استان ها

فلاحت‌زاده: فدراسیون از سقف بودجه باشگاه‌ها درآمدزایی می‌کند/مگر باشگاه‌های لیگ برتری موش آزمایشگاهی هستند؟

فلاحت‌زاده: فدراسیون از سقف بودجه باشگاه‌ها درآمدزایی می‌کند مگر باشگاه‌های لیگ برتری موش آزمایشگاهی هستند؟

پیشکسوت تیم استقلال گفت: تا سپاهان باخت خانگی آورد و نتوانست به صدر برود، امتیازات کم شده برگشت تا صدرنشین شود.

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بازگردانده شدن ۴ امتیاز کسر شده سپاهان و یک امتیاز پرسپولیس که اعتراض شدید عوامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به همراه داشت، اظهار کرد: سقف قرارداد را نمی‌توان در فوتبال ایران اعمال کرد، چون اگر مصوبه یا قانونی هم در این رابطه داشته باشیم، بازهم راه‌های دور زدن قانون در پشت پرده اجرایی می‌شود. گذاشتن سقف بودجه برای باشگاه‌ها باعث افت لیگ برتر شده و کیفیت بازی‌ها مثل گذشته نیست.  

تخلف با پرداخت جریمه مالی اهمیت ندارد 

وی ادامه داد: آمدند برحسب تصمیماتی که گرفته بودند از سوی کمیته انضباطی ۴ امتیاز از سپاهان کم کردند و استقلال که هزینه‌های بسیار کمتری کرده بود با توجه به کسر امتیاز از سپاهان صدرنشین بود، ولی بازگرداندن امتیازات کم شده، باعث شد تا صدرنشین تغییر کند و این موضوع روی شرایط روحی روانی تیم استقلال تأثیر منفی می‌گذارد. انگیزه کادرفنی و بازیکنان تا حدود زیادی از بین می‌رود و مانند سکته‌ای است که به تیم می‌دهند. اگر کسی تخلف کرده چرا امتیازات برگردانده شده، ولی جریمه مالی به قوت خود باقی است؟ این یعنی هرچه قدر تخلف کنید اهمیتی ندارد، جریمه مالی را می‌دهید و با قدرت لیگ را ادامه خواهید داد. آن‌هایی که تمکن مالی ندارند هم نظاره‌گر هستند. تا سپاهان باخت خانگی آورد و نتوانست به صدر برود، امتیازات کم شده برگشت تا صدرنشین شود و این موضوع شرایط را برای استقلال سخت کرد. روح و منش پهلوانی را با این داستان‌ها از بین می‌برند. شرایط عادی شده بود و تیم‌ها در حال برگزاری بازی‌ها بودند، با آوردن برخی ادله امتیازات سپاهان را برگرداندند و چنین کار‌هایی زیبنده فوتبال ما نیست. 

پرسپولیس حق دارد ناراضی باشد

پیشکسوت تیم استقلال درباره اینکه پرسپولیس هم با وجود بازگشت یک امتیاز کسر شده‌اش به بازگرداند ۴ امتیاز سپاهان معترض است، عنوان کرد: رقیب اصلی و جدی پرسپولیس، سپاهان است. فاصله دو امتیازی‌اش با سپاهان به ۵ امتیاز تغییر یافته، اگر مدت زمان کوتاهی بعد از حکم کمیته انضباطی، کمیته استیناف رأی می‌داد شرایط فرق می‌کرد. این تیم هم مثل استقلال در پست‌هایی بازیکن ندارد و حق دارد از این تصمیم استیناف ناراضی باشد. استقلال که در قیاس با پرسپولیس هم کم‌ستاره‌تر است و غیرت کرد به صدر جدول رسید. حفظ شرایط روحی روانی بازیکنان را برای جبران امتیازاتی که سپاهان گرفته، کار آسانی نیست. سپاهان مهره‌هایی زیادی دارد و اگر ۱۱ غایب داشته باشد هم یک تیم با همان کیفیت روی نیمکت دارد که به زمین بفرستد.  

مگر باشگاه‌های لیگ برتری موش آزمایشگاهی هستند

وی در مورد اینکه منصور قنبرزاده رئیس کارگروه نظارت بر سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری نپذیرفته که فدراسیون فوتبال در خصوص سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری عقب‌نشینی نکرده و دستورالعمل سقف بودجه آزمایشی بوده است، تصریح کرد: انسان جایزالخطاست و فقط خدا اشتباه نمی‌کند. چرا از اول بحث آزمایشی بودن را مطرح نکردند که چنین هجمه‌ای به باشگاه‌ها و هواداران آن‌ها وارد نشود. جنجال‌های زیادی میان تماشاگران در فضای مجازی و ورزشگاه‌ها ایجاد می‌شود. مگر باشگاه‌های لیگ برتری موش آزمایشگاهی هستند. کار قشنگی نبود و منبع اصلی این مسائل فدراسیون فوتبال است. حق باشگاه‌ها را باید فدراسیون بگیرد نه اینکه برخلاف انتظار عمل کند. چطور تمامی موارد از جمله حق ثبت قرارداد، ایفمارک و … گرفته می‌شود.

وزیر ورزش ورود کند

فلاحت‌زاده  خاطرنشان کرد: شخص وزیر ورزش باید به این موضوع ورود کند، چون استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت‌خانه هستند. باشگاهی رعایت نکند و دیگر باشگاه‌ها رعایت کنند، این رقابت عادلانه نیست. تمامی این داستان‌ها، سناریوی از قبل نوشته شده بده و دوست ندارند استقلال را در صدر جدول ببینند. چنین کاری غیرحرفه‌ای بود و زیبنده فوتبال ایران نبود. کلاه شرعی سر خودشان گذاشتند. بحث درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال بوده است. اصلاً قشنگ نیست که منبع درآمد از تیم‌هایی که توانایی مالی بالایی دارند با عبور از سقف بودجه ایجاد کرد. باید در شرایطی برابر تیم‌ها با هم رقابت کنند نه اینکه باشگاهی تخلف کند، تیم قوی‌تری ببندد و در نهایت امتیازات خود را حفظ کند، با پرداخت جریمه میلیاردی مشکل خود را حل کند.

دکمه بازگشت به بالا