بین الملل

نتانیاهو در روز فاجعه‌بار ارتش: باید درس بگیریم

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز؛ «دیروز یکی از سخت‌ترین روزهای بعد از شروع جنگ را تجربه کردیم؛ من برای سربازان قهرمان کشته شده سوگوار هستم»، این اولین واکنش نتانیاهو به فاجعه ارتش اسرائیل در نبردهای روز گذشته با نیروهای مقاومت در خان‌یونس بود.

نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو در بخش دیگری از پیام خود اذعان کرد که «ارتش اسرائیل تحقیقاتی را درباره این فاجعه آغاز کرده است. ما باید درس های لازم را بیاموزیم و برای حفظ جان نیروهایمان هر کاری انجام دهیم».

انتقال تلفات ارتش اسرائیل به خارج از غزه

ارتش رژیم اسرائیل صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ ژانویه از کشته شدن ۲۴ نظامی دیگر خود در جنوب غزه خبر داد؛ طبق گزارش رسانه‌های عبری از دلیل این تلفات، شلیک راکت‌های RPG توسط مقاومت به دو ساختمان در خان‌یونس منجر به انفجار مین‌هایی شده که از قبل در ساختمان تله‌گذاری شده بودند.

مقامات تل‌آویو از اسحاق هرتزوگ و یوآو گالانت گرفته تا بزالل اسموتریچ و ایتمار بن‌گوویر، این شکست را «صبحِ دردناک» توصیف و از افزایش تلفات نظامی ابراز ناراحتی کردند. رهبر ائتلاف مخالفان یائیر لاپید و بنی‌گانتز از کابینه جنگ هم این فاجعه را «دردی غیرقابل تحمل» خواندند.

نتانیاهو در حالی مدعی همدردی و به آغوش کشیدن خانواده‌های این ۲۴ نظامی شده که خانواده‌های اسرای اسرائیلی حاضر در غزه، شب گذشته برای سومین شبانه‌روز متوالی در مقابل منزل وی در قیساریه چادر زده و خواستار توافق فوری با حماس شدند.

تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در مقابل منزل نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل که برای صد و نهمین روز متوالی حملات علیه غزه را ادامه داده و همچنان به تهاجم نظامی بدون هیچ هیچ دستاوردی اصرار دارد، در پایان پیامش ادعای «مبارزه تا پیروزی» را تکرار کرد.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا