اقتصادی

سپرده‌های بانکی کم نشده‌اند/ معدن در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی

در حالی که تصور می شود سپرده ها از بانک ها خارج می شوند ، به دنبال دستورالعمل کاهش نرخ سود بانکی برای سپرده گذاران و بانک ها ، این کار هنوز انجام نشده است و نقدینگی می تواند به بانک منتقل شود. علاوه بر این ، به گفته مدیرعامل بانک ، اولین سیاست در سال جاری پرداخت واحدهای تولیدکننده نیروی کار است و پروژه هایی در بخش معدن اولین دسترسی به تسهیلات است.

طبق گفته ENA ، نقش سیستم بانکی در اقتصاد تغییر کرده است ، زیرا بازار سرمایه بصورت نمایی رشد کرده و اقتصاد از بانک مرکزی به سمت سرمایه گذار حرکت کرده است. از طرف دیگر ، هر اقتصاد کشور برای دستیابی به این هدف برای رشد و توسعه نیاز به ابزارهای مورد نیاز دارد که یکی از آنها سیستم بانکی است و با استفاده از بدهی هایی مانند سرمایه برای رونق تولید اقتصادی استفاده می شود. سرانجام مشکل اشتغال حل شد. حال با رشد بی سابقه سرمایه و بهبود فعالیت تورمی ، نقش بانک به بخشی از سیستم بانکی تبدیل شده است که انتظار می رود بخشی از سیستم بانکی را به سمت سرمایه منتقل کند.

اکنون مدیرعامل این بانکها که می توانند نقش عمده ای در حمایت از محصول داشته باشند ، ضمن بازدید از دانا نیوز ایران (EEA) گزارش مفصلی از فعالیت های صنعت و معادن ارائه دادند. می توانید اطلاعات بیشتر را بخوانید:

– اطاعت بانک ها از 15٪ سپرده های بانکی را توضیح دهید و بنابراین سپرده های مردم از بانک ها گرفته می شود؟

در همین راستا ، بانک صنعت و مواد معدنی مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی فعالیت می کند و ما مجاز نیستیم خارج از این چارچوب فعالیت کنیم. صحیح نیست که فرض کنیم اطاعت بانکها از نرخ بهره منجر به خروج سپرده های مردم از بانک ها شده است ، میزان سپرده های این بانک افزایش یافته است. در ماه آوریل امسال ، بانک سانتو پنجم مادونا پیشرفت خوبی در سپرده های خود داشته است. پس انداز ما در مقایسه با سال گذشته چهار برابر 55 درصد افزایش یافته است.

من فکر می کنم بازار سرمایه عمیق تر است. در صورت حرکت به بازارهای طلا ، سکه و ارز ، نوسانات این بازار می تواند بر سپرده های بانکی تأثیر بگذارد. به دلیل کاهش سود سپرده ها ، نقدینگی بین بانک ها منتقل شد و کاهش نیافت.

بهترین مکان برای پرش روی یک محصول ، بورس سهام و بانک است. این مایع به طلا ، سکه و غیره می رود. امیدوارم که بازارها عبور نکنند ، زیرا این بازارها نه تنها اقتصاد را تحت تأثیر قرار نمی دهد بلکه مخرب نیز خواهد بود.

– به دنبال همه گیر شدن کرونا ، چه اقداماتی برای انتقال وام های رهنی برداشته شده است؟

ما اغلب برای شرکتهای حقوقی خدمات کمکی می پردازیم و افراد حقیقی نیز بسیار کمی. در ماه مارس ، شورای مالی و اعتباری اعلام کرد که ما پرداخت را به مدت سه ماه به تعویق انداختیم و چک را به افرادی که چک را پس گرفته اند ، پس دادیم. ما همچنین محموله های آنها را به صنایع آسیب دیده در کورونا موکول کردیم.

نرخ سود بانکی 18٪ است و برای مناطقی که در سال گذشته به ثبت رسیده اند 16.5٪ سود پرداخت کرده و برای مناطق غیر خود تأمین کننده 14.5٪ است و امسال سودآوری نخواهد داشت.

– شرایط انتقال املاک بانک صنعت و مائدان در سال گذشته چگونه بود؟

ممکن است در سال 1998 ، بانک صنعت و مهدان بانک انتقال موفقیت آمیز در دارایی ها و بدهی ها و سهام و شرکت ها داشت. سال گذشته با هفت پیشنهاد ، بی سابقه در تاریخ ورشکستگی ، 1440 میلیارد دارایی املاک و مستغلات را به سه شرکت سیمان در صندوق دارایی اعتماد و فناوری مازندران ، صنعتی و تجاری واریز کردیم.

– امسال برای انتقال دارایی های خود چه برنامه هایی دارید؟

ما هفت شرکت داشتیم که سه مورد به آنها واگذار کردیم و یک مورد دیگر نیز باید امسال را آزاد کنیم ، یکی بر اساس نقشی که این شرکت می تواند در سرمایه و بازار مالی ایفا کند. این گروه از شرکت های دستگاه های بانکی است و علاوه بر این شرکت های دیگری نیز وجود دارند ، ما در یکی از آنها 20٪ سهم داریم و به زودی ارسال خواهیم کرد.

ما بیش از 50 درصد سهامدار (شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و شرکت سرمایه گذاری AT دماوند) بارها آن را معرفی کرده ایم ، اما متأسفانه اینگونه نبود و ما قصد داریم 1399 را به راحتی انتقال تخمین بزنیم. ما به آن می دهیم

– بانکداری دیجیتالی مانند در سانتا و بانک امداد چیست؟

در این راستا ، ما براساس شاخص های توصیف شده توسط وزارت امور اقتصادی ، مقام دوم را داریم. به طور کلی ، بانک صنعت و مواد معدنی امسال در تلاش است تا به کارآفرینان ، صنعتگران و مواد معدنی کمک کند.

– امسال با نام توسعه محصول ، چه برنامه هایی برای تسهیلات تولید دارید؟

ممکن است در سال 1999 اولین سیاست ما پرداخت شرکتهای بزرگ که واحدهای تولیدی را فعال می کنند پرداخت می شود و اولویت دوم ما تکمیل پروژه های نیمه تمام برگرفته از این بانک بود و اولویت سوم سیاست اخیر پرداخت هزینه های پروژه های مرتبط و شرکت های برون سپاری بود. این است .

اولین کار ما برای تسهیلات پرداخت ، ساخت پروژه هایی در بخش معدن است.

– بانک صنعت و مواد معدنی سال گذشته چگونه عمل می کرد؟

در یک سال گذشته ، گیرندگان فعلی یا غیرجاری این بانک به 104 هزار میلیارد تومان رسیده و کل این گیرنده ها در کل سیستم بانکی 2000 میلیارد تن است. بانک صنعت و معدن 2.5 درصد از کل سیستم بانکی را به خود اختصاص داده است. ما شاهد رشد خوبی در چهار سپرده بوده ایم که از نظر چهار سپرده بانکی رشد خوبی داشته است. این یک پیشرفت مثبت در مقایسه با سال 1397 است. متوسط ​​نرخ رشد بانکها در این زمینه کم بود.

ما در بحث برای باز کردن اسناد اجاره ، 67 درصد رشد کرده ایم که ضمانت اجاره ، شرایط و هزینه 52 درصد ، 146 و 40 درصد افزایش یافته است ، پرداخت در محدوده اجاره 68 درصد و رسید دریافت 45 درصد افزایش یافته است.

– در مورد رابطه بانک با دانشگاه ها توضیح دهید.

عمل عملی آنها از سال گذشته آغاز شد و نتایج حاصل از امسال ، امضای تفاهم نامه بین جهاد دانگاشی ، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شمش را امضا کرد.

همچنین عملکرد حاکمیت شرکتها از نزدیک مورد توجه بانک قرار گرفته است که در بخش صنعت و معدن کاملاً عملیاتی است و در این زمینه مقام دوم را دارد.

– عملکرد بانک صنعت و مادان را در بازارهای باز بانکی شرح دهید.

بانکداری باز تجارت جدیدی است که از سال گذشته آغاز شده و اکنون در حال گسترش است. امسال نیز قرار است بانک صنعت و مواد معدنی نقش فعالی در بازار آزاد داشته باشد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا