده توسط پزشک را دنبال کنید.

روغن سیر خالص محصولی از تقطیر بخار سیر است. اگرچه خوراکی است، اما یک ماده غیر مطبوع تلقی می شود و بوی تند آن را فراموش نکنید!

با وجود همه اینها، اگر مایل به استفاده از روغن سیر هستید، می توانید یک بطری از آن را تهیه کنید. کپسول های روغن سیر نیز گزینه ای بدون دردسر و بدون بو است. آنها کاربری مورد پسند و کارآمدی دارند.

روغن سیر را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه روغن سیر در خانه

چهار حبه سیر را مستقیماً در یک قابلمه گرم خرد کنید.

نصف فنجان (120 میلی لیتر) روغن زیتون بریزید.

حبه سیر را از طریق یک ملاقه به طور مستقیم درون تابه فشار دهید. (شما لازم نیست سیر را قبل از فشار دادن پوست بگیرید. لایه برداری در هنگام فشار آن باقی می ماند.)

سیر و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید تا سیر به طور مساوی در تابه پخش شود.

مخلوط را روی حرارت متوسط کم به مدت 3 تا 5 دقیقه گرم کنید.

مخلوط را بپزید، گاهی اوقات آن را هم بزنید تا سیر ای روشن و کمی ترد شود.

نگذارید روغن به جوش بیاید. مقداری حرارت کافی است. (از خوردن سیر خودداری کنید. اگر خیلی تیره شد، یعنی زمان پخت آن طولانی شده و روغن آن تلخ می شود.)

ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و مخلوط را درون یک ظرف بریزید.

بگذارید مخلوط کاملاً خنک شود.

اگر تکه های سیر در روغن را نمی خواهید، مخلوط را از طریق یک غربال صاف کنید. گذاشتن قطعات سیر در روغن باعث طعم قوی تری خواهد شد زیرا با گذشت زمان طعم دهی آن ادامه می یابد.

محتویات را درون یک ظرف بسته انتقال داده و محکم آن را مهر و موم کنید.

روغن را تا 5 روز در یخچال نگه دارید.

حالا ظرف را تکان دهید و بعد هم بزنید تا ترکیبات را با هم مخلوط کنید.

همچنین می توانید روغن سیر را بدون پخت و پز / برشته کردن آماده کنید که کمی زمان بیشتری را باید صرف کنید. برای انجام آن شما باید :

8-10 حبه سیر با اندازه متوسط را با پشت چاقوی خود خرد کنید.

تکه های خرد شده را پوست بگیرید. از دستان خود برای این کار استفاده کنید تا میزان به هدر رفتن روغن سیر به حداقل برسد.

تکه های های خرد شده را به یک شیشه شیشه ای 0.5 تا 1 لیتری با یک درب مهر و موم شده منتقل کنید.

حدود دو فنجان (450-500 میلی لیتر) روغن زیتون اضافه کنید. (می توانید روغن زیتون را با روغن مورد نظر خود جایگزین کنید. همچنین می توانید گیاهانی مانند رزماری، و جعفری را به همراه حبه سیر برای معطر شدن اضافه کنید.)

شیشه را محکم ببندید و به مدت 2-5 روز در یخچال نگهداری کنید.

این روش باعث می شود که روغن گیاهی با سیر ترکیب شود!

احتیاط!

تا زمانی که از بی خطر بودن روغن سیر اطمینان پیدا نکرده اید از آن استفاده نکنید. روغن سیر خانگی را بعد از پنج روز دور بریزید.

اگر می خواهید ماندگاری آن بیشتر طول بکشد، روغن سیر را تا یک سال فریز کنید.

هرگز روغن سیر را در دمای اتاق نگهداری نکنید ، زیرا باعث ایجاد بوتولیسم، نوعی سم کشنده در می شود.

سیر و گیاهان را در اسید سیتریک و در دمای اتاق به مدت 24 ساعت خیس کنید. به این ترتیب، اسید به طور کامل به داخل مواد نفوذ می کند و محیط نامناسبی را برای رشد باکتری های بوتولیسم ایجاد می کند.

نحوه ذخیره روغن سیر

تمام روغن های گیاهی در دمای سرد و به دور از نور، کیفیت بهتری را حفظ می کنند.

روغن های آغشته به گیاهان مانند ریحان، سیر، کوهی و رزماری را می توان با خیال راحت در دمای اتاق نگهداری کرد. اما، اگر آن را در یخچال یا فریزر ذخیره کنید، طعم روغن برای مدت زمان طولانی تری حفظ می شود.

همچنین بهتر است از نگهداری روغن های گیاهی در برابر نور خودداری کنید. آنها را در بطری های تیره نگه دارید و از تمیز بودن بطری ها اطمینان حاصل کنید.

مواد تشکیل دهنده دمنوش سیر سیاه دکتر بیز که با نام دمنوش تخصصی کبد چرب نیز شناخته می‎شود از گیاهانی چون کاسنی، گزنه، قاصدک، علف لیمو، به لیمو، چای سبز می باشد

دمنوش شاتره بیز با دارا بودن گیاهان کاملا طبیعی در روند کاهش وزن موثر است. جهت قیمت  دمنوش لاغری بسته 120 تی بگ دکتر بیز کلیک کنید

بیشتر بخوانید: سیر سیاه دکتر بیز

 

دکمه بازگشت به بالا