بین الملل

حزب‌الله: از ابتدای جنگ غزه، 509 بار مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، نهاد رسانه‌ای «الاعلام الحربی» امروز (شنبه) در هفتادمین روز جنگ در غزه از ۵۰۹ عملیات علیه مواضع ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، در اطلاعیه این نهاد رسانه‌ای آمده است که 59 مقر و پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در طول این مدت هدف قرار گرفته شده است.

جزئیات این حملات بدین شرح است:

– ۲۰۹ عملیات با موشک‌های هدایت شونده

– ۱۳۱ عملیات با گلوله‌های توپخانه

-۴۱ عملیات هدف‌گیری نظامیان با سلاح تک تیرانداز

– ۴۳ عملیات راکتی – ۳۵ عملیات با موشک «برکان».

– ۲۰ عملیات شلیک پدافند هوایی

– ۱۴ عملیات تیراندازی

– ۹ عملیات تهاجمی پهپادی

 

بعدازظهر امروز نیز رسانه‌های اسرائیلی، از اصابت یک پهپاد به منطقه «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، مقاومت اسلامی لبنان رسما مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد با یک پهپاد انتحاری محل تجمع گروهی از نظامیان اسرائیلی را در مجاورت پادگان «رامیم» هدف حمله قرار داده است.

حزب‌الله با اشاره به اینکه این عملیات امروز ساعت ۱۱ به وقت محلی انجام شده، اضافه کرد این حمله تلفات قطعی به دنبال داشته است.

در این راستا، «محمد عفیف» مشاور رسانه‌ای حزب‌الله لبنان دیروز (جمعه) در مصاحبه‌ای،گفت: «آن‌چه در جنوب رخ می‌دهد یک جنگ واقعی است اما ما تمامی توان خود را به کار نگرفته‌ایم، هیچ کسی تمامی توان خود را یکدفعه در جنگ به کار نمی‌گیرد؛ ما فقط پنج درصد قابلیت و توان خود را به کار بسته‌ایم».

او افزود: «ما در معرض حملات هستیم و آوارگان را در جنوب داریم، ارتش اسرائیل نیز متحمل ضربات شده و ۱۲۰ هزار نفر از شمال [فلسطین] آواره شده‌اند، ارتش اسرائیل در شرایط جنگ قرار دارد، ما نیز اینگونه هستیم».

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا