فرهنگ و هنر

در دیدار هیأت امنای بنیاد قرآن با حجت‌الاسلام انصاریان چه گذشت؟

هیئت امنای بنیاد قرآن با حضور در موسسه دارالعرفان، با حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش دانا نیوز، در این دیدار،حجت‌الاسلام مهدی حسین زاده -دبیرکل بنیاد قرآن- با اشاره به اقدامات این بنیاد در ۴۳ سال گذشته، اظهار کرد: طی چهار دهه گذشته تلاش داشته‌ایم تا همواره بر اساس چشم‌اندازهای تدوین شده در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، انتشاراتی و فرهنگی فعالیت کنیم. همچنین طی سال‌های اخیر به صورت تخصصی درحوزه حمکرانی قرآن اقداماتی انجام شده که ماحصل این فعالیت‌ها، تهیه و تولید بیش از ۴۰ محصول علوم انسانی با قابلیت ارائه و آموزش به اقشار مختلف جامعه بوده است.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام حسین انصاریان با اشاره به نقش مهم قرآن در هدایت جامعه، بیان کرد: مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز و به صورت کاربردی در بین اقشار مختلف مردم مطرح و ترویج شود و عمل به دستورات قرآن، یقینا جامعه را در مسیر سعادت و هدایت قرار می‌دهد. دنیا در حال حاضر تشنه معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) است به عنوان نمونه در کشور اندونزی با ترویج معارف قرآنی و مضامین معرفتی دعای کمیل هزاران نفر شیعه شده‌اند.  

وی با اشاره به ضعف نظام آموزشی در ترویج معارف دینی و اسلامی،گفت: من به وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف پیشنهاد دادم که با استفاده از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، توسط متخصصان، کتاب‌های درسی به روز و کارآمد تهیه و تدوین شده و از کلاس ششم تا زمان ورود به دانشگاه، در مدارس آموزش داده شود که متأسفانه علیرغم استقبال از این پیشنهاد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.    

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن مجید در سوره نحل برای اصلاح و هدایت جامعه تنها به سه اصل عدل، احسان و بذل به خویشاوندان اشاره کرده و سه اصل دوری از افعال زشت و منکر و ظلم را خواستار شده‌ است اما متاسفانه اکنون در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه آموزشی تعداد زیادی از تبصره‌ها و قوانین را مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود اهداف اصلی در آن گم شود.    

در بخش دیگری از این دیدار، سیدضیاالدین پورمحمودیان – مدیرعامل موسسه دارالعرفان- به  تشریح فعالیت‌های موسسه دارالعرفان در حوزه نشر و ترویج معارف اسلامی با محوریت آثار حجت‌الاسلام حسین انصاریان پرداخت.    

در این دیدار، حجت‌الاسلام مهدی حسین زاده، محمود لولاچیان، آیت‌الله دعوتی، حجت‌الاسلام رازینی همدانی و جمعی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی بنیاد قرآن حضور داشتند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا