اجتماعی

ارجاع بند واگذاری ماموریت‌های نهضت سوادآموزی به وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون تلفیق

با تصمیم رئیس مجلس و جهت رفع ابهام بند مربوط به واگذاری ماموریت‌های نهضت سوادآموزی به وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم ارجاع شد.

به گزارش دانا نیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در جریان ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بندالحاقی ۳ ماده ۹۱ این لایحه را بررسی کردند.

در این بند آمده است «تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه، تمامی مأموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بدون ایجاد ساختار جدید واگذار می‌شود تا با استفاده از معلمان استخدامی خود وظایف محوله را انجام دهد.»

در زمان بررسی این بند کمال علیپور نماینده قائمشهر به عنوان مخالف گفت: اکنون سه میلیون بی سواد مطلق داریم؛ اگر نهضت سوادآموزی به معاونت ابتدایی واگذار شود آیا معلمان فرصت دارند که ۳ میلیون نفر بی سواد را پیدا کنند؟

وی ادامه داد: پیش از این جهادسازندگی با وزارت جهاد کشاورزی ادغام شده و اکنون مشکلات زیادی در روستاها وجود دارد پس چرا این کار را با این نهاد انقلابی انجام دهیم.

سلمان اسحاقی نماینده قائنات به عنوان موافق این بند گفت: قرار نیست نهضت سواد آموزی لغو شود بلکه در ریل خود قرار می گیرد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم گفت که نمی‌توان نهضت را به معاونت آموزش ابتدایی واگذار کرد و باید به  وزارت آموزش و پرورش منتقل شود.

نجفی خواه نماینده دولت ضمن ابراز مخالفت دولت گفت: انتقال نهضت به وزارت آموزش و پرورش ابهام دارد چون در حال حاضر رییس نهضت معاون وزارت آموزش است.

وی‌ ادامه داد: برای کسب نظر دولت درباره این بند از آقای صحرایی وزیر آموزش و پرورش سوال کردم که توضیح داد نظر رییس جمهور تقویت نهضت سواد آموزی است و باید پیش بینی ها مبتنی بر تقویت نهضت باشد نه اینکه انتقال ماموریت منجر به تضعیف نهضت شود.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق هم تاکید کرد که ما دنبال حذف فرد و کاهش امکانات نیستیم بلکه سازمان نهضت سوادآموزی با همه ساختارها، امکانات و نیروهایش به معاونت ابتدایی آموزش و پرورش منتقل  شود. علت این تصمیم نیز ساختارمند کردن وضعیت فعلی سازمان نهضت است که دوام و بقای بیشتری را داشته باشند.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا