اقتصادی

حضور ۵۰ میلیون ایرانی در بازار سرمایه/ دریافت اطلاعات در کدال ۱۴ ساعته شد

رئیس سازمان بورس ضمن بیان اینکه ۵۰ میلیون ایرانی در بازار سرمایه حضور دارند،
گفت: در سال ۱۳۹۵ اطلاعات در سامانه کدال با ۲۵ روز تاخیر دریافت می‌شد که هم‌اکنون به ۱۴ ساعت کاهش یافته است و در برنامه داریم تا این عدد را به صفر برسانیم.

به گزارش دانا نیوز، مجید عشقی در مراسم روز حسابدار اظهار کرد: در شرایط کنونی که استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند، گزارشگری مالی شفاف و قابل اتکاء می‌تواند در فعالان اقتصادی ایجاد اعتماد کند.

وی اضافه کرد: در بازار سرمایه ایران ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران حضور دارند که ۱۲ میلیون نفر به طور مستقیم فعالیت می‌کنند.

عشقی ادامه داد: دارایی‌های بسیار زیادی در بازار سرمایه وجود دارد که بدون داشتن اطلاعات مالی قابل اتکا نمی‌توان سرمایه‌ گذاری‌های بالقوه و بالفعل را داشته باشیم.

رئیس سازمان بورس با بیان این‌که ظرفیت زیادی در موسسات حسابررسی و حسابداری وجود دارد، تصریح کرد: ۸۰۰ ناشر در بازار سرمایه مشغول فعالیت هستند و ۱۰۰۰ نهاد مالی فعالیت دارند که هم مشمول بسیاری از افشاهای مالی هستند و هم از اطلاعات استفاده می‌کنند. بخشی از این افشاها آنلاین حسابررس دارد و در اختیار فعالان بورس قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ اطلاعات در سامانه کدال با ۲۵ روز تاخیر دریافت می‌شد که هم‌اکنون به ۱۴ ساعت کاهش یافته است و در برنامه داریم تا این عدد را به صفر برسانیم.

رئیس سازمان بورس با بیان این‌که در حسابررسی نیازمند تجدید نظر هستیم تصریح کرد: باید هزینه‌های حسابررسی توسط ناشرین به طور واقعی پرداخت شود شرکتی که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد باید هزینه مناسبی برای حسابررسی بپردازد وقتی حسابررس عوض می‌شود نمی‌تواند با ارقام فعلی حسابررسی خوبی انجام دهد باید مدلی برای اصلاح این رویه تعیین کنیم.

به گفته عشقی، در حال حاضر ۵۳ موسسه حسابررسی در سازمان بورس وجود دارد که حدود ۲۰ درصد اعضای جامعه حسابداری را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا