فرهنگ و هنر

تاکید بر اهمیت تربیت فرزندان با ولایت اهل بیت(ع)

مراسم سوگواری حسینی در دهه سوم ‌ماه محرم در بیت مرحوم آیت‌الله سید مهدی طباطبایی، استاد فقید اخلاق و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش دانا نیوز، مراسم سوگواری در عزای شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای نهضت عاشورا و همچنین ایام اسارت آل الله(ع) با حضور جمعی از روحانیون و ائمه جماعت مساجد و به ویژه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی، در بیت مرحوم حضرت آیت الله سید مهدی طباطبایی(ره) استاد فقید اخلاق، روحانی انقلابی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) منطقه غیاثی برگزار شد.

در این‌ مراسم حجت الاسلام والمسلمین هادی رجایی -استاد اخلاق- با بیان اینکه عشق و علاقه به اهل بیت(ع) بزرگ ترین نعمت است، اظهار کرد: همین عشق و علاقه و گذراندن جوانی در مسیر اهل‌بیت(ع)، بهترین روش زندگی است. اگر در خانه اهل‌بیت(ع)، نوکری کنیم، خود حضرات معصومین(ع)، دست ما را در دنیا و آخرت می‌گیرند.

این خطیب دینی در ادامه با بیان اینکه در روز قیامت از همه اموال و دارایی‌ها و از جمله از نعمت جوانی از ما سوال می‌شود، گفت: خیلی باید مراقب نعمت جوانی باشیم. قطعا کسی که زندگی خود را در مجالس اهل‌بیت(ع) بگذراند، از گزند گناه در امان خواهد بود.  

این مبلغ دینی اضافه کرد: ایام اربعین حسینی در پیش است، به امید خدا امسال هم شاهد رقم خوردن حماسه با شکوه اربعین حسینی خواهیم بود. هر کس می‌تواند خود را به خیل عظیم شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی برساند. هر کس هم به هر شکل نمی‌تواند در این مراسم معنوی شرکت کند، تا آنجا که می‌تواند به زائران اربعین حسینی خدمت کند.  

حجت الاسلام والمسلمین رجائی گفت: انسان تا زنده است باید به فکر قیامت باشد. در روایت گفته‌اند که در روز قیامت، انسان، قدم از قدم بر نمی‌دارد تا اینکه از نعمت محبت اهل‌بیت(ع) برخوردار می‌شود. مراقب تربیت فرزندان خود باشیم تا در مسیر عشق و محبت و ولایت پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی(ع) و اهل‌بیت(ع) حرکت کنند.  

این کارشناس حوزه فرهنگ دینی در پایان افزود: ولایت اهل‌بیت(ع) را قدر بدانیم و اهمیت آن را باید به نسل‌های دیگر و فرزندان خود منتقل کنیم. علمای بزرگوار همچون حضرت آیت‌الله سید مهدی طباطبایی(ره) تمام هم و غم خود را برای ترویج محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) صرف کردند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا